///Johnsen Skrevet November 27, 2011 Skrevet November 27, 2011 Har nå kjøpt min første prosjekt bil.. e30 sedan 89mod. Skal oppgradere bremser og understell på denne, og vil prøve å få hestekrefter under panseret for minst mulig laken, tenker meg ca 300hk. Tenker på en M30b35, da disse ikke er så vanskelig å skru på og virker ikke som at de er så høyt i pris. siden jeg ikke har så veldig lang motor erfaring. men har tilgang på verktøy å folk som stiller opp. Om jeg kommer på dette valget blir det vel å bytte alle pakninger og lager. Smidd innmat osv holder jeg meg unna da det brenner høl i lommeboka, men hva er svakhetene på disse motorene med turbo, sikter på 250-300hk på hjula. Hva burde jeg prioritere å forsterke osv? komp osv er vel lav nok på denne motoren, så er vel heller toppen som må forsterkes? Kom gjerne med diverse inspill, alt fornuftig hjelper. Eventuelt andre motorer som er billigere å trykksette osv. Mvh
Morty999 Skrevet November 27, 2011 Skrevet November 27, 2011 300hk med turbo så trenger du ikek røre en skrue.. bare skru turboen på samt ordentlig motorstyring så kan du fint ta ut 500 før du må gjøre noe med innmaten
///Johnsen Skrevet November 27, 2011 Forfatter Skrevet November 27, 2011 Høres lovende ut ! hvordan blir registeret på m30 orginalt da? Ser rundt omkring her at det lønner seg å bytte kam? Bare å pøse ut med info nybegynner til 1000, men alle må vel starte en plass..
Morty999 Skrevet November 27, 2011 Skrevet November 27, 2011 tja. en m30 har mange forskjellige register.. selv om det i teorien er kun levert med samme kam, så er det noen som er SYKT sterke under 4000 og totalt dødt over, også noen som har jevnt over hele veien og noen som kun er på turtall, vet ikek hvorfor men er nå slik.. med turbo så endrer du hele registret på m30 motoren til ett helt annet og MYE bedre. selv 0,5-0,7 bar på en slik gjør den UTROLIG sterk..
///Johnsen Skrevet November 28, 2011 Forfatter Skrevet November 28, 2011 Hehe, digg Jeg tenkte selv på 3.5litern fra e34, den har jo mest volum. men er den egentlig best? Passer ZF kasse på m30? passa på M20 iaffal
Jørgen-A Skrevet November 28, 2011 Skrevet November 28, 2011 vil si e34 motoren er best ja. zf kassa passer ikke. Men kan sveises om.men en getrag 260 holder til den effekten du vil ha.
Morty999 Skrevet November 28, 2011 Skrevet November 28, 2011 motoren ifra e34 har like mye volum som en ifra e28.. 3430ccm begge di.. men e34 har mye bedre topp + litt lavere komp (for di som mener det er bra til turbo) så er det visst bra
///Johnsen Skrevet November 28, 2011 Forfatter Skrevet November 28, 2011 bra, er vel lettere å oppdrive e34 motoren Hva ligger disse motorene på med LMM, hjerne, ledningsnett med manuell kasse?
///Johnsen Skrevet November 28, 2011 Forfatter Skrevet November 28, 2011 hva tåler org toppakning foresten? kanskje lurt å bruke mekonomen pakning, er vel litt tjukkere den
Jørgen-A Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 jeg har kjørt ca 450 hk på org pakkning o bolter.
tonyku Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 jeg har kjørt ca 450 hk på org pakkning o bolter. På hva slags ladetrykk? Tony
Jørgen-A Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 att toppakningen går har ikke noe med ladetrykk og gjøre men det var vel ca 1.2 bar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå