Gå til innhold

Feilkode/motorlampe, overskredne lambdaverdier. E39 M52TUB20

fluid
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en 99 520 med M52TU hvor jeg har byttet alt av veivhusventilasjon nylig. Etter dette får jeg motorlampe på for høye lambdaverdier.

Jeg antar at dette er falskluft et sted, men hvor kan dette komme inn? Jeg merker ingenting når jeg sprayer rundt innsug med startgass.

Er dette en klassisk slange som "alle" glemmer å montere igjen etter demontering av innsug? Jeg håper dere eksperter sitter på fasiten her, for jeg vil nødig demontere alt dette en gang til:)

EDIT: Kan det være defekte lambda-sonder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Oppdaterer denne i tilfelle andre får samme problem. Byttet LMM da ble alt ok.

Åsane car symptomene? Dør på turtall iblant, vibrere og går tungt på tomgang osv? Hvordan feilkoder fikk du opp? Og LMM er vel det samme som MAF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket ingen stor forskjell på gangen, men bilen brukte MYE bensin og fikk motorlampe med en gang. Husker ikke feilkodene nå dessverre, medn fikk bare feilkode på lamdba bank 1 og 2 for høye verdier. Ingen feilkoder på LMM. Ingen falskluft.

LMM=MAF ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket ingen stor forskjell på gangen, men bilen brukte MYE bensin og fikk motorlampe med en gang. Husker ikke feilkodene nå dessverre, medn fikk bare feilkode på lamdba bank 1 og 2 for høye verdier. Ingen feilkoder på LMM. Ingen falskluft.

LMM=MAF ja.

Okei, dette er samme feilkoder som jeg har, så da skal jeg jaggu få bytta den og håpe bilen blir blid! Den bruker også mer bensin på mila enn deg skal gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...