fluid Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Hei, Har en 99 520 med M52TU hvor jeg har byttet alt av veivhusventilasjon nylig. Etter dette får jeg motorlampe på for høye lambdaverdier. Jeg antar at dette er falskluft et sted, men hvor kan dette komme inn? Jeg merker ingenting når jeg sprayer rundt innsug med startgass. Er dette en klassisk slange som "alle" glemmer å montere igjen etter demontering av innsug? Jeg håper dere eksperter sitter på fasiten her, for jeg vil nødig demontere alt dette en gang til:) EDIT: Kan det være defekte lambda-sonder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet September 10, 2013 Forfatter Share Skrevet September 10, 2013 Oppdaterer denne i tilfelle andre får samme problem. Byttet LMM da ble alt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Oppdaterer denne i tilfelle andre får samme problem. Byttet LMM da ble alt ok. Åsane car symptomene? Dør på turtall iblant, vibrere og går tungt på tomgang osv? Hvordan feilkoder fikk du opp? Og LMM er vel det samme som MAF? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet September 10, 2013 Forfatter Share Skrevet September 10, 2013 Merket ingen stor forskjell på gangen, men bilen brukte MYE bensin og fikk motorlampe med en gang. Husker ikke feilkodene nå dessverre, medn fikk bare feilkode på lamdba bank 1 og 2 for høye verdier. Ingen feilkoder på LMM. Ingen falskluft. LMM=MAF ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Merket ingen stor forskjell på gangen, men bilen brukte MYE bensin og fikk motorlampe med en gang. Husker ikke feilkodene nå dessverre, medn fikk bare feilkode på lamdba bank 1 og 2 for høye verdier. Ingen feilkoder på LMM. Ingen falskluft.LMM=MAF ja. Okei, dette er samme feilkoder som jeg har, så da skal jeg jaggu få bytta den og håpe bilen blir blid! Den bruker også mer bensin på mila enn deg skal gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet September 11, 2013 Forfatter Share Skrevet September 11, 2013 Håper det løser problemet ditt, jeg holdt på å bli gal da jeg drev med dette. Lykke til! Kan legge til at jeg kjøpte ny kina-LMM på ebay for 30 dollar, som har fungert topp hittil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå