Clevion

Medlem
  • Innholdsteller

    1534
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Clevion

  • Rang
    Generalmajor
  • Bursdag 01/16/1993

Contact Methods

  • Skype
    slackyo1

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Askim
  • Kjøretøy
    BMW F10 '14

Nylige profilbesøk

1293 profilvisninger
  1. Clevion

    Frontlys

    For og være helt ærlig, så er ikke halogen veldig gode lys. Prøv og monter f.eks xenonkit, selvom det ikke er helt lovlig.
  2. Clevion

    Frontlys

    Hva slags lykter er det, halogen eller xenon? Har du noen bilder fra kveld/natterstid med illustrering av lyset? Ahh, du mener den som justerer høyde i forhold til elevation av bilen?
  3. Clevion

    Frontlys

    Du fant sikkert ut av det, men justeringspinnene er jo av plast, så de blir crisp ettervært også går de i tusen knas.
  4. Clevion

    Den store finn.no tråden.

    Den bilen har en vanlig ZF kasse, nærmere bestemt GA6HP19Z, ingen SMG her, de har vel ikke engang muligheten til P(ark).
  5. Clevion

    E60/61 tråden

    Jeg tror preface og facelift så deler fortsatt 520d/525d girkasse, mens 530d og 535d uavhengig om det er xDrive eller ikke deler også, kan hende jeg tar feil men.
  6. Men når man faktisk spør selger om hvem som har brukt bilen tidligere, og man får høre at det en familie som har eid den så stoler man jo på dey, for en merkeforhandler skal sa alltid være ærlig? Og på toppen av dey hele, så løy han der og da, for selger har vært i kontakt med både DNB og AutoLease nettopp pga den bilen. edit: og om nevnt tidligere, hadde selger sagt at bilen hadde vært leaset, så hadde vi ikke tatt den heller.
  7. Men hvis du snur det andre veien da, si vi selger bilen, tar verditapet som er på rundt 100k på egen kappe, bilen blir solgt, vi veit ingenting om at den er leaset i næringsvirksomhet, så får bilen ny eier, alt er fint og flott. Så begynner ny eier og grave for han er nysgjerrig, også finner han ut at første eier av bilen er DNB, og da slår det såklart han at den bilen er jo leaset, ikke privatkjøpt, da sitter vi med smellen om at vi ikke har opplyst ny eier på dette, fordi vi visste jo ingenting, fordi selgeren på merkeforhandler holdt den infoen tilbake selvom han var helt klar over at bilen faktisk var leaset. Og når det kommer til det med boligen og tyskere, når jeg spør selger om hvem som har hatt bilen tidligere, han svarer at en familie har hatt den, så tar jeg det for god fisk, for han skal fortelle meg sannheten, for hvis han ikke gjør det, så går han jo imot bedriftens etiske regler, og ivertfall så slår vi har ned på det i min bedrift. Men så kommer jeg på noe annet, det er ikke sikkert noen vet svaret på det, men når et firma leaser en bil til sitt AS, vil det være et momsfradrag på hele sulamitten eller ingenting?
  8. Jeg har ikke noe økonomisk tap i utgangspunktet da det ikke er min bil, men min samboer får et tap på dette. Og grunnen til at det hadde hatt en innvirkning er fordi stemoren min har gjort akkurat det samme, kjøpt bil som har vært leaset i firma, der selger ikke løy om det, og det var vesentlig differanse mellom farktisk verdi på bilen og prisant. Jeg husker ikke eksakt, det er noen år siden, men av prinsipp så kjøper jeg ikke biler som har vært leaset. Det er taushetsbelagt informasjon. Det står ikke at bilen er leaset, og det står ikke at bilen ikke er leaset, noe som vil tilsvare at det står at den ikke er det, fordi det skal opplyses om hvis bilen er leaset i næringsvirksomhet, derav skulle det stått, og selger skulle ha sagt det ærlig og redelig til meg når både jeg og min samboer spurte. Her blir det ingen ord mot ord, det er bevis på at det ikke er opplyst, det er vitner på det, inkl en selger hos denne forhandleren, og det er på flere punkter selger har loddrett driti på leggen. Om jeg må dra det til retten så gjør jeg det.
  9. Altså, det er tilbakeholdt vesentlig informasjon og opplysninger som selger har visst, det er det to personer som kan vitne om i en eventuell rettsak, det er tre vitner på at han har sagt at det er en familie som har byttet inn bilen mot en annen bil (løgn pga det har vært et firma som har leaset bilen) og han har gått imot sine rettningslinjer som kan skade hans arbeidsforhold. Det er ingen bedrifter som vil ha ansatte som bryter interne etiske regler og væremåter både ansatte seg i mellom eller mot kunder.
  10. Jeg ser mange svarer med at jeg ikke kommer noen vei her, men etter en prat med advokat som spesialiserer seg på dette med bilsalg har jeg troa. Det er visst flere av dere som ikke helt får med dere hva som blir skrevet, så jeg gidder heller ikke legge noe særlig energi i å prøve på en forklaring, klage er sendt, så får vi bare se.
  11. Clevion

    Den store finn.no tråden.

    2012 modell, ikke 2018 som annonsert.
  12. Prinsippet i det hele har gått ifra at bilen har vært overpriset, på grensen til svindel, til at man er er løyet til og feil informert noe man er pliktig til og opplyse om. Dere må gjerne fortelle meg hva dere tror er hele poenget her, men så lenge man kan reklamere/klage på det som er gjort i forhold til at man er feil informert, om det ville hatt en impact på om man faktisk ville gjort handelen er ikke er det som får meg til og ta dette videre, for jeg personlig hadde ikke kjøpt en leasing bil. I all hovedsak så har selger en plikt til og informere, han har ikke gjort det, det vil si at han har vært illojal mot sin egen bedrift, og illojal mot kunden til den bedriften, og det skal ikke forekomme under noen omstendigheter, så jævlig enkelt er det.
  13. Vi var hos forhandler og så at de nettopp hadde fått inn denne bilen, det var kun tatt bilder av den og en annonse var påbegynt, men ikke fullført, så den kom aldri ut på nettet. Derav var meninga at forhandler skulle legge bilen ut for salg for 519.000, men vi kunne få den til 495, pluss at dama la på videre serviceavtale og skiltgjenkjenning som ettermontering. Jeg spurte selger om hvem som var tidligere eier, og fikk da opplyst om at det var en familie som hadde hatt bilen siden den var ny, og skulle nå kjøpe seg ny bil, men greia her er jo ikke bare er bilen overpriset sånn sett, men selger har tilbakeholdt avgjørende informasjon om tidligere historikk på bilen, for han har vært kjent med at denne bilen har vært leaset av et firma. Det var et spørsmål om de ville ta bilen inn igjen, men selger mente de hadde for mange 5 serier inne, så de kunne ikke ta inn noen ytterligere, det er en annen forhandler vi har fått 380.000 i inbyttepris hos. Realiteten er sånn at vi ikke bare får redusert tapet, det er faktisk såpass at vi kan få hevet kjøpet på hele bilen. Det er opplysningsplikt på om bilen er leaset gjennom firma. Forskjellen er om det er privat eller næring, der næring går under taxi/skolebil/firmabil.
  14. Innbyttepris sånn sett ville vært lik uavhengig hvilken merkeforhandler dette var. Problemet med bilen er at hadde jeg visst at bilen var leaset uavhengig av om det er privat eller firma som har leaset bilen, så hadde jeg latt dama kjøpe bilen, og problemet her er da at den er leaset av et firma, noe selgeren dama kjøpte bilen av ikke opplyste om, han regelrett løy til dama fordi han sa at den bilen var levert inn av en familie. Det er veldig riktig, er den privatleaset så er det ingen opplysningsplikt, men er den leaset i forhold til næringsvirksomhet så er det en opplysningsplikt der, og såvidt jeg skjønte på NAF kunne man enten heve kjøp, eller få en kompensasjon på en viss sum fordi bilen er brukt av flere forskjellige innad et firma, istedenfor privatperson. @Fredrik 90 Jeg fikk ikke sitert innlegget ditt siden det var to innlegg fra forrige side som jeg siterte, men bilen ble kjøpt for 510.000 kr, 12 september i år, bilen er kjørt 5000km siden det, og man får da innbyttepris på 380.000 kr, og reel markedsverdi på bilen er kanskje 400.000 kr, som uansett er et heftig stup på ikke engang tre måneder. Når det kommer til leasing, så er det problemet mitt med hele greia at den er i utgangspunktet leaset, noe verken jeg eller samboer er opplyst om, men heller at det er en familie som har hatt bilen, og selger av bilen har unviket og opplyse om dette, fordi bilen er leaset i et firma, altså ikke privatperson. Verken jeg eller dama hadde kjøpt bilen om vi var opplyst om at bilen var leaset. @stoltbmwelsker Problemet her er jo at bilen ikke er privatleaset og hatt fast sjåfør, den er gått i næringsvirksomhet, dvs forskjellige sjåfører.
  15. Det er tatt utifra hva Bavaria ville gitt oss for den bilen ved et innbytte. Problemet her nå er jo at vi er ikke opplyst om at bilen er leaset i næringsvirksomhet.