Jump to content

LoKi

Members
  • Content Count

    709
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

LoKi last won the day on January 31 2018

LoKi had the most liked content!

About LoKi

  • Rank
    Oberstløytnant
  • Birthday 07/10/1979

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    Audi RS3, Ducati SF V4

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det er bra. Jeg planlegger sånn at jeg ikke trenger å bremse, men hver til sin lyst Det viktige er å ikke være passiv, fordi det ødelegger trafikkflyten. Nordmenn bare evner ikke å forstå hvordan motorveier fungerer, og det er utrolig frustrerende - spesielt når man kjører lastebil.
  2. Jeg vet ikke om du forklarer deg dårlig, eller om du tar feil. Men når den striplete linja er slutt er det GJENSIDIG vikeplikt - altså går det begge veier. Og den som "er i tet" er den som ikke får skylda om det blir en skadesak. Er du bak den andre bilen i noen grad, så er det du som sitter med regninga om det blir kontakt. Men det er viktig som du sier, at etter den stiplete linjen begynner vikeplikts-sonen. For mange tror at den er der hele tiden, men så lenge den stiplete linjen er der så har du alene vikeplikt om du skal bytte fil. Dette er en typisk misforståelse, i likhet med at fo
  3. Har handlet meg RS3 nå, satser på at den også blir en klassiker som øker i verdi snart. Det er ikke lenge før alt med mer enn 4 stempel (eller 3) er historie.
  4. Jeg forstår ikke poenget med å kjøpe en V12 til kona? Mer enn 150 hk blir aldri brukt, og hu kommer bare til å bulke og kantkjøre. Bilen er laget for å sitte i baksetet tross alt, du skal jo ikke kjøre den selv. En av de få bilene i verden der man foretrekker kona bak rattet 🤣
  5. Det er nok greit å kartlegge service/verksted-muligheter i nærheten når man velger sykkel også. Jeg har ikke dårlige erfaringer med MC Oslo, men jeg vet andre som har det - og ventetiden er gjerne lang på merkeverksteder. Så ta det med i vurderingen, så slipper du (som en kompis av meg) å miste nesten hele sommeren i påvente av time på verksted.
  6. BMW er utrolig smooth i forhold til Ducati, så jeg skjønner deg i hvert fall godt. Har hatt 2 S1000RR, og det er en helt annen motor. Ingeniørkunst fra Tyskland eller lidenskap fra Italia. Det er det du velger mellom Kjørte SFV4'en min fra service og hjem på lørdag, og jeg hadde helt glemt hvor "slitsom" den sykkelen er å kjøre. Men herre jesus så gøy den er!
  7. Jeg må si som jeg alltid gjør - prøv syklene! Forskjellene på egenskaper er gigantiske, og noe så banalt som å gå fra en MT07 til en Monster 796 - som i teorien skal være ganske like sykler - utgjør stor forskjell. Ducati lager motorer som ikke trives på lavt turtall, og de svir ræva di fordi de lager L-twin og sender eksosen fra bakre sylinder under stumpen din. Selv V4-motorene er tungkjørte sammenlignet med andre sykler. Jeg ville gått for Yamaha MT09 om jeg var deg, og jeg ville satset på å sette på en liten vindskjerm om du bor i nærheten av motorveier eller tenker å kjøre mye
  8. Fortsatt bedre enn det BMW gjør - sender lyd i høyttalerne inne i bilen, sånn at bare de som sitter i den hører "grom" lyd når du gir gass 😛
  9. Jeg har laderen jeg har brukt på både en Tesla X og en Tesla 3P. Den gir 16A, og holder i massevis til dem - da er det rart om den ikke holder for å lade 330'en Problemet er at den må være "ferskt" ladet for å gi nok strøm fra batteriet til å kunne bruke el-drift. Og da mister man fleksibiliteten. Som nevnt har jeg ladeboks, siden jeg også er Tesla-eier. Så jeg har "det som kreves". Problemet er at den krever mye mer enn en ren elbil for å fungere slik man forventer. Det er 16A lading med korrekt jordfeilbryter, bare så det er sagt. Egen kurs.
  10. Jeg vet at det er det ideelle, og at det gir mest rekkevidde og alt sånt. Men at man MÅ gjøre det på vinteren er jo talentløst. Hadde en ren elbil vært slik, så hadde den vært ubrukelig i praksis. Så da får jeg bare spart de planlagte kald-startene, ikke de tilfeldige. Og jeg kan heller ikke lade batteriet umiddelbart, jeg må vente til rett før planlagt avgang. Dette er ikke bra nok, rett og slett.
  11. Takk! Er veldig fornøyd, bortsett fra et par småting. Jeg får f.eks. beskjed om at det krever for mye strøm å kjøre bare elbil når det er 3-4 minusgrader, og så går den over på bensinmotoren. Er det sånn det skal være? Er det bare elbil på sommeren?
  12. Magisk hvordan han tar på seg hanskene samtidig som han akser fra 150-220. Da er du i overkant chill
  13. Jeg har vært så heldig å få ordnet meg en 330e, og siden jeg ikke har hatt F30 3-serie før (bare F32 og F33 4-serie), så er det noen småting jeg lurer på. 1. Er det forskjell på adaptive LED på 3-serie og 4-serie? Dette er en LCI, så den har LED - men jeg synes å huske at det var sterkere lys på 4-serien. Eller er det bare jeg som har blitt bortskjemt med en diger LED-bar på Teslaen? 2. Er det mulig å få mer guffe i LED-lysene? 3. Er det mulig å få synkronisert temperaturen inne i bilen? Jeg mener å huske at 4-serien hadde en sync-knapp, men jeg finner ikke noe slikt på 3-serien
  14. Snakket med Bavaria i dag, og de skal ta inn bilen og se på den. Så får vi se hva de finner ut.
  15. Ganske latterlig. Bremsene fungerer jo tydeligvis ikke som de skal. Jaja, jeg betaler heller for nye skiver enn å kjøre Mitsubishi.
×
×
  • Create New...