Gå til innhold

hjerne til e34 med 325 motor(nonva) og 520 ledningsnett Ø.K!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer jeg på hvilken hjerne jeg skal kjøpe meg for å få det rette oppsettet sånn at motoren yter det den skal. For øyeblikket så kjører jeg faktisk med 2liter hjerne på 325 motor og med 520 ledningsnett, men jeg kunne godt tenkt meg ytelsen til en ekte m50b25, akkurat nå så føles den ut som en 520.

Grunnen til at jeg har brukt ledningsnett ifra 520 er at det var det som sto på gammelmotoren, at e36 nettet har andre plasseringer(?) og jeg tror at det skal være likens(?) i og med at nettene har samma merke.

Både min nye 325 motor og min gamle 520 var nonvanos.

Forslag?

Mvh Morten.

Skrevet

Hei. M50 motorer uten Vanos har like hjerner på både 3 og 5 serien. Men hjernene er forskjellig chip'et. Ledningsnettet kan også byttes om på motorene uten problem.

Jeg har en trimchip til M50B25 uten Vanos som kan selges for 1.000 kr. Da bytter du bare ut 2 liters chip'en din, og du trenger ikke å kjøpe ny hjerne. Effekten skal bli ca 205 hk i en motor som er i bra stand. Men jeg er først hjemme i Norge igjen om en uke.

For å få full effekt av motoren må du og bruke 2.5 liter eksosanlegg. 2 liter eksosen struper effekten

Hilsen Eirik.

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar, så du mener at jeg kommer til å få mye mer ut av motoren når jeg bare bytter den chippen der?

Så m50b25 motor, triggersensor og kamsensor fra m50b25(men e36, har dette noe å si?) 520 bosch ledningsnett og 403 hjerne fra 2liter med trimchip til b25 skal gjøre at jeg får 205 hk eller litt mindre (i og med at motor har gått 180 000) ?

Eksosanlegget kjøpte jeg ifra en 525 m50 når m50b20'n sto på fordi gammeleksosen rusta ihjel, så denne har jeg :)

Har også den gamleste diffen fra e34 med høyest utveksling så jeg forventer at jeg skal ha veldig grei aks egentlig.

Hvis du mener at dette kommer til å fungere, så kjøper jeg chippen din :) Bare send meg en pm når du har svart på dette så kan du få mere info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...