Gå til innhold

Airbag-lampe lyser etter Ratt-bytte

Anbefalte innlegg

Skrevet
airbag kan jo ikke utløses når den allerede ligger på hylla i garasjen :roll:

Så det er reservepærer som vil ta over etter jeg tar ut/knuser pæra?

Jepp, har hatt problemer med airbaglampa selv, tenkte selv å ta ut pæra, men den lyste alikevel, og da fant jeg ut at det sitter ei rød lysdiode der som tar over om pæra feks ryker ;) så sånn er det.

Mye bedre å gjøre som andre sier her, sett i ei motstand på 3 ohm som blir sagt over her, så er du ferdig med problemet :) kan jo nesten ikke bli enklere.

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

men airbaggen ligger på hylla i garasjen. Hva annet er det da som skal smelle? :?

Hvor får man kjøpt en slik motstand? kobler jeg den bare rett i kontakten som ligger bak rattet da? får vell neppe tak i noe som er plug and play?

Skrevet
men airbaggen ligger på hylla i garasjen. Hva annet er det da som skal smelle? :?

Hvor får man kjøpt en slik motstand? kobler jeg den bare rett i kontakten som ligger bak rattet da? får vell neppe tak i noe som er plug and play?

hehe jeg må også si jeg lurer på hvordan airbagen kan utløses når den ikke engang er i rattet som står i bilen... må være et 'lureratt' fra en morrobutikk du har kjøpt i tilfelle...:)

ang motstander er jeg ikke sikker men få tak i en som tar over 3ohm bare??

Skrevet

Selvfølgelig så skjer det ingenting så lenge rattet ligger på hylla, men LES litt da gutter, vis man skal måle motstanden, så må du vel ta ned rattet for å måle airbagen vel??? man måler jo ikke kontakten som kommer ut av rattet gutter, men fra airbagen ;) er dere med nå? :)

Skrevet

Motstand for du tak på feks på clasohlson, eller i en elektrobutikk der man reparerer elektronikk. er ikke alle butikker som reparer nei ;)

Skrevet

Vær veldig forsiktig med airbagger ;) hvis den smeller av med baksida mot deg og treffer deg i hodet så våkner du nok i værste fall ikke igjen!

Å jeg har selv sitti i bil hvor jeg skulle bytte ratt bagen, la fra meg den gamle under dashbordet med utsiden opp og etter noen minutter smalt det! Måtte bytte hanskerom og div ;)

Da er man jævlig glad for at en har blitt fortalt hvem vei den skal ligge ;) har smelt flere beltestrammere pga fall ved demontering ogs...

Skrevet

Er jo derfor jeg har sagt man må være 2 når man måler, og holde den unna seg ;) koble feks på en liten ledningstump, slik at man får den litt vekk er ikke så dumt heller ;)

Skrevet

Det er en kruttladning i selve airbagen.. så om du kobler strøm på den sier det jo seg selv hva som skjer?

Skrevet
Selvfølgelig så skjer det ingenting så lenge rattet ligger på hylla, men LES litt da gutter, vis man skal måle motstanden, så må du vel ta ned rattet for å måle airbagen vel??? man måler jo ikke kontakten som kommer ut av rattet gutter, men fra airbagen ;) er dere med nå? :)

joda..:) ble bare litt komisk.. en god porsjon sunn fornuft og en ''tenkekaffekopp'' før man går igang så burde dette gå smurt.. som i mange andre tråder..: husk å film det..:)

Skrevet

Jeg har også prøvd å sprenge diverse ting med airbagger, så jeg vet godt hva det går i ;) Blåste engang ut frontruta på en E36 med en airbag fra en E39 som lå i dashbordet på passasjersiden :shock:

Jeg tar ut instrumentet, knuser pæra og dioden, og lyser det fortsatt så får jeg blokkere med en teip bit e.l..

Skrevet
Jeg har også prøvd å sprenge diverse ting med airbagger, så jeg vet godt hva det går i ;) Blåste engang ut frontruta på en E36 med en airbag fra en E39 som lå i dashbordet på passasjersiden :shock:

Jeg tar ut instrumentet, knuser pæra og dioden, og lyser det fortsatt så får jeg blokkere med en teip bit e.l..

Idiotisk å ødelegge bilen på den måten. Sett i en motstand så er du ferdig med det og har muligheten til å gjøre det rette ved en senere anledning. Nemlig sette tilbake et ratt med airbag som kan redde livet ditt, evt noen som låner bilen. Er en grunn til at dette finnes på alle nye biler.

Knuser du dioden vet du ikke hva som skjer med resten av instrumentet. En helt annen ting er 2er feil på pkk om lampa ikke virker ved tenning på.

Mulig du kjører med hjelm, fire punkt og div utstyr på veien. Da må du unnskylde kommentaren.

Til dere andre.. Ikke hold i bagen i hånda når dere blåser den av..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...