Gå til innhold

Problemer med periodiske "nykking" feiltenning E39 M52B20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den siste tiden hatt en god del problemer med min E39.

Har hatt feil på lamda sensor (en av dem) og feil på veivsensor.

Begge disse feilene ga feilmeldinger i Carsoft.

Bilen har vært bra en stund men nå har det oppstått en periodisk svak nykking, kun ved lett gasspådrag. Bilen går fint ellers og drar bra (relativt sett) Ved en anledning vandret og tomgangen fra 500-1000 rpm rett etter start.

Det kan virke som at det er værre når det er lite bensin på tanken, men det kan også være tilfeldig. Feilen som er nå gir ingen feilmeldinger. Det er snakk om ganske svak nykking, fusking. Akkurat nok til at det merkes. Mistenker bensinpumpe.

Følgende er nytt:

Lambda sensorer

Kam + veiv sensor, begg originale deler

Bensinfilter

Plugger

Tips motatt med STOR takk!

Skrevet

Hadde samme feil på min E39, her viste feilmeldingen kam-sensor, byttet den og slettet feilmelding uten at det ble noen endring.

Byttet derfor veiv-sensor, tok ny diagnose, så kom det feilmelding på coil på syl4, byttet denne, slettet feilmelding.

Fortsatt samme nykkingen, kjøpte 5nye coiler pluss 6stk coil-ledninger/hetter byttet alt, bilen hadde selv etter dette samme feil.

Ny diagnose viste da feil på lamba, denne ble byttet og feilmelding slettet, fortsatt uten endring.

Leste meg frem her inne at det kunne være vanos og eller LMM, byttet disse og tok ny diagnose ingen feilmelding..... men bilen oppførte seg helt likt.

Byttet plugger uten at det ble noen endring.

For morro skyld byttet jeg alle dysene siden jeg hadde dettet liggenes, SAMME FEIL FORTSATT.

bilen rykker av og til og da spesielt mellom 1600 og 2200rpm på motor, og noen ganger på tomgang er det nesten så det høres ut som at den fjusker.

Byttet bensinfilter og vips så ble bilen frisk, og går som en velsmurt klokke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...