erlendroed Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 Har akkurat skaffet meg en 94' E34, men jeg har et lite problem : Alle girene utenom 2. gir fungerer. Den vil liksom "ta" når den er i 2. gir. Er girkassa ødelagt, eller er det noe annet som er feil? Er forresten helt ny på forumet, og er ganske gresk når det kommer til det med bil. Takk på forhånd
vegard89 Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 bytt girkassa. er sannsynelig at sykroniseringa som er gåen. Billigst og enklest.
TheEspenK Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 Hei erlendroed og velkommen på Bimmers. Går utfra at det er manuell-gir siden du skriver som du skriver. Mener du at den er vanskelig å få i andre-gir? ytt girkassa. er sannsynelig at sykroniseringa som er gåen. g er ganske gresk når det kommer til det med bil. Da forklarer jeg så godt jeg kan Et gir er et tannhjul, for at girspaken lettere skal passe på tannhjulet sitter det små styringer foran hvert gir-tannhjul. Disse kan ødelegges feks ved spinning av piruetter på 1ste gir for så og "rappe" over til neste gir å prøve å spinne her. Ganke enkelt fordi du girer så fort at styringen ikke følger med og kan dermed skades. Da opplever du at girspaken må trykkes inn i psosisjon eller at de skraper når du girer. Du bytter girkasse og det er ingen hokus-pokus jobb men krever noe innsikt, en kasse øl og to burgere
erlendroed Skrevet Desember 1, 2011 Forfatter Skrevet Desember 1, 2011 Takk for rask hjelp! Da får jeg bare gå til innkjøp av ny girkasse og en kasse med pils, så får vi se hvordan resultatet blir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå