andyE30 Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 tenker bygge min e39 med M5 motor, er en org v8 så vil tro alt der er ok. men tenker på hva av EL deler MÅ man ha får å få dette til å starte i karosseriet, resten er lett, men jeg finner så mye fårsjellig på hva folk sier. så tenker høre om noen VET, og ikke bare tror eller har hørt. eller at noen kjenner noen som har gjort dette da
Partsjunkie Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Enkleste er jo såklart å ha med helt ledningsnett fra E39 M5. Du kan jo rådføre deg hos SSPerformance Å kutte og lime i nåværende EL-nett vil være som å grave sin egen grav. Mye tid og mye banning..
andyE30 Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Skrevet Desember 2, 2011 Enkleste er jo såklart å ha med helt ledningsnett fra E39 M5. Du kan jo rådføre deg hos SSPerformance Å kutte og lime i nåværende EL-nett vil være som å grave sin egen grav. Mye tid og mye banning.. jo jeg tenker bytte hele el nettet, men motoen jeg har er 02. går da et 99 el nett overns på den?
andyE30 Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Skrevet Desember 2, 2011 og jeg har fått en følelse av at SS, ikke er så gla i å prate om slikt dem vil helst ha jobben selv sist jeg spurte om noe småting bare, ville dem heller selge meg en hel annen bil dem bygde xD
Partsjunkie Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Det vil gå og passe over ja, eneste forskjell er preface og facelift.. Altså, den delen av el-nett som går til lyktene er forskjellige.. Men det er lett å bygge om
andyE30 Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Skrevet Desember 3, 2011 Det vil gå og passe over ja, eneste forskjell er preface og facelift.. Altså, den delen av el-nett som går til lyktene er forskjellige.. Men det er lett å bygge om du tenker på det at kontaktene ikke er like til lyktene ja? men jeg har facelift lykter å kontaktene til å bygge om til det alerede så da skal det vell være greit? hva med den antiskrensen da? jeg har bare antispinn org? må jeg ikke bruke antiskrensen også? hørte noe slik.
Partsjunkie Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 skal ikke være noe problem om du bruker m5 sin, men du skal ikke gjøre en komplett ombygging?
andyE30 Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Skrevet Desember 3, 2011 skal ikke være noe problem om du bruker m5 sin, men du skal ikke gjøre en komplett ombygging? nei ikke i første omgang, blir jo egentli bygd om alt annet en eksos. men bilen er org med v8, så tenkte bare få fyra alt og sett at det er iorden før jeg bygde om understell og hele pakka. jeg har ikke antiskrensen fra M5 da vettu, bare org antispinn
Partsjunkie Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 SKal nok gå bra uansett DSC er jo som regel bare en ekstra modul man kan ettermontere senere Et eks er jo at jeg hadde en 320ci en gang i tiden med kun ASR. Så bygget jeg om til 330ci som egentlig hadde dsc, men kjørte jo uten så gikk jo bra Null feilmeldinger..
SweetBMW Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 DSC er ikke bare en modul man kan ettermontere nei. Er andre ABS sensorere for DSC, pluss styrevinkel sensor, krengesensorer, osv. Så nei dette er ikke bare å montere. Hvis du flytter over hele motornettet så går alt bra. Er nok noen ledninger som må flyttes plass på, men om du kikker på http://wds.spaghetticoder.org så står alt der
andyE30 Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Skrevet Desember 3, 2011 DSC er ikke bare en modul man kan ettermontere nei. Er andre ABS sensorere for DSC, pluss styrevinkel sensor, krengesensorer, osv.Så nei dette er ikke bare å montere. Hvis du flytter over hele motornettet så går alt bra. Er nok noen ledninger som må flyttes plass på, men om du kikker på http://wds.spaghetticoder.org så står alt der jo men det jeg lurte på, var om jeg fikk fyra motoren og brukt den uten DSC ? får jeg hørte startsperra hadde noe med den å gjøre. men slipper jeg montere det, gidder jeg jo ikke montere i første omgang:P
SweetBMW Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Ja du får brukt den uten DSC. det må bare være fra manuell til manuell bil. Canbus signalene på ASC og DSC er like. Så du vil ikke få noen feil i dashen, men du vil ikke få fungerende DSC. Du vil ha DSC fungerende som ASC. Det vil si, uten selve skrensekontrollen men kun antispinn funksjonen.
andyE30 Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Skrevet Desember 3, 2011 Ja du får brukt den uten DSC. det må bare være fra manuell til manuell bil.Canbus signalene på ASC og DSC er like. Så du vil ikke få noen feil i dashen, men du vil ikke få fungerende DSC. Du vil ha DSC fungerende som ASC. Det vil si, uten selve skrensekontrollen men kun antispinn funksjonen. biln min er automat. men når jeg bruker elnett fra m5 har vell ikke det noe å si?
kvammis Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Det vil gå og passe over ja, eneste forskjell er preface og facelift.. Altså, den delen av el-nett som går til lyktene er forskjellige.. Men det er lett å bygge om Det er veldig feil. MYE forskjeller ute og går i nedningsnettet på preface/facelift. Også endel forskjeller utenom dette (andre tidspunkt enn ved facelift). AndyE30: Kan være du vil få noe problemer med bla asc med tanke på at din er automat. Er forskjeller i instrumentpanel, asc enhet. osv. Gidder ikke å grave fram wds nå, men er bare å sette seg ned og lære det hvis du har planer om å gjøre dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå