SweetBMW Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 du vil få problem da ja. må ha manuelle asc enhet som ble levert på bil typen din.
andyE30 Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 du vil få problem da ja. må ha manuelle asc enhet som ble levert på bil typen din. det er jo ikke noe problem da vil bare få feil på antiskrens uten? den bruker jeg ikke så ofte uansett xD
andyE30 Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 Det vil gå og passe over ja, eneste forskjell er preface og facelift.. Altså, den delen av el-nett som går til lyktene er forskjellige.. Men det er lett å bygge om Det er veldig feil. MYE forskjeller ute og går i nedningsnettet på preface/facelift. Også endel forskjeller utenom dette (andre tidspunkt enn ved facelift). AndyE30: Kan være du vil få noe problemer med bla asc med tanke på at din er automat. Er forskjeller i instrumentpanel, asc enhet. osv. Gidder ikke å grave fram wds nå, men er bare å sette seg ned og lære det hvis du har planer om å gjøre dette. jeg tenker jo seff ikke bruke org instrumentpanel da M5 er jo MYE kulere;) og om alt inni biln skulle vært likt, hadde jeg jo bare tatt det som var nødvendig og asc styreenhet har jeg liggende fra manuel men ja, er jo forsjeller på netta, med tanke på hvilket utstyr bilen ble levert med og litt slik, men det er ikke stort mye fårsjell nei, har sjekka delenr og slik, og det er vell ikke mange netta igjen som leveres, så det meste kan brukes, og har delenr på det som er vanligst, og tenkte bruke det
SweetBMW Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Hvis du ikke bytter ASC styreenhet så vil du få feil på ASC, som i at den ikke fungerer i det hele tatt Og når du bytter hjerne og slkt så må du bytte over følgende: DME, EWS, LCM, tennigslås, og nøkkel. Gjør du ikke dette vil bilen din ikke starte i det hele tatt. Du kan la vær å bytte LCM, men da vil du få tamper dot i instrumentet. BMW vil ikke kode om dette for deg.
andyE30 Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 Hvis du ikke bytter ASC styreenhet så vil du få feil på ASC, som i at den ikke fungerer i det hele tatt Og når du bytter hjerne og slkt så må du bytte over følgende: DME, EWS, LCM, tennigslås, og nøkkel. Gjør du ikke dette vil bilen din ikke starte i det hele tatt. Du kan la vær å bytte LCM, men da vil du få tamper dot i instrumentet. BMW vil ikke kode om dette for deg. jeg skal jo bruke dme fra M5n gjerne men ews går ann kode om, så hvorfår skal jeg bytte den å tenninga? og jeg bruker gjerne speedo og slikt fra m5n, så får ikke dott nøkkelen er jo kodet til EWSen, men går ant kode hjernen opp mot ny ews, såvidt jeg vet, så trenger bare dme fra m5 siden bilen har samme type ews fra før vil jeg tro
SweetBMW Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 EDIT: Orka ikke starte diskusjon. Hvilken software skal du bruke for å kode EWS og DME?
andyE30 Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 EDIT: Orka ikke starte diskusjon.Hvilken software skal du bruke for å kode EWS og DME? få bmw til å kode tenkte jeg kansje;) eller "autologic" diagnostics som jeg brukte sist jeg holdt på med noe slik, det virka da mener du det ikke går? jeg bare lurer alså. hører flere som mener det ikke går serru. jeg har jo ikke prøvd på m5. men har fått det til på e46, e39 , e36 og e30 med s50b32 fra 97.
SweetBMW Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Nei. Det går ikke . Hvis BMW gjør det for deg så vil jeg gjerne snakke med denne mannen, da han skal personlig få lære opp ALLE BMW Norges teknikere. Autologic og DIS / Annen BMW spesifik software VIL gi feilmeld på re-matching av EWS fordi de har en start kode som begge MÅ matches på. Og en annen DME har en annen kode enn din EWS. Ingen er like. Det er hele poenget. Det er slik EWS fungerer, en kode pluss en annen kode = svaret. Alt er matematisk, jeg er 100% sikker på at det ikke vil funke med bare en "sync" av din M5 DME og Din 520EWS.
andyE30 Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 Nei. Det går ikke .Hvis BMW gjør det for deg så vil jeg gjerne snakke med denne mannen, da han skal personlig få lære opp ALLE BMW Norges teknikere. Autologic og DIS / Annen BMW spesifik software VIL gi feilmeld på re-matching av EWS fordi de har en start kode som begge MÅ matches på. Og en annen DME har en annen kode enn din EWS. Ingen er like. Det er hele poenget. Det er slik EWS fungerer, en kode pluss en annen kode = svaret. Alt er matematisk, jeg er 100% sikker på at det ikke vil funke med bare en "sync" av din M5 DME og Din 520EWS. hvorfår fungerer dette på ews fra en 318 til en m3 3.2 da? hele poenget med synk av hjerne og ews, er jo ved eventuelle feil på ews\dme. som jeg også hadde. så vil dette være til hjelp, så man skal slippe bytte hjerne, ews og hele driti pga en liten feil og nøkklene får man jo også koded opp mot annen ews hadde alt fra 3.2 m3 jeg. ews boksen jikk heden. bytta til en box fra 318 eller noe, kjøpt her inne. synk... startet på første fårsøk. men jeg VET ikke om det fungerer på M5 det har jeg ikke prøvd.. jeg bare syns det hører rart ut det skal virke på annet og ikke det:s høres jo også rart ut at man må bytte ews, nøkkel hjerne +++ vis det er dme feil på bilen sin syns du ikke? (nei skal ikke diskutere dette mer, er bare intrisert i info og slikt.) men du må være eni i at det høres litt rart ut? og jeg har ingen 520 det er en 535. både den og m5 har ews3 såvid jeg vet;) men kan jo altids bytte boxen, jeg bare syns det er rart det ikke skal gå synke dem, og hvorfår lage synk funksjon om den ikke er dugelig? xD
///Naitsirk Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Fordi det er to forskjellige generasjoner ews. Den ene funker å synke, den andre ikke. Kun nye styreenheter som lar seg kodes inn da, dette fører blan annet til at bmw får økt delesalg siden man må kjøpe ny styreenhet om en skulle ryke istede for å kjøpe en billig brukt og kode inn den
andyE30 Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 Fordi det er to forskjellige generasjoner ews. Den ene funker å synke, den andre ikke. Kun nye styreenheter som lar seg kodes inn da, dette fører blan annet til at bmw får økt delesalg siden man må kjøpe ny styreenhet om en skulle ryke istede for å kjøpe en billig brukt og kode inn den gad, mye styr xD men MÅ jeg ha nøkkelen og tenningslåsen? eller holder det med chippen i nøkkel slik som på ews2 ?
andyE30 Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 du vil få problem da ja. må ha manuelle asc enhet som ble levert på bil typen din. men bare får å være helt klar,det er den abs\asc styreenheten inne i bilen du tenker på ja? den som ser ut som en dme egentli? får mange steder står det jo at styringen ligger i abs enheten fremme i motorrommet. bare lurer
SweetBMW Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Nei det er den UTE i motorrommet jeg mener. Jeg har aldri nevnt at styringa ligger i hjernen i bilen? Ute i motorrommet på fordelingsrør for bremsene sitter det en elektronisk enhet med pumpe og alt. DEN MÅ BYTTES! Og ja, "Gad" det er mye styr. Det er derfor jeg sier at du burde høre på oss osm har gjort dette før i stedet for alt du har hørt og synset på internett. Du bytter hele motornettet, så tar du og sender, instrument, dme (fra M5), ews (fra din opprinnelige bil), og nøkkel (fra din opprinnelige bil) til RPM i Kanada, betaler 1500 kr, så koder de alt riktig opp for deg. Så er det plug n play for deg nåpr du får det igjen. SÅ enkelt er det. Nuf said. BTW: Gad, skrives egentlig "god". Just so you know Folk som sier "ammagad lizm" assosierer jeg med : <3
andyE30 Skrevet Desember 5, 2011 Forfatter Skrevet Desember 5, 2011 Nei det er den UTE i motorrommet jeg mener. Jeg har aldri nevnt at styringa ligger i hjernen i bilen? Ute i motorrommet på fordelingsrør for bremsene sitter det en elektronisk enhet med pumpe og alt. DEN MÅ BYTTES! Og ja, "Gad" det er mye styr. Det er derfor jeg sier at du burde høre på oss osm har gjort dette før i stedet for alt du har hørt og synset på internett. Du bytter hele motornettet, så tar du og sender, instrument, dme (fra M5), ews (fra din opprinnelige bil), og nøkkel (fra din opprinnelige bil) til RPM i Kanada, betaler 1500 kr, så koder de alt riktig opp for deg. Så er det plug n play for deg nåpr du får det igjen. SÅ enkelt er det. Nuf said. BTW: Gad, skrives egentlig "god". Just so you know Folk som sier "ammagad lizm" assosierer jeg med : <3 nei sier ikke du sa styringa ligger der;) jeg har hørt fårsjellig om det;) men har alt dette på en annen bil, så skal vell være greit men ja, jeg tror deg når du sier det, jeg vil bare vite det 110% siden alle sier noe forsjellig.. takk får tipset foresten må instrumentet og dme kåmme fra samme bil? alså fra samme M5. jeg har ikke hjernen serru, den ble ødelakt.. hehe, ja mulig det skrives slik, er trønder jeg, så skriver somregel på trøndersk xD men ser hva du mener xD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå