Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld godtfolk!

Er det noen i tønsberg-området som kan hjelpe meg å bekrefte/avkrefte subframe disaster på min e46 touring??

Har prøvd å kikke litt under men så ikke så godt da jeg bare har en garasjejekk..

Skrevet

Det så ikke ut som det var gåent i innfestinga men når jeg setter den i første og jokker på clutchen så klukker det. Kan også høre det nå og da når jeg kjører i dumper men er ikke alltid. Er bare høyre bak det kommer lyd fra. Kjenner heller ikke noe slakk når jeg kjenner på hjulet. Klukker også hvis jeg gir kraftig på i første og slipper gassen.

Skrevet

Kan det være hardykoblinga di som begynner å nynne på siste verset tro? Motorfester? Mange muligheter. Hvordan motor står i bilen din da? Er vel så vidt meg bekjent mest vanlig med subframe disaster på de litt motorsterke alternativene.. Fått sjekka ordentlig under nå eller?

• 3 weeks later...
Skrevet
Har 320d. Har hatt den på verksted i dag og det var vist et eksosfeste som hadde ryki i sveisen:) pluss et dårlig eksosoppheng.

Det er mange andre ting jeg hadde sjekka før dette.. ytr øvre bærearmsforing feks, det er en kule som pleier å ryke, og den hører du, hjullager bak?.. Har en e36 323i 97, der hadde jeg bakstillinga nede i sommerferien og sveiset på forsterkningsplater og bytta traversforinger og svingarmsforinger.. Litt heavy duty, men veldig logisk jobb,, e46 har samme bakstinlling som e36 (foruten compact) Har du 02- modell så er det originale forsterkninger der fra fabrikken :) Bilen min er kjøpt ny i norge og var overraskende brun under, men festene var ok.. av 2 enkle grunner.. to av travforingene ble byttet i løpet av levetiden før jeg kjøpte den, og han forrige som eide den, ikke rævkjørte den.. Dette er jo en flop fra bmw, men det kommer pga mangel på vedlikehold (bytte av foringer, understellsbehandling etc) og det værste: rævkjøring med slitte deler.. De er så gode å kjøre vettu, så det er ikke alltid man merker feil før det kan være for seint :P Plukk ned og sveis opp hvis du kan, fin måte å bytte dempere å fjærer på samtidig også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...