flonoen Skrevet Desember 3, 2011 Share Skrevet Desember 3, 2011 Handlet meg en blodkurrant bruksbil her om dagen, 535i med fornuftige 300 000 km på telleren. Ser grei ut innvendig, trenger en runde med støvsuger og vaskefille eneste. Utvendig er det så som så, panser og en framskjerm er hjemmelakk og det synes, utvendig gir den mer uttrykk for sine km enn innvendig for å si det sånn. Checkkontrollen lyser opp som et juletre når jeg starter bilen, men det passer jo inn med årstiden, så gidder ikke bry meg med det denne måneden iallefall! Får ta et kjapt filter og oljeskift, gjerne bytte plugger og luftfilter i samme slengen. Står på noen helt greie 16toms felger med piggfritt, og fulgte med ok 18toms sommerhjul med 235/45 (litt usikker på profilen). Herlig bil å kjøre, ingen ulyder, gode seter å sitte i og forholdsvis grei mtp hjul/vindstøy. Litt ullen styrerespons, men er mest vant med sportsunderstell fra før og forandring fryder! Har ikke store planer om å bruke så mye penger på denne bilen, annet enn nødvendig vedlikehold og kanskje litt dilldall. Men skal aldri si aldri. På planen: Ny eksos, den gamle er noget lekk. Koed har mellom og bakpotte simons til 5000kr, er dette brukandes? Fin lyd, litt høyere enn originalt, men mulig å kjøre uten hørselsvern? Nytt luftfilter, K&N innsats? K&N konfilter? Originalt? Senk?, kun fordi jeg synst den står litt rart nå, lavere bak enn foran. Slitne fjærer/dempere bak kanskje? Fått den ned litt framme så hadde den blitt fin tror jeg. Bilde er vel oblig i en bildetråd. Blir bare dette ene fra da jeg henta den, gamlegliset i bakgrunnen som jeg solgte for noen timer siden: Skal få tatt noen flere bilder i morgen er planen, få den inn i garasjen og snust litt under. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
r_tranoe Skrevet Desember 3, 2011 Share Skrevet Desember 3, 2011 hei. ser ut som en kjempebil dette. jeg monterte simons mellom og bakpotte på min,er ikke så mye bråk av dette. akkurat passe vil jeg kalle det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2011 Dette står det i vognkortet: Skal det ikke stå mer spesifikt, spesielt senkesettet? Type, hvor mye senket osb? Står jeg nå helt fritt til å senke med hva jeg vil, så lenge det er tüv-godkjent? Og så ET2U, er det ET2? Eller feilskrevet, skal være ET20 som er originalt? Men er vel kanskje 7,5" originalt. Så til sist, kan det være sånn at det ikke går an å legge ned setene på bilen min? Ser i bagasjerommet at det er en stor del, ikke 2+1 som vanlig, går det ikke an å legge de ned da? Litt ukurrant, da blir det takrails på kjerra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Desember 3, 2011 Share Skrevet Desember 3, 2011 på e39 sedan kan man ikke, du må ha stv eller kombi da evt, da kan setene legges ned:)) Sikkert en skrivefeil, at det ikke er spesifisert senket er jo bare bram kan jo evt være org sportsunderstell som er innskrevet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Desember 3, 2011 Share Skrevet Desember 3, 2011 på e39 sedan kan man ikke, du må ha stv eller kombi da evt, da kan setene legges ned:))Sikkert en skrivefeil, at det ikke er spesifisert senket er jo bare bram kan jo evt være org sportsunderstell som er innskrevet Noen e34 sedan har bakseterygg som kan legges ned Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Desember 3, 2011 Share Skrevet Desember 3, 2011 Så ut som en veldig kurrant bruksbil det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2011 Er litt usikker på hvilket luftfilter jeg skal velge til bilen.. OEM, KN innsats eller KN konfilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Desember 3, 2011 Share Skrevet Desember 3, 2011 Gratulerer med flott bil, med stilig farge. Alltids en klassiker på e34 den. Når det gjelder eksosen fra simons, satt jeg på et identisk system. Det synest jeg bråker alt for mye. Er dog ikke noe hørselsvern faktor, men rett og slett hakket for mye i kupeen. Men for du som liker høy og mørk eksoslyd som ikke bryr seg om litt støy så er sikkert dette knall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2011 Ville jo helst ha fornuftig lydnivå i kupeen da. Men nå fyrer jeg av en bestilling, så får tiden vise om jeg kommer til å angre! Var fornuftig pris på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2011 Da har jeg smelt avgårde en bestilling til koed: Simons mellom og bakpotte, 2x76mm utblås Takrails Oljefilter, luftfilter OEM og 6xplugger Samt et K&N filter til m3'en. Blir bra håper jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2011 Nye bilder av kjerra, tatt med iphone så kvaliteten er vel så som så: Her ser man kanskje litt av den dårlige lakken på panser, det ser litt matt ut. Litt lister og slikt som mangler/er løst rundtom, og ser også at den sitter litt lavere bak enn foran :/ Litt shabby bakluke, fargeforskjell en liten stripe som sikkert har vert rust som er utbedra. Er det sperre på disse, enten originalt eller ekstrautstyr? Virker ikke sånn, slipper veldig lett på innerhjulet opp bakker i sving. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Desember 4, 2011 Share Skrevet Desember 4, 2011 Velkommen i e34-klubben! Knallgod kjørekomfort i disse bilene.. du har jo flott motor også Har du prøvd å claye og polere bilen? hjelper mye på slitt lakk det! Anbefaler også å rustbehandle bilen grundig så fort som mulig, så saltet ikke spiser den opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2011 Takk for det! Absolutt herlig bil å kjøre, eneste jeg har å utsette på min er at styringen er litt slakk, er det styresnekka som er sliten kanskje? Merker jeg må ratte litt for å kjøre beint fram til tider. Tror ikke clay/polering klarer ta det værste med lakken min, men litt bedre blir det sikkert. Er ikke noe prioritet hos meg enda uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 er at styringen er litt slakk, er det styresnekka som er Jekk opp bilen så mye at hjulene enda står i bakken men avlastet. Sving rattet noen cm til hver side og se om hjulene følger ordentlig. Følger bare sjåfør-siden men ikke høyre er det mulig et ledd mellom hjulene. Svinger begge hjul men med slark strammer du skruen jeg har merket på styresnekken. (Jeg har ingen aning om åssen du setter piler eller skrift på bilder så det ble frihåndsvarianten ) OBS OBS stram ikke mer enn 1/4 runde av gangen og le litt på rattet etter hver justering. Den skal heller ikke strammes stram men la det være igjen ørlitt slakk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Stram heller ikke om skruen virker stram etter du løsner kontra-mutteren, virker den grei fokuserer du videre !!!!!!!!!!!!!!! Den andre jeg har merket (nr15) er "hjelpesnekke-foringen" og denne kan gi samme slark. Sjekk disse to først også gyver du på resten av stagene etterpå. Hold enkelt knyttneven rundt "styrekulene/leddene" så vil du merke evt slark i hånden når hjelpemannen ratter. Alt dette gjør du på 20min hjemme i gården Dagens reklame: Bildene er fra delekatalogen til GS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2011 Takk for tipset TheEspenK! Skal prøves ut når jeg kommer tilbake fra jobb om to uker ca! Forhåpentligvis er delene fra koed komt også da, så blir det stell på kjerra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå