flonoen Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2012 Begynt å bruke (les:lekke) en del olje nå. Siden jeg har kjøpt den har jeg kjørt ca 12-1500km, og fylt 2,5 liter olje. Ser den legger fra seg mye olje når jeg kjører nå og det gjorde den ikke i byrjinga, så det er nå nylig det har skjedd noe. Kanskje etter at jeg etterfylte helsyntetisk olje første gangen? Er det ikke noe om at motorer som har gått på delsynt/mineral som får helsynt i seg at de kan begynne å lekke? Avleiringer der det kanskje ellers ville lekket blir løst opp i helsynt-olja? Må komme fra helt bakpå motoren, rundtomkring innfestinga til girkassa. Er det noe svake punkt her på disse motorene som kan begynne å lekke? Har ikke klart å lokalisert det helt, kommer meg ikke under bilen da garasjejekken er for høy. Stikker innom biltema i morgen og plukker opp slike små ramper å kjøre opp på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2012 I dag fikk femmern seg litt kooooos! Ny eksos, steike kor et styr da va å få bytta da! Dei to eksosflensane på katalysatoren var sprukket fra før, me sveiste dei saman og snørte te, så knakk dei på nytt. Sprø som ritz! Sveiste i hytt og pine, og fekk da no saman til slutt. Ene eksosringen var også smuldra opp, og da mener jeg smuldra bokstavlig talt. Måtte dreie ny. Men da blei no stell på da til slutt, no høres bilen så ILT grom ut! Som ein blanding av ein topfuel dragster og en formel1-bil som ligg og slure på clutchen på 19 000 omdreininger! Neida, fornøyd med lyden. Litt fin brumling på tomgang, så pittelitt grommere lyd enn originalt ved vanlig kjøring. Må ha en tunnel for å kunne gi fyldig dom av lyd ved skikkelig pådrag. Skiftet olje og filter i samme slengen, og var tenkt å ta pluggene. Tok ut en, den så grei ut, og siden det var et helvette å komme til så fant eg ut at det lureste var å bare sette inn den gamle igjen og droppe det. I tillegg var de nye pluggene litt annerledes, bygde 2-3 mm lengre nedover. If it aint broken, don't fix it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Februar 20, 2012 Share Skrevet Februar 20, 2012 If it aint broken, don't fix it Artig med litt oppdat flononen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Mars 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2012 Hatt noe småproblemer med kjerra i det siste. På onsdag var det vel jeg skulle ut og kjøre, kom noen hundre meter før jeg merket at ved litt gasspådrag virker det som bensinen kutter. Motoren putrer noen sekunder, og bremser hardt på gir, før den kommer igjen. Kom og gikk når jeg hadde fullt gasspådrag, ved svakt pådrag var det helt fint. Mistenkte derfor problem med bensinen (dyser, pumpe el.), og ikke tenning siden det var uavhengig av turtall. Men det kan godt hende er svak resonnering. Kjørte tilbake og lot bilen stå på tomgang, nappet ut lmm og hørte ingen forskjell (men den gikk egentlig helt fint på tomgang, og kunne ruse den når den sto i fri). Merket litt endring i turtall når jeg satt inn igjen lmm, så den fungerer nok. Iallefall, etter den gikk seg varm kom den seg, og opplevde ikke noe mer tull den dagen. I går merket jeg to-tre slike kutt i motorkraft når motoren var kald, ellers bra. Det jeg tenker er at det kanskje er noe fuktproblemer? Bilen står ute, det har regna voldsomt i Bergen i det siste (helt utenom det vanlige altså), og jeg vasket også bilen på tirsdag var det vel. Altså dagen før det startet. Trua? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Hatt noe småproblemer med kjerra Kan være så enkelt som bensin-filter men virker som det er fukt i kontaktene, uten å gi deg faciten, ta ei runde i motorrommet med Electra Clean, gjør bestandig på gamle skrotet mitt som forebygendeTrua? Absolutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Mars 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2012 Får kjøpe meg noe sånn spray ja, og gå over kontakter. Takk for innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå