largund Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Hei Har hatt ett par episoder med at motor ikke vil starte med det samme. Den første gangen var det på nesten varm motor og andre gangen var på helt kald. Den starter som vanlig etter gløding, men stopper etter ett sekund eller to gange. Deretter er den svært uvillig å starte. Har fått den til å gå igjen etter å ha venta en god stund. Nå sist ca 15 min. Leser i dieseltråden at fødepumpe på disse kan krangle? Kan det være denne? Serviceindikator viser også snart 4000km over inspeksjonII. Problemene begynte etter passering av serviceintervall og det forundrer meg ikke at elektronikken skaper seg pga det... Kan noen forklare hva som foregår?
rikard_ut Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 prøv og bytt disel filter. kan være tett. uten og vite km stand,
Gravstein Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Kan vere kam eller veivføler som er gåen.
largund Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Skrevet Desember 3, 2011 Mistenker også at det kan være kam- el. veivføler. Hadde nemlig samme problemet på forrige bil og da var det i begynnelsen ett periodisk problem...
largund Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Skrevet Desember 3, 2011 Forresten! Er det enkelt å bytte disse følerne?
largund Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Skrevet Januar 18, 2012 En slags framgang i feilsøkinga har det vært... Hadde bilen på verksted for flushing av gearkasse og ba samtidig om feildiagnose. De fant ingenting på de overnevnte sensorer, men fant en defekt glødeplugg som de skifta. Skulle starte bilen nå i kveld, men ingenting har altså blitt bedre. Leste gjennom feilkodearket og fant kodefeil på nøkkel, så ringte kjæresten om å komme med reservenøkkelen, men det hjalp altså heller ikke. Bilen starter noen ganger men stopper igjen tvert så nå har jeg kommet til at det må være startsperra som krangler med meg. Finnes det erfaringer rundt dette problemet? Hva må gjøres?
OLEZZ Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 Ville sjekket dysene. Kan godt være at èn eller flere lekker. Det har jeg erfart tidligere med samme type bil.
aasnesen Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 Hadde samme symtom og det var fødepumpereleet i mitt tilfelle....rimeli og prøve ut.
largund Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 Motor fiksa! Problemet var gåen kamsensor. Lærepenge: Ta diagnose hos BMW-verksted med engang!! (men d var fryktelig dyrt, 1500,-) Fordi diagnosen hos verktedet som flusha girkassa fant ikke den defekte kamsensoren. Hadde de funnet den hadde jeg bytta den sjøl og dermed spart meg ett par tusen i verkstedutgifter...
gullsakar Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Må ikke være BMW merkeverksted.. Mange verksteder som fikser på BMW har originalt utstyr.. Jeg betalte nettopp 1034 kr for diagnose med riktig utstyr på 'vanlig' verksted som er gode på bimmere.. Bra du fikk fikset uansett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå