Gå til innhold

motorbytte m20 til m50 e34 520i, Hjelp!?!med bilder!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvordan flytter jeg festene når det ikke er hull til skruene? Det var festehull på delebilen min men ikke på den som jeg skal bruke..

hmm, det hørtes meget rart ut.. er det ikke slike spor under der da? slik at du kan skyve festene da? kan være fulle av drit eller noe? vis det ikke er reint under der? hørtes isåfall merkelig ut.

Hmm, Jeg skal ta å sjekke i morgen da det er lysere ute. Det ser ut som det bare er sånn tectyl under hele bilen.

• 2 weeks later...
Skrevet

Bruk Getrag 250 girkassa som hører til m50 motoren og få tak i korrekt girkassetravers. Jeg er ganske sikker på at jeg kan ha liggende den traversen du trenger :) ...mulig også gummiputene den skal hvile på. Hvis du ser på bildet ditt ser du 4 hull til innfesting av traversen. Når du får fatt i den traversen du skal ha ser du fort hvilke hull du skal bruke. Når du får girkassa litt opp i bakkant vil nok også panseret gå klar av motoren i forkant (dersom motorlabbene står riktig). Send gjerne pm om noe er uklart.

Skrevet

Edit: Kom på at Getrag 260 ("samme" som ble brukt på m20 (annen boltplassering)) også ble brukt på tidlige m50-modeller. Om du har Getrag 260 vil antagelig mellomakselen passe greit på samt at utvekslingen du allerede har på differensialen vil stemme overens med girkassa (260 har overdrive). ...mens Getrag 250 i kombinasjon med din (m20) utveksling vil gi god akselerasjon og høyt turtall på motorveien i 5. gir.

Skrevet
Bruk Getrag 250 girkassa som hører til m50 motoren og få tak i korrekt girkassetravers. Jeg er ganske sikker på at jeg kan ha liggende den traversen du trenger :) ...mulig også gummiputene den skal hvile på. Hvis du ser på bildet ditt ser du 4 hull til innfesting av traversen. Når du får fatt i den traversen du skal ha ser du fort hvilke hull du skal bruke. Når du får girkassa litt opp i bakkant vil nok også panseret gå klar av motoren i forkant (dersom motorlabbene står riktig). Send gjerne pm om noe er uklart.

Hei. Jeg har jo den girkassetraversen fra den kassa som sto på m20. Går det ann å bruke den da?

Pris på den girkassetraversen du tror er riktig.

Skrevet

Skal du bruke m20 kassa skal du ha m20 travers. m50 traversen kunne jeg tenkt meg 200,- for.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...