sm0k3d Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Skrevet Desember 7, 2011 Hvordan flytter jeg festene når det ikke er hull til skruene? Det var festehull på delebilen min men ikke på den som jeg skal bruke.. hmm, det hørtes meget rart ut.. er det ikke slike spor under der da? slik at du kan skyve festene da? kan være fulle av drit eller noe? vis det ikke er reint under der? hørtes isåfall merkelig ut. Hmm, Jeg skal ta å sjekke i morgen da det er lysere ute. Det ser ut som det bare er sånn tectyl under hele bilen.
sm0k3d Skrevet Desember 18, 2011 Forfatter Skrevet Desember 18, 2011 Her er det et bilde av det girkasse problemet. Håper dette hjelper litt.
sm0k3d Skrevet Desember 18, 2011 Forfatter Skrevet Desember 18, 2011 Girkassefestet er til venstre utenfor bildet.
sm0k3d Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Skrevet Desember 20, 2011 Trenger sårt hjelp med dette.. anyone?
sm0k3d Skrevet Desember 21, 2011 Forfatter Skrevet Desember 21, 2011 Kan jeg bruke m20 girkasse på m50 motor? eller må jeg bytte over svinghjul, clutch, og trykkplate hvis jeg skal dette?
kje Skrevet Desember 21, 2011 Skrevet Desember 21, 2011 Bruk Getrag 250 girkassa som hører til m50 motoren og få tak i korrekt girkassetravers. Jeg er ganske sikker på at jeg kan ha liggende den traversen du trenger ...mulig også gummiputene den skal hvile på. Hvis du ser på bildet ditt ser du 4 hull til innfesting av traversen. Når du får fatt i den traversen du skal ha ser du fort hvilke hull du skal bruke. Når du får girkassa litt opp i bakkant vil nok også panseret gå klar av motoren i forkant (dersom motorlabbene står riktig). Send gjerne pm om noe er uklart.
kje Skrevet Desember 21, 2011 Skrevet Desember 21, 2011 Edit: Kom på at Getrag 260 ("samme" som ble brukt på m20 (annen boltplassering)) også ble brukt på tidlige m50-modeller. Om du har Getrag 260 vil antagelig mellomakselen passe greit på samt at utvekslingen du allerede har på differensialen vil stemme overens med girkassa (260 har overdrive). ...mens Getrag 250 i kombinasjon med din (m20) utveksling vil gi god akselerasjon og høyt turtall på motorveien i 5. gir.
sm0k3d Skrevet Desember 23, 2011 Forfatter Skrevet Desember 23, 2011 Bruk Getrag 250 girkassa som hører til m50 motoren og få tak i korrekt girkassetravers. Jeg er ganske sikker på at jeg kan ha liggende den traversen du trenger ...mulig også gummiputene den skal hvile på. Hvis du ser på bildet ditt ser du 4 hull til innfesting av traversen. Når du får fatt i den traversen du skal ha ser du fort hvilke hull du skal bruke. Når du får girkassa litt opp i bakkant vil nok også panseret gå klar av motoren i forkant (dersom motorlabbene står riktig). Send gjerne pm om noe er uklart. Hei. Jeg har jo den girkassetraversen fra den kassa som sto på m20. Går det ann å bruke den da? Pris på den girkassetraversen du tror er riktig.
kje Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 Skal du bruke m20 kassa skal du ha m20 travers. m50 traversen kunne jeg tenkt meg 200,- for.
sm0k3d Skrevet Desember 24, 2011 Forfatter Skrevet Desember 24, 2011 kan du sende meg et bilde av den traversen så jeg kan sammenligne den med den jeg har.
sm0k3d Skrevet Desember 25, 2011 Forfatter Skrevet Desember 25, 2011 Ingen som har svar på hvordan dette gjøres uten alt for mye mekk og surr?
sm0k3d Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Skrevet Januar 8, 2012 passer girkasse fra m20 over på m50? Og hvor mange nm skal boltene til svinghjulet, clutch være?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå