Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaa, jeg har en meget irriterende lyd i min E39, 525DA 2002. Det høres ut som at lyden kommer inne i navet på høyre side. Viss jeg står rolig og svinger sakte er det en meget irriterende knirkelyd. Man hører ikke lyden så gått i fart, bare visst farten er under 20-30, da er knirkelyden med, særlig i rundkjøring og den slags. Jeg har tatt av dekket, tatt at calippere´n, spaceren og sjekket at alt er på stell, men lyden er der fortsatt. Jeg synes lyden er litt på venstre side også, men det kan være at den forplanter seg.. En ting jeg ikke har sjekket er demper, fjør, tårnlager.. Da jeg måtte bytte om til orginalt igjen, var det litt slark i tårnlageret.. Men rart at det skal lage denne slags lyd. Under har jeg smørt alle foringer og alt som kan smøres..Noen gode tips før jeg går igjen med den lyden i hode?? :(

Skrevet

Slitasje i øvre tårnlager kan gi knake/knirkelyder ved svinging og kjøring i dumper. Det vil også etterhvert gi risting i rattet ved oppbremsing i svinger osv. Bytt det hvis det er slitt! Koster ikke mer enn ca 268 for bil prod etter 97 Litt dyrer for 96 til sept 09, 286.

I værste fall kan det vel væretannstang. Har hørt om noen tilfeller på E39, men ikke mange. Det er en dyrere affære. Min har 250,000km og bare litt slakke som nesten ikke merkes. Men jeg har aldri kjørt med slitte dempere og foringer.

P

Skrevet

Takk! Jeg merker det er litt risting når jeg bremser, men tenkte at det var sikkert skivene, får E39 spiser jo bremse skiver(har jeg hørt).. Det høres ikke ut som at lyden kommer fra der oppe. Men den forplantet seg vel.. Er dette noe som blir verre, så jeg bør ordne det fort?

Skrevet

Jepp. Bremseskiven får alt for ofte skylden for risting når det er Casterstag dempere tårnlager eller foringer / bærekuler som er slitt.

Bytt Forstilingsdeler varer ikke evig på disse bilene og MED DEN FORDØMT ELENDIGE VEISTANDARDEN VI HAR I FATTIGSOSIALISTNORGE Veiene her jeg bor er hull i hull og det sliter enormt på bilene. Demperene mine er fra 06 dvs snart 5 år og bilen er 12 De gamle holdt altså nesten tre år lengre og 56000km mer

Hvorfor vet jeg ikke, men kan skyldes at kvaliteten på stødempere er blitt dårligere rent generelt eller at veinettet er blitt det eller en kombinasjon. Bekjent kjøpte bilsteinunderstell til sin 530i E60 og det er kaputt etter litt over ett år.

P

Skrevet

ååfarken.. Men jeg kjøpte bilen i august, og alle deler i forstillingen var da byttet nylig. De har kansje gått 30.000. Og vi merket at det var litt slark i tårnlagerene, va vi hadde på de.. Så det er sikkert de.. Det er vertfall en jævlig irriterende lyd.. Kan det som sakt være de knirkeforingene da?

Skrevet

Guide support 2 09/1997 31336752735 / Tårnlager foran

Schmiedmann feks

NOK 215,12 Moms: (25%) NOK 53,78 I alt inkl. moms: NOK 268,90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...