JulianS Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Kjøpte for en tid tilbake en 95 318ti i veldig bra teknisk stand for en latterlig billig penge Bilen ser ut som et takras utvendig men det er minimalt med rust så den får få et strøk lakk og noen nye skjermer, panser og fangere til våren. Den finns ikke pen innvendig heller og bærer preg av å ha vært eid av en av våre nye landsmenn har fått inn e46 sportstoler så jeg slipper ihvertall å klamre meg i kringla i vinter Har kjøpt z3m roadster for- og bakstilling så bremser blir ikke noe problem enda greit å ha sperre i vinter også, ihvertfall når delene ikke er gått mer en 38000km!En kompis har klart å selge det ene felgsettet mitt så har fått et sett med e34 m5 felger av han. 3x 8" og 2x9" men den ene 9" felgen er skadet så får se hva jeg gjør Innpresset er helt feil men får se hvor mye breiere z3m bakstillinga er og hvor mye jeg får valset Litt uklare bilder men ser jo sånn ca åssen det kan bli forslag til andre hjulbuer mottas med takk, materiale spiller ingen rolle Motor blir enten m42 turbo, m50b25 eller s50b30 dette blir selvfølgelig ikke noe sladdebil, som vanlig
M|Fjeld Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Gromt med Compact! Hadde kjørt m42 turbo i denne grunnet tyngdepunktet i bilen Blir jo fryktelig framtung med stor sekser i front! *Følge med*
316 Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Mange som kjører sekser i compact, det fungerer fint det.
M|Fjeld Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Joda, funker fint og det vet jeg.. Men hadde personlig foretrukket en m42 turbo
JulianS Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 Ja funker fint, det gjør det i en e30 også men det ødelegger styreresponsen ganske bra.. Trenger bare et grenrør for turbo i e36 ellers har jeg alt som trengs Hadde det vært en nr to bil så hadde jeg ikke lurt, men iom at det blir en hverdagsbil så er det ålreit med noe skuddsikkert. Skal noe til for at ettermontert turbo er det Men en morsom bil skal detta bli åkke som
JulianS Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Skrevet Desember 7, 2011 Da var Z3///M diffen på plass ble en helt annen bil med sperre som har gått under 40000km men reservehjulet tar i kontakta til speedsensoren, så det får vike, er jo ubrukelig uansett Ble e30 m3 difflokk til å begynne med, z3 lokket er litt skadet. Måtte bruke de små medbringerne fra 168 diffen, z3 har vist større drivaksler
JulianS Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Skrevet Desember 9, 2011 Da har jeg begynnt å reparere den bærearmen bak som er skadet, ganske mye jobb og egentlig noe dritt å holde på med men det går vel. Var bare å skjære ut den værste delen å rette den for seg selv Ikke helt ferdig, må få dratt den helt 100 før jeg sveiser det sammen igjen
leif harald Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Skal ikke bare kjøpe en ny (jeg har brukt til salgs) da så blir det hvertfall 100%
JulianS Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Skrevet Desember 13, 2011 Virka ikke som om leif hadde bærearm allikevel... Men nå er den ferdig retta:) ble ikke heelt 100% så skal sveise justeringer på traversen, noen som veit hvor det er billigst? Måtte gjøre litt justeringer underveis så fikk ikke sveiset så lange strenger over alt, hadde sett litt bedre ut da Men sveisen holder
JulianS Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Skrevet Desember 17, 2011 Noen som veit om det er noen i norge som selger sånne justeringskit til bakstillinga?
hylle Skrevet Desember 17, 2011 Skrevet Desember 17, 2011 du kunne jo tatt en hvilken som helst skiveaksling fra e30 og satt på z3 navet! Ser for meg litt ujevnheter på den siden du har sveisa der! men kan jo hende det blir bra.. er jo bak..
JulianS Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Skrevet Desember 17, 2011 Kunne ikke det gitt, trur ikke hjullageret passer over, også er det annet feste til kaliper. Å de andre z3'ene (6-syl) har breiere bruer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå