eirikbg Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Hvilken kvadrat bør ledningen være når jeg flytter batteriet bak i en E30? Eventuelt hvor mye effekt trekker starteren?
Heen Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Originalt er vel 50, men legg en RKK når du først holder på
eirikbg Skrevet Desember 5, 2011 Forfatter Skrevet Desember 5, 2011 Hvor får jeg tak i kabel til en fornuftig peng? Bilstereobutikkene tar jo en formue
SideIn Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Vær nå meget nøye med at kabelen ligger fritt, at den ikke ligger i klem å at den ikke kan ligge å gnisse! du MÅ sette på en 200A sikring så næreme batteriet som mulig. Se vedlegg http://wds.spaghetticoder.org/en/svg/sp ... 007827.svg kortslutter den kabelen så er det en 100% sjanse for at bilen brenner opp
eirikbg Skrevet Desember 6, 2011 Forfatter Skrevet Desember 6, 2011 Det er vel det samme som ved bygging av bilstereo. Mansjett + ekstra plasthylse i gjennomføringer. Jeg er ute etter hvor jeg kan kjøpe kabel. Husker når jeg kjøpte 50mm2 hos bilstereosjappa i si tid. Kosta SKJORTA
TDV Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 sveisekabel:) 50 eller 75mm2 mjuk å fin kabel. ta deg en tur på ett verft om du har i nærheten
SweetBMW Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Eller stikk til en elektrogrossist... De selger RKK 50 og 75 billigere enn stereo sjap.
Morty999 Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 hvorfor ikke bare få tak i den org å montere ?
eirikbg Skrevet Desember 6, 2011 Forfatter Skrevet Desember 6, 2011 Jeg var ikke klar over at E30 kom med batteri bak i noen av modellene? Sveisekabel skal jeg nok klare å skaffe
Heen Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Hvis du har Elektroskandia, Solar eller Onninen i nærheten der du bor, så har de nok der Du skal ha 50mm2 RKK så bør du sette på niter
eirikbg Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Skrevet Desember 9, 2011 Hvis du har Elektroskandia, Solar eller Onninen i nærheten der du bor, så har de nok der Du skal ha 50mm2 RKK så bør du sette på niter Hva er niter?
hao Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Mellom dynamo og batteri, bør kabelen ha samme tverrsnitt i mm2 som dynamoen yter i ampère, eller max forbruk i Ampere. (volt x watt)
SweetBMW Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Hvis du har Elektroskandia, Solar eller Onninen i nærheten der du bor, så har de nok der Du skal ha 50mm2 RKK så bør du sette på niter Hva er niter? Hahahha det var jævlig morsomt, smartass! <3 Niter er det du setter på enden av mangetrådede ledere, som i motsetning til flertrådede ledere har, ja nettop, MANGE små kordeller Niter blir også kalt endehylser av mange. Men altså, hvis du skl skru denna på en batteripol og ikke bruke org fester eller noe så kan du jo og sette på kabelsko med øye på enden.
cmlesinn Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Har org kabel fra e34 530 om du vil ha det da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå