Gå til innhold

Bremse problem E39

Morten N
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 1998 520I som har problemer med bremsene.

Det startet med at bremsene ikke tok før pedalene var trykket inn et stykke og da kom bremsene brått, og når jeg slapp pedalen gikk den sakte ut, måtte dra den ut med foten.

Da dette skjedde, hadde det vært vått og rått og fryst på.

Så virket de fint en periode, før det plutselig virket som om pedalen begynte å gå litt sakte ut igjen. Når jeg starta bilen igjen da hang plutselig bremsene på mens jeg kjørte, måtte holde pedalen ute hele tiden, hvis jeg slapp gassen merket jeg at pedalen ble trykket mer inn.

Når jeg skulle prøve bilen igjen dagen etter virket det som om bremsekraft forsterkeren var dårlig/fraværende og måtte tråkke hardt for å bremse, dette gikk fort over. I dag skulle jeg starte opp bilen siden den hadde stått ute i snøværet og da var det helt umulig å trykke inn pedalen. Har sjekket rommet rundt bremsekraftforsterkern og tanken til bremsevæska, og ser ikke tegn til fuktighet. Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bytte bremsevæske i samme slengen også(bare for å utelukke det, og før man hopper rett i bytte av bremsekraftforsterker :D), vis det er vann i bremsevæsken og det fryser på så kan mye rart skje :)

Er jo byttintervall på bremsevæske på 2 år :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...