Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt meg kompressor på m50b25n i e30n etterhvert! Vil se mellom 350 og 400 hk en plass! Mulig?

Isåfall, noen tips om:

Kompressor?

Dysestørrelse?

Toppakning?

Hva med IC? Løsninger?

Fekzen chip??

ALT av tips og tanker tas imot med stor glede! :)

Skrevet

Hallå,

Har gjort en del program till M50 med kompressor tidigare. De flesta har kört med Rotrex C30-84 och laddat mellan 0,5-0,6 bar. Dessa ska gå att dreva upp lite och på så vis ladda mer , men vet inte exakt hur mycket man kan få ut av dem.

Ska du ladda ca 1-1,2 bar och sikta på 350-380 hk, så skulle jag rekomendera volvos 465 cc dyser om du ska köra på tex 98 oktan. Funkar även med 380 cc dyser.

Topp packning är det många som kör MLS och ARP-bult ,men vissa kör original och har man bara "safe" ställd tändning så funkar det.

Mvh//

A.Fekzen

Skrevet
Hallå,

Har gjort en del program till M50 med kompressor tidigare. De flesta har kört med Rotrex C30-84 och laddat mellan 0,5-0,6 bar. Dessa ska gå att dreva upp lite och på så vis ladda mer , men vet inte exakt hur mycket man kan få ut av dem.

Ska du ladda ca 1-1,2 bar och sikta på 350-380 hk, så skulle jag rekomendera volvos 465 cc dyser om du ska köra på tex 98 oktan. Funkar även med 380 cc dyser.

Topp packning är det många som kör MLS och ARP-bult ,men vissa kör original och har man bara "safe" ställd tändning så funkar det.

Mvh//

A.Fekzen

Forslag til oppsett med turbo a ? Hva anbefaller du med sikte på 350-400?

Skrevet

heisann, jeg har gjort akkurat det du ønsker. sjekk ut tråden min for tips og info.

Men hovedsaklig har jeg kjørt rotrex kompressor på en original M50B25 non vanos motor. Benka den til 265hk og 330nm på hjula på 0.5bar, og har kjørt med dette i nesten 2 år. Grunnen for at dette holder er at jeg har datasprut og skikkelig map. Kjører med Vi-PEC sprut, 380cc dyser og litt større bensinpumpe. Ellers helt originalt.

Men ble litt lite hester med tiden, så holder nå på å overhale motoren. Bytter veiv- og rådelagrer, samt stempelringer. Hona opp sylinderene og plana topp og blokk. Vil kjøre original toppakning for å holde kompresjonen oppe, og får dermed en veldig kjørbar motor med kraft i alle register. Men forsterker hele motoren med ARP bolter på råder, veiv og topp. Og da skal jeg fint kunne kjøre 1bar og rundt 400hk på denne motoren med en god map over lang tid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...