Gå til innhold

Konseptstudie 535i turbo


flonoen
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alt vi vet og alt vi ikke vet! Vi har alle startet et sted, og ALLE som driver i dette "faget" lærer stadig noe nytt. Og det er alltid trivelig å opplyse noen som et oppriktig interessert når man har muligheten til det. Du er en av de som er i startgropa, der alle har vært. Men du virker interessert i å lære og da er det givende å svare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Alt vi vet og alt vi ikke vet! Vi har alle startet et sted, og ALLE som driver i dette "faget" lærer stadig noe nytt.
+1 :D

Følger ivrig med flononen, ikke umulig det kommer en e34 i gården når budsjettet faller på plass så spør og grav og legg ut bilder, ja alt de du gjør nå :D

Men strl på turbo. Du bør vel sette grensa et sted..........

Turboebn kan bli for stor med dertil problem med å få ladetrykk men jeg vet ærlig ikke hvor genseren går #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lære Joachim! Learning by doing er jo i tillegg absolutt den greieste måten å forstå ting på. Endte du opp med å kjøpe disse 440cc dysene forresten? Jeg har høyeste bud på noen brukte 380cc dyser nå, 110dollar inkludert frakt. Om jeg må særlig opp i pris på de går jeg kanskje heller for de 440cc-sakene.

TheEspenK: har du ikke en e34 da? "BMWe34 520(5)(?)"? Litt usikker på motorstørrelsen?

Ja, den er nok sikkert litt overkill den turboen, men håper den skal klare å skuffe nok luft til at det blir godt merkbar forskjell iallefall. Håper den får plass iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykje! Selger av holset turboen ombestemte seg, og ville beholde den til et eget prosjekt. Så da var jeg uten turbo igjen :/

Så da er jeg tilbake til der jeg startet: billig kinaturbo, billig stor dieselturbo á la holset hx35 ol., eller en litt mer kurrant brukt turbonetics, garrett osb? Det kommer nok til å presse budsjettet litt, men ligger allerede godt an, så har litt slingringsmonn der.

Kanskje en slik:

http://www.ebay.com/itm/76mm-Turbonetic ... 19cbc2f433

Eventuelt sette sammen noe lurt her inne:

http://turboneticsinc.com/store/index.p ... uct_id=572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der costum greiene da til turbonetics, klarer du sette sammen en fornuftig turbo der? Nok til å gi 450-500 hester, så har jeg til senere sprell også? Setter du sammen en slik til meg så blir jeg så glad at det halve hadde vert nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

god for 400 hester

Kunne ikke en T3/T4 med større innsughus gjort nytta da?

Fant en artikkel på 1962 Volvo PV her med 5syl motor og noe som heter K24 turbo.

Står ikke effekt i artiklen men det er vist ikke intresant da eieren ikke regner med karroseriet tåler stort mer :D Men det er en 2.5Liter..... Bør du tenke et eksoshus som stemmer med 3.5Liter, altså "noe" større? JoackimM5, hjelp til litt her :D Tenker igjen på hvor stor turbo du kan "dra" i gang med 3.5Liter?? Men fokuserer du vel mye på turbo'en? Prøv å få oppsettet riktig, om du vraker en brukt Garret T3 i forsøket gjør vel ikke stort #-o

Selv hadde jeg nok gått for T3, har brukt noen av de rundt kilo'n og jeg har ikke havarert de. Evt tilsvarende en org 745 turbo.

har du ikke en e34 da?
Hehe jo... 520 med knust 2.5L. håpa det skulle bli 3.5 etterhvert, trygdemissbruker så jeg venter på budsjettet :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En k24 blir brems på en 3,5 liter, myggturbo! :)

Kan høre om det et noen her som har noe liggende..!

Men som sagt tidligere, en hx40 hadde vært fint. Mange svensker som kjører med både hx50 og hx55, og det funker også fint.

En hx40 fra en cummins diesel får du billig om du leiter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...