Gå til innhold

Konseptstudie 535i turbo


flonoen
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Holset hx35 som jeg linket til vil passe oppsettet ditt meget bra! Skal holde til 550hk på m20b25, så på en 3.5L så får du nok tidlig spool-up samt at den vil henge med hele veien :)

Ville kjøpt den da det er ny og ubrukt turbo til 4.000,- Dem skal tåle en god del også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet grenrør på posten i dag, godt å se planene materialisere seg!

Kjøpte hx35'en til 4000, så da er turbo i boks også! Takk til M|Fjeld for tips! Det som gjenstår å bestille nå er wastegate, dump og boostcontroller. I tillegg til rør og annet for installasjonen. Fremdeles usikker på intercooler.

87lkzm0339s1l62f860a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Enda ikke bestemt meg angående IC.

Fikk litt knask i posten i går, bredbåndslambda og turbotrykksmåler.

Så kom jeg til å tenke på litt rundt montering, hvordan er det folk lager til oljeretur fra turbo på disse bygga? Rekner med det ikke er noe tillagd fra fabrikk, så må man ut med motor/av med bunnpanne for å sveise på en nippel? Og hvor henter man vanligvis olje fra trykksiden?

sfsgssjg1adff80h05x9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser litt på et svensk forum:

http://www.autopower.se/forum/topic.asp ... 418&sida=1

Her diskuteres det om oljereturen kan være under oljenivået i bunnpanne, eller om det må ligge over. Ser ikke for meg det skal være noe problem om det ligger under, så lenge olja kommer seg vekk fra turboen? To stk der nevner vel at de har satt oljeretur på bunnpluggen, forutsatt at jeg forstår svensk sånn passe:

ja har min retur i oljepluggen under oljenivån, på m50 motorn o det funkar hur bra som helst.

Det høres jo ut som den absolutt letteste måten å få det til på!

Sørlie: prøvde å finne oljeretur på etk-tegninger på gsbildeler, men dengang ei. Får du fikset bilde? Borrer og sveiser du på et stykke, eller borrer og gjenger du opp hullet og skrur inn en nippel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan egentlig bare sende den når det passer deg, jeg reiser ikke vekk på noe lengre oppdrag med det første. Så er ikke noe fare for at den blir liggende på postkontoret!

Takk for bildet Morty! Må vel kanskje ut med hele motoren for å sette returen der du har satt den? Hadde håpt på minst mulig arbeid, men at det samtidig blir noenlunde skikkelig selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...