okv Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Hei Bilen min sto på tomgang i 15-20 minutter ikveld for å bli varm før butikktur. Motorlampe begynte å lyse. Kan det være lambda? At hydrocarboner passerer uforbrent forbi motor? Bilen går fint merker ingenting på den. Unormalt høyt forbruk de siste dagene, men konkluderte dette med glatte veier med mye hjulspinn og innslag av antispinn, og at bilen har stått på tomgang for oppvarming. (1,5L pr mil) Slå på tenning i 10 min vil dette resette motorfeil lampen? Eventuellt koble fra batteriet i 10 min? vil dette påvirke elektronikken som ligger "lagret" i biles ECU? kos ole
okv Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Skrevet Desember 9, 2011 Er denne lampen skadelig å kjøre med? Den er gul ikke rød. Skadelig for annet enn lommeboka og miljøet;)
Fekzen Skrevet Desember 10, 2011 Skrevet Desember 10, 2011 Bäst är att åka in till någon bmw verkstad som har bmws diagnosutrutsning. Det är bara kolla upp vad felet är. Tar 10 min kanske så får du exakt svar på vad det är för problem. Bmw diagnos funkar riktigt bra. Lambda är inte så dyrt att byta ut heller så det är bara att göra direkt, är dumt åka runt med fel blandning för det kan skada motorn. Mvh// A.Fekzen
krbj Skrevet Desember 10, 2011 Skrevet Desember 10, 2011 Opplevde akkurat det samme på min bil (520iA) for et par uker tilbake. Sto og gikk på tomgang i ca 20 min, og så kom lampa. Har ca samme forbruk som deg også. Har tatt en enkel diagnose tidligere som sa at det var feil i blandingsforhold på alle sylindre. Men etter noen dager forsvant lampa igjen hos meg og har vært fraværende siden. Men har planer om å finne ut av problemet i nærmeste framtid, så hvis du finner noe svar på dette, er det flott om du melder fra her
okv Skrevet Desember 10, 2011 Forfatter Skrevet Desember 10, 2011 Update Prøvde først å kople fra batteri i en halvtime uten at det hjalp på annet enn at navi ikke finner GPS antenna etterpå Kjørte en times tid, bilen va dau som ein gammel lada. Kom hjem, parkerte og koplet fra navi for å se etter løse ledninger. Startet bilen på nytt og vips så var det inget motorlys der... Heller ingen GPS;( Må si jeg er litt av en mekaniker haha.. Regner med problemet dukker opp igjen, skriver updates etterhvert som feilsøkingen får begynt..
okv Skrevet Desember 14, 2011 Forfatter Skrevet Desember 14, 2011 Har nå tatt diagnose på bilen.. (BMW scanner 1.4) Mye error på første søk.. Slettet feilmeldingene, kjørte en runde og tok ny diagnose.. DME -> 12/74 - Exhaust camshaft sensor, no signal Shadow-memory: 12/74 - Exhaust camshaft sensor, no signal 5A/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative 5B/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative 5D/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative A/C -> 0A/44 - AUC sensor SRS -> Shadow-memory: 01/40 - Driver's airbag, stage 1, resistance too high 02/40 - Driver's belt tensioner, resistance too high 03/40 - Passenger's belt tensioner, resistance too high 04/40 - Passenger's airbag, stage 1, resistance too high 05/40 - Side airbag, front left door, resistance too high 06/40 - Side airbag, front right door, resistance too high 0C/40 - Passenger's airbag, stage 2, resistance too high 0D/40 - Driver's airbag, stage 2, resistance too high 70/10 - Seat occupancy detector, connection to B+ airbag feilkoder kan jeg vel ikke slette med BMw scanner? Regner med det var en temp føler på eksos enten før eller etter kat som gjorde at motorlys lyste..? Ettersom kamakselen ikke gir signal nå heller og motorlampe ikke lyser nå.. AUC sensor? Noen som kan forklare meg denne? Hvor finner jeg lettest delenummer på deler til BMW? mvh ole
krbj Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Tipper du har samme feil som meg, at en eller flere av lambda-sensorene er gåen. Prøv å få klarhet i hvilke det er og kjøp nye. Skal være greit å komme til, i hvertfall for de som er før kat. Finn delenummer og kjøp fra ebay er rimeligst også. AUC kontrollerer resirkuleringen på A/C. Denne finner du under ekspansjonstank til kjølevæske. Delenummer til bilen din finner du med reg.nummer på gsbildeler.no i ETK-katalog
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå