Gå til innhold

Johnsens e30, Trenger e30 m40/m42 bunnbanne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt meg et lite vinterprosjekt, så jeg har noe å gjøre på om vinteren.

Planene er vel enten å holde den orginal, men det er jo en org 316i som nå står uten motor.

Frister med 325 understell e36 servostyring og m30 eller m42 motor, kanskje turbo om jeg gidder å gå så langt.

Bilen er en 89mod e30 316i sedan. Veldig bra for rust, kun noen bobler her og der, kanaler og hjulbuer er helt fine, eneste rusthull så langt er litt i bagasjerommet, dette skal da sveisest igjen :)

gk740n7mxin7wm6rg5f1.jpg

Beklager dårlig mobilbilde, men var mørkt å sent. Får ta noen bilder senere idag når jeg kommer meg til lageret :)

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fikk gjort litt med bilen, men mesteparten av dagen gikk ut på å sitte på nett å se etter deler..

Fått tak i et komplett 325 understell som blir hentet på Tirsdag / Onsdag. :)

Prøvde å få et helhets bilde av bilen, men ikke lett når lageret er fyllt opp. Blir bedre bilder når jeg får ryddet litt!

sutkwz61plmcik329n3c.jpg

Sorte Hella DE

udwjk9hwgurgmc1uqp1i.jpg

Mtech 2 ratt

c1eipt78urqcd4deekcv.jpg

hehe, da jeg ikke trenger å vite hva klokka er, så blir det instrument med turteller :)

euyi6fvyb0w16meg0wym.jpg

Fikk så vidt starte med å kappe ut rusta, skal sveise inn nye plater. dette er fra høyresiden av bagasjerommet. Eneste grove rusta jeg har funnet :) ifølge forrige eier er det heller ikke noe mer..

Er litt knølete kappet ser jeg hehe, men endte opp med å fjerne hele plata under.. Tar mer bilder siden :)

7qh0wrdhwtf7vwvag3vy.jpg

Skrevet

Halla, har en m42 motor liggende på verksteden jeg skulle hvert kvitt, god stand, kjøpte det til et eget prosjekt jeg hadde, men det ble det dessverre ikke noe av, svar om du er interresert :D

Skrevet
Halla, har en m42 motor liggende på verksteden jeg skulle hvert kvitt, god stand, kjøpte det til et eget prosjekt jeg hadde, men det ble det dessverre ikke noe av, svar om du er interresert :D

Hvor holder du til da? :)

Skrevet

FIkk henta komplett 325 understell med Stiffmaister her på forumet idag, var ganske slitt men fikk det for en grei pris og var ikke så langt unna der jeg bor. Så sparte jeg med en tur nedover :)

Blir vel pussa sandblåst/pussa ned og lakkert, skal også bytte alle foringer. Bremser blir også overhalt/byttet ut. blir sikkert sterkere bremser på sikt.

Legger ut et bilde jeg tokk i farta..

5jcbckfwuyx05bbf7u8w.jpg

Skrevet

Startet på 325 traversen bak. Slipt ned det værste og startet å sandblåse. Må kjøpe noe grovere sand da denne ikke tokk tektylen som lå i hjørnene osv.

Hvilken farge burde jeg gå for på traversen? blir enten grå/sølv eller svart.

Ser ganske rusten ut, men var ikke så ille som jeg trodde da jeg fikk fjerna rusta, bare overflate :)

edp9psoceclcxd7wpm88.jpg

rs08zvgbjz72bdu9gpnk.jpg

Slipt ned rust

qs3hrgxbchz6udy9o4kc.jpg

mdqexu7exg3voetkivvt.jpg

Biltema sin sandblåser, funker helt greit:)

feabn1v0onpv6ehz5hiv.jpg

Sandblåst.. Skal gå over noen plasser en gang til med grovere sand :)

z3lu7syz5bru2v3g7niv.jpg

f9mbxxajmzjziz0ge96s.jpg

Ellers har jeg bestilt inn det meste av stag og poly foringer. Vurderer å sveise inn forsterkninger i bærearmene. Noen som har erfaringer med dette? :)

Litt dårlige bilder, men sånn er det når man ikke har ordentlig kamera.

Skrevet

Lite som skjer pga julestria!

Men har jo fått litt julegaver på forskudd i posten idag..

cb99ku7vtt4txafxsdc7.jpg

9y6dptk3oqusy34s918u.jpg

De nye stagene, hjullager, m-girkule og nye skinntrekk til girspak og håndbrekk, med M-strpier:)

Anbefaler å kjøpe trekk til girspak osv hos "topgaiters" på Ebay! :) Topp kvalitet og ordner opp i feil uten å syte.

Skrevet

Se her ja, gratulerer med en flott e30! :) Anbefaler M30b35, god og solid motor som tåler en støyt! Går helt greit også :)

Skrevet

Takk for den! :) Har bestemt meg for m42 nå, da det er enklere å godkjenne, om jeg får dradd med meg noe motorfolk i garasjen etterhvert så blir det vel overhaling av motor og kanskje turbo om lommeboka sier det :) Går vel for eco setup i starten, kina turbo, hjemmelaga grenrør og senka komp med m52/m50tu innmat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...