///Johnsen Skrevet Desember 10, 2011 Skrevet Desember 10, 2011 Kjøpt meg et lite vinterprosjekt, så jeg har noe å gjøre på om vinteren. Planene er vel enten å holde den orginal, men det er jo en org 316i som nå står uten motor. Frister med 325 understell e36 servostyring og m30 eller m42 motor, kanskje turbo om jeg gidder å gå så langt. Bilen er en 89mod e30 316i sedan. Veldig bra for rust, kun noen bobler her og der, kanaler og hjulbuer er helt fine, eneste rusthull så langt er litt i bagasjerommet, dette skal da sveisest igjen Beklager dårlig mobilbilde, men var mørkt å sent. Får ta noen bilder senere idag når jeg kommer meg til lageret
///Johnsen Skrevet Desember 10, 2011 Forfatter Skrevet Desember 10, 2011 Noen som har komplett m42 eller m30b35 med girkasse til salgs i Romsdal / Molde området? Trenger også komplett 325 bakstilling!
leif harald Skrevet Desember 10, 2011 Skrevet Desember 10, 2011 Jeg har komplett 325 understell. men litt langt da, rogaland.
///Johnsen Skrevet Desember 10, 2011 Forfatter Skrevet Desember 10, 2011 i hvilken stand er det da og pris? det er helt komplett, med servo og alt..?
leif harald Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Kan medfølge servo også ja Helt komplett med stabstag, fjærbein, bærearmer forran, bærearmer bak, travers, bremser ++
///Johnsen Skrevet Desember 11, 2011 Forfatter Skrevet Desember 11, 2011 Fikk gjort litt med bilen, men mesteparten av dagen gikk ut på å sitte på nett å se etter deler.. Fått tak i et komplett 325 understell som blir hentet på Tirsdag / Onsdag. Prøvde å få et helhets bilde av bilen, men ikke lett når lageret er fyllt opp. Blir bedre bilder når jeg får ryddet litt! Sorte Hella DE Mtech 2 ratt hehe, da jeg ikke trenger å vite hva klokka er, så blir det instrument med turteller Fikk så vidt starte med å kappe ut rusta, skal sveise inn nye plater. dette er fra høyresiden av bagasjerommet. Eneste grove rusta jeg har funnet ifølge forrige eier er det heller ikke noe mer.. Er litt knølete kappet ser jeg hehe, men endte opp med å fjerne hele plata under.. Tar mer bilder siden
///Johnsen Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Skrevet Desember 12, 2011 Noen som har erfaringer med merket strongflex? http://www.ebay.com/itm/BMW-E30-Full-Su ... 4072wt_952 de kommer i forskjellige varianter. der de forskjellige fargene har forskjellige hardheter.. Likte også at de er svart. så de blir litt mer diskrè og ikke minst HALVE prisen..
bmwboy88 Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Halla, har en m42 motor liggende på verksteden jeg skulle hvert kvitt, god stand, kjøpte det til et eget prosjekt jeg hadde, men det ble det dessverre ikke noe av, svar om du er interresert
///Johnsen Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Skrevet Desember 13, 2011 Halla, har en m42 motor liggende på verksteden jeg skulle hvert kvitt, god stand, kjøpte det til et eget prosjekt jeg hadde, men det ble det dessverre ikke noe av, svar om du er interresert Hvor holder du til da?
///Johnsen Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Skrevet Desember 13, 2011 FIkk henta komplett 325 understell med Stiffmaister her på forumet idag, var ganske slitt men fikk det for en grei pris og var ikke så langt unna der jeg bor. Så sparte jeg med en tur nedover Blir vel pussa sandblåst/pussa ned og lakkert, skal også bytte alle foringer. Bremser blir også overhalt/byttet ut. blir sikkert sterkere bremser på sikt. Legger ut et bilde jeg tokk i farta..
///Johnsen Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Skrevet Desember 16, 2011 Startet på 325 traversen bak. Slipt ned det værste og startet å sandblåse. Må kjøpe noe grovere sand da denne ikke tokk tektylen som lå i hjørnene osv. Hvilken farge burde jeg gå for på traversen? blir enten grå/sølv eller svart. Ser ganske rusten ut, men var ikke så ille som jeg trodde da jeg fikk fjerna rusta, bare overflate Slipt ned rust Biltema sin sandblåser, funker helt greit:) Sandblåst.. Skal gå over noen plasser en gang til med grovere sand Ellers har jeg bestilt inn det meste av stag og poly foringer. Vurderer å sveise inn forsterkninger i bærearmene. Noen som har erfaringer med dette? Litt dårlige bilder, men sånn er det når man ikke har ordentlig kamera.
///Johnsen Skrevet Desember 23, 2011 Forfatter Skrevet Desember 23, 2011 Lite som skjer pga julestria! Men har jo fått litt julegaver på forskudd i posten idag.. De nye stagene, hjullager, m-girkule og nye skinntrekk til girspak og håndbrekk, med M-strpier:) Anbefaler å kjøpe trekk til girspak osv hos "topgaiters" på Ebay! Topp kvalitet og ordner opp i feil uten å syte.
Jørgen Lie Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 Kjøpte du alt "blåseutstyr" på Biltema? Sand også? Stor kompressor? Fint prosjekt, med fine planer!
M|Fjeld Skrevet Desember 24, 2011 Skrevet Desember 24, 2011 Se her ja, gratulerer med en flott e30! Anbefaler M30b35, god og solid motor som tåler en støyt! Går helt greit også
///Johnsen Skrevet Desember 25, 2011 Forfatter Skrevet Desember 25, 2011 Takk for den! Har bestemt meg for m42 nå, da det er enklere å godkjenne, om jeg får dradd med meg noe motorfolk i garasjen etterhvert så blir det vel overhaling av motor og kanskje turbo om lommeboka sier det Går vel for eco setup i starten, kina turbo, hjemmelaga grenrør og senka komp med m52/m50tu innmat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå