Gå til innhold

E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14


Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, det er nå sånt som skjer- det går inn i rekken av dyr/sur erfaring :)

Mappa med bankesensor osv jo.. det skjedde ved ca 6-6500rpm med 24-26grader fortenning. og A/F ca 12..

Nå er eg u-erfaren, men det var ikke noe der som eg tydet som banking, men det må jo nesten ha vert det.

River den ned i løpet av morgendagen, så får vi se om det er noe mere omfattende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil visa seg i morgen kor lei eg er, er lite klar for nye store utlegg på motoren. Trykk i ekspansjonstank kan du vel trygt sei.. blåste halvparten av kjøleveska på 2sek.. delvis ut via syl 1 og delvis ut blokksiden(topppakning) Så mulighetene for væskeslag bla er nok faretruende sannsynlig..

Heeeeeeelvetesmansjit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil visa seg i morgen kor lei eg er, er lite klar for nye store utlegg på motoren. Trykk i ekspansjonstank kan du vel trygt sei.. blåste halvparten av kjøleveska på 2sek.. delvis ut via syl 1 og delvis ut blokksiden(topppakning) Så mulighetene for væskeslag bla er nok faretruende sannsynlig..

Heeeeeeelvetesmansjit.

Såpass ja.. er jo en vis mulighet for at ting kan ha skjedd da ja, men vi får krysse fingra! Kom med update når du har revet den.

Koster fort penger et slikt havari for "mannen i gata" desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var toppen av, det første eg fant var en knekt ventilfjær (in) på syl 1, ikke fatter eg noe annet en at det må være en material feil som gjør det. Dette er splett nye fjærer fra cat cams.

Videre er toppakning seriøst blåst, og eg fatter ikke hvordan/ om det kan være sammenheng mellom fjær/pakning?? Noen som har en fomening om dette?

Uansett, topp, ventiler, sylindre ser bra ut, men eg må rive bunndel for å sjekke stempelringer ,rådelager osv og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var da voldsomt da!!!

Ventilfjærer skal ikke knekke helt uten videre, eneste jeg kan se for meg er at, enten har fjær hatt svakhet eller at du har fått feil coiling på de mtp. løft??? at fjæren har blitt komprimert til maks. Sistnevnte tviler jeg i grunn på.

Får håpe du ikke har hatt for mye væskeslag, det er noe forbanna dritt...

Komme en tur i morgen å bistå litt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventilen har vel knekt på vann og trykket det blir med vann i syl. Ikke noe sprekker i toppen da ?

Ventilen er ikke knekt, yttre ventilfjær som er knekt.. Toppen ser bra ut så langt..

S:M:G : takk for tilbudet, eg kan nå gi en lyd om eg trenger hjelp :) Disse fjærene skulle klare 14mm løft, og eg har 12,5- så ser det som sansynlig at det er feil på denne fjæra.

Så årets påskenøtt blir, kan ventiflyt på en innsugsventl føre til blåst toppakning?

Nedtur delux ja Jås, men det er vel bare å kjøre på å få det på stell igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventilen er ikke knekt, yttre ventilfjær som er knekt.. Toppen ser bra ut så langt..

S:M:G : takk for tilbudet, eg kan nå gi en lyd om eg trenger hjelp :) Disse fjærene skulle klare 14mm løft, og eg har 12,5- så ser det som sansynlig at det er feil på denne fjæra.

Så årets påskenøtt blir, kan ventiflyt på en innsugsventl føre til blåst toppakning?

Nedtur delux ja Jås, men det er vel bare å kjøre på å få det på stell igjen ;)

Jevla drit dette Yngve. Hvis fjæra røk først og du fikk ventilflyt, så ville vel skjev ventil vere større sannsynlighet og dårlig komp. I mine øyne kan nå ikke det være grunnen.

Må være begrensa fare for vannlås ved pakningshavari når pakningen ryker blåses nå vannet effektivt vekk og etter første "smellen" er nå det rimelig fri passaje for vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Yngve changed the title to E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...