Gå til innhold

E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14


Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Det kan nok se ut som at det er et snev av flax i uflaxen ja. Hadde ikke dette skjedd, hadde nok fjæra forårsaket total havari rimelig kjapt..

Denne pakningen har nok lagd rimelig effektiv "drenering" ja:

nleh11cxcu2jny7h67hk.jpg

Top & blokk var planet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel ikke registerdeksel planet i samme slengen da ser det ut som.

Planer man ikke dette sammen med blokken hindrer dette at man får skrudd toppen til skikkelig på syl. 1.

Fikk en liten misstanke når det røk på syl 1 og ikke mellom 2 og 3 som er "vanlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisen er delvis avlyst, har demontert å sjekka ting&tang i dag :D Takk til dere som var innom med en hjelpende hånd :wink:

Det ser ut for at med et nytt pakningsett, og nye ventilfjærer så er eg i gang igjen - muligens en topp-planing og.

Hva som eglentlig har skjedd er fremdeles usikkert, men har en mistanke om at et dårlig ekspansjonstank lokk kan ha droppet vann uten at eg har fått det med meg under mapping og lagd en trykk-koker av det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benyttet anledningen til å snappe et bilde av de smekre auto-verdi rådene på 520gram orginale veier 670gram :)

ba20jnxw55hrohw8gx2w.jpg

Toppen har og mye lettvekts deler som normalt brukes for å kunne håntere mye turtall, her blir det ikke så mye turtall, men delene gir muligheten til å kjøre kammer med ekstreme løft/rampetider for å hente effekt og fremdeles beholde en kjørbar/ holdbar motor.

kansje eg prøver disse etterhvert: )

yo33g4wf885scj5fltrg.jpg

Nå er det deleventing det går i :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt du får fikset det såpass fort igjen da :) leit med sånne nedturer, men flaks på en måte..

Ja det var litt flax i uflaxen,+ får rettet opp i div som eg ikke var helt fornøyd med- Så sluttresultatet blir nok bedre med litt prøving & feiling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det gikk greit, motor demontert og kontrolert ok, nødvendige nye deler er på plass. Feilen var en mix av forskjellige omstendigheter- og vi satser på MYE bedre resultat når dette kommer sammen igjen..:) Men nå er sommeren her, og eg bruker heller fritida ute i solen med denne od357ypbuf8m8tma3udz.jpg Enn å mekke bmw i garagen.. Desverre :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et vis (ut fra bildet) såg det veldig fornuftig ut :wink:

Men det var ikke helt feil å bli trykt bak i et E30 sete heller :D :D

Regnet kommer nok snart, så kan du skru vet du :lol:

Hehe, regnet kommer nok ja, da blir det garagetid!

Men intill da blir det herjing på fjorden, det er jo fint med frie fartsgrenser :)

Grattis med bil oppe å gå, det ser meget bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Yngve changed the title to E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...