Gå til innhold

E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14


Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Så har du ein million hest mer en meg også da.... Jeg sier ikke at de ikke funker på en BANEBIL som ikke blir brukt så mye. Jeg kjører 10-12000km med min om sommeren, då jeg er overhode ikke interessert i bremser som ikke har støvmansjetter.

Et annet spørsmål for meg er at når man bygger så pass seriøs banebil, hvorfor i pokker skal man spare på bremsene? Det koster 5000 mer for noe mer skikkelig, eller så kan man custom lage litt og bruke Porsche kalipere som er kåret til verdens beste bremser flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e då eg spør.bilen min bremser nåke heilt sjukt me dei bremsene og ferodo 2500 klosser.har nåk bremser i søkk og kav.koffor då kjøpe dyrere bremser når eg nå har rikelig med bremser??hadde eg frest av xyz merkene og på med ap racing merker og solgt dei til deg så vedder eg ganske mykje på att det på eit vips hadde blitt verdens beste bremser :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Yngve, skulle aldri åpnet den boksen der i din tråd gitt.

Snakk om skred for en liten kommentar...

Når det gjelder AP bremsene glemte jeg å si at det kan lønne seg å ta vekk reduksjonsventilen til bakremsene, da det blir veldig mye mer bitt foran enn bak, men uten ventilen kan dog bilen få en liten tendens til å låse bak, ikke det at etter de årene jeg har kjørt uten på diverse E30er har hatt noen kjempeproblemer med det, merker mer at det bremser en del bedre og at bilen setter seg mer enn å stupe...

Hvis du kunne tenke deg AP bremser bak driver jeg å tenker ut en løsning om dagen, Du har jo dreibenk så da mangler du i grunn kun litt aluminium, klosser og to calipere, ser du får like som du har for rundt 3400stk ved en rask googling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Yngve, skulle aldri åpnet den boksen der i din tråd gitt.

Snakk om skred for en liten kommentar...

Når det gjelder AP bremsene glemte jeg å si at det kan lønne seg å ta vekk reduksjonsventilen til bakremsene, da det blir veldig mye mer bitt foran enn bak, men uten ventilen kan dog bilen få en liten tendens til å låse bak, ikke det at etter de årene jeg har kjørt uten på diverse E30er har hatt noen kjempeproblemer med det, merker mer at det bremser en del bedre og at bilen setter seg mer enn å stupe...

Hvis du kunne tenke deg AP bremser bak driver jeg å tenker ut en løsning om dagen, Du har jo dreibenk så da mangler du i grunn kun litt aluminium, klosser og to calipere, ser du får like som du har for rundt 3400stk ved en rask googling.

Ja, eg har prøvd store bremser fremme (movit) og orginale bakbremser og reduksjonsventil i en e30 eg hadde tidligere, det var liten suksess på bane. Men med å fjerne den+ bedre klosser bak ble det en heelt annen bil :)

Ap bak hadde jo vert saker, men det får bli etter at bilen er skiltet og på veien- kan ikke beg på mere nå.

Tiden er inne for å sette opp hjulstillinga fremme, noen som har det ultimatet opsettet for "ferie" kjøring- til ringen. Har som sagt full justerbare bærearmer forran, og det er da spesielt hvor langt frem det er fornuftig å flytte hjula eg lurer på. (caster)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Yngve changed the title to E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...