jml Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 I dag var det en luring som skulle åpne passasjer døra på bilen min, problemet var at åpnemekkanismen var fryst. Så nå sitter jeg der med ett håndtak som bare går opp og ned uten at det skjer noe inne i døra (må lukkes opp innenfra). Noen som vet åssen jeg får av håndtaket, må jeg av med dørtrekket og hvis jeg må det, er det da noe jeg må passe på med tanke på airbagen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StorMotorStortSmil Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Ta av dørtrekket du, er sikkert et stag eller noe liggnende såm hr hoppet av eller satt seg. Trenger ikke å borti airbaggen. Eneste du ikke treng å gjøre er å ikke å koble ifra airbaggen. Og bare for sikkerhets skyld ikke ha nøkkelen i tenningslåsen. Er ikke no fali me aibagen så lenge du ikke banker på den eller tukler me den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jml Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2011 Sliter litt med å få av dørtrekket, noen som har gjort det før og kan forklare litt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 16, 2011 Share Skrevet Desember 16, 2011 http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/05/68/79 Generelt må alle håndtak og slikt demonteres. Dørtrekket er gjerne klipset fast (av og til skrudd) på underside og sidekanter, og henger over en kant på toppen. Dra trekket rett ut under og i sider til alle klips har løsnet. Etterpå løftes dørtrekket rett opp slik at det løsner i overkant. Vet ikke helt om det er slik på X5. Du finner forøvrig også info om "how to" til det aller meste på den siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jml Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2011 Ok, takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Desember 16, 2011 Share Skrevet Desember 16, 2011 X5'n er vel kjent for litt svake dørhåndtak. Ene håndtaket er byttet på min x5 også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Desember 16, 2011 Share Skrevet Desember 16, 2011 Kjent feil ja, du må bytte delen som er inni døra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Er ikke så vansklig.Har byttet de 1000 ganger på x5. Sitter noen skruer på dørtrekket.Det er et airbag merke på dørtrekket,vipp den ut.Er en skrue bak der.Så rett under der,ved den lommen.Der er det en synlig skrue.Så av med interiør lista.Sitter en skrue der.Etter det så må du vippe ut knappe boksen(er der alle de rute opp ned knappene er)Der er det totalt 3 stk lednings bokser.Vipp de ut.Så er det å dra dørtrekket ut helt nedi bånn,må bruke litt makt.Og koble ut lampen ned i bånn. Da er trekket løst. Så er det airbagen.Der er det 3 stk skruer.8 mm eller 10.Koble ut ledningen forsiktig og legg airbagen forsiktig ned på et trygt sted. Så må du bruke et barberblad og skjære langs tyggis kantene.Ikke riv opp isolasjons trekket unødvendig.Da vil det lekke inn masse masse vann.Et tips er å bruke duck tape langs kantene.Og trenger kun å ta på venstre side,ikke hele iso trekket. Da kommer du inn til dørhåndtaket.Se på siden av døra,der låsemekanismen er.Der er det en svart gummi plugg.Bak den er det en skrue. Resten ordner du selv.Monter alt tilbake i omvendt rekkefølge. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iknutis Skrevet August 31, 2016 Share Skrevet August 31, 2016 I tillegg til det bmw cab skriver over, så kan det være verdt å nevne at dersom du har orginale solgardiner bak, har du også en skru gjemt bak dekslet til den som går vertikalt langs ruta. Tok meg litt tid å finne den. Jeg sliter derimot med å montere alt sammen igjen: Setter inn den nye innmaten Setter inn fremste del av selve håndtaket i mekanismen, merker da at innmaten blir stående litt i spenn. Setter inn bakerste del av håndtaket i mekanismen, skrur den fast. Merker da at håndtaket står litt ut i forhold til døren. Setter inn sluttstykket, og (vanskelig å se på bildet) men ikke pokker om hullene matcher så det er umulig å skru fast siste del. Håndtaket står også ut i forhold til døren. Hva er trikset her? For ordens skyld har jeg her satt på delene uten gummipakningene, for de gjør det ikke noe enklere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå