Gå til innhold

Er det mulig å lese av spenninga på batteriet i en E61?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 2008 E61 520d. Jeg mistenker at batteriet i den ikke er glad i kulde. (importert av meg i sommer) For ca en uke siden ble det kaldt på Lillehammer og et par dager etterpå sluttet velkomstlysene å fungere når man låser opp. Nå nullstiller også klokka seg for hver start og jeg får opp melding om at batteriet har vært frakobla. Er det noe sted i menyene på noen måte man kan sjekke feks ladespenning? Den gløder og starter helt fint og det virker ikke som om det er lite strøm når man starter så virker litt merkelig også. 3-serien jeg hadde før gløda i en evighet og var tungstarta da batteriet ble dårlig.

Skrevet
Jeg har en 2008 E61 520d. Jeg mistenker at batteriet i den ikke er glad i kulde. (importert av meg i sommer) For ca en uke siden ble det kaldt på Lillehammer og et par dager etterpå sluttet velkomstlysene å fungere når man låser opp. Nå nullstiller også klokka seg for hver start og jeg får opp melding om at batteriet har vært frakobla. Er det noe sted i menyene på noen måte man kan sjekke feks ladespenning? Den gløder og starter helt fint og det virker ikke som om det er lite strøm når man starter så virker litt merkelig også. 3-serien jeg hadde før gløda i en evighet og var tungstarta da batteriet ble dårlig.

Her er en instruksjon for å komme inn i den hiden menu for E60/E61. Venter 43 sekunder og laster ned. Du ser på pkt. 9. Strømsmåling på batterien. Det ser litt komplisert for å komme inn på den menuen.

http://www.megaupload.com/?d=CEE3YPE2

5l3kdmft0xi7akbxdx77.jpg

Skrevet

"Increased battery discharge" står det nederst på displayet når jeg starter bilen ser jeg nå. Er det da antakelig ikke batteri eller dynamo, men noe som bruker strøm i kulda? Hva kan det være? Ikke Webasto, alarm eller noe i den duren på bilen

Skrevet
"Increased battery discharge" står det nederst på displayet når jeg starter bilen ser jeg nå. Er det da antakelig ikke batteri eller dynamo, men noe som bruker strøm i kulda? Hva kan det være? Ikke Webasto, alarm eller noe i den duren på bilen

Jeg hadde en lignende feil på min 525d F10 i fjor høst... Strøm dump etter parkering eller noe slik! Var bestandig strøm til å starte!!

Var å fikk tatt diagnose, det var veldig mange feilkoder relatert til strøm.... De fant etter litt feilsøking ut at det er noe med strøm styringen som er gåent og har bestilt noen deler! Bilen har begynt å slå av ting som ikke er helt nødvendig! Som webasto, varme i kamera, speil, pdc og spylerdyser! Den fortsetter å slå av ting helt til det kun er igjen det som må til for at motoren skal gå!!! Ble greit da delen ble bytta...

Skrevet

Hmm... Det hørtes billig ut... Vil tro det kan være noe slikt og ikke batteriet. Så pussig det kom likt med kulda.

• 2 weeks later...
Skrevet

Hadde bilen inne til diagnose og det ser ut til å være batteriet som bør byttes(heldigvis...) Skal skru opp og se hva som sitter der så får jeg vurdere å ta å kode om og sette inn større batteri når man først er i gang.

Skrevet
Hadde bilen inne til diagnose og det ser ut til å være batteriet som bør byttes(heldigvis...) Skal skru opp og se hva som sitter der så får jeg vurdere å ta å kode om og sette inn større batteri når man først er i gang.

Må man kode om hvis man setter i større batteri? har en 05 320i, gruer meg til kulda setter inn her oppe da :o

Skrevet

Tror kanskje ikke man må på E90, men vet ikke. På E46 gikk det fint, men det er jo en gammel bil. På E60 må man kode om hvis man endrer størrelse eller type batteri. Avansert system der dynamo bl.a må vite hvor mye strøm som skal produseres. Må man forresten ha en reservespenning når man bytter eller er det bare å ta ut og sette inn selv for så å få koda om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...