Gå til innhold

bytte ut pærer i angeleyes ringene, depo e39

Anbefalte innlegg

• 1 year later...
Skrevet

Tar opp igjen denne tråden ettersom jeg holder på med samme prosjekt selv.

Her er min erfaring.
Bestilte vanlige angel eyes på ebay med ballaster og alt. Demonterte lykten og begynte å klippe ut "broene" som led-pærene i DEPO-angel eyesa står i. Prøvde å legge angel eyes ringene ned i, men de på 131 mm er akkurat for store til å passe. Med en gang de fikk litt press på seg knekker de lett som bare det. Dette er glassrør og tåler ingenting dersom man begynner å prøve å montere ned i. Endte opp med å knekke 3 stk og ga da opp. Monterte sammen lykta igjen og bestilte 8 løse ringer på ebay. Tenkte at jeg kunne prøve en gang til ved å klippe enda mer nøyaktig på broene og være enda mer forsiktig.

Den andre gangen fikk jeg de ned i med et nødskrik. Sikkert en del press på ringene, for når jeg var ferdig var det kun ett angel eyes som ville lyse. Resten har nok knukket etter at jeg monterte sammen lykta. Synes jeg hørte noen "poppe"-lyder etter montering og da har sikkert ringene gitt etter nok en gang.

Forbanna herk. Prøver å finne tak i mindre ringer, men det virker som det er universale ringer ala type "fits e36, e38, e39" over hele fjøla. Disse er som sagt 131mm og vil ikke passe ned i DEPO-ringene.

Noen som vet hvor man får tak i mindre ringer eller kan linke til noen som ikke er av glass og dermed tåler å bli pressa litt på plass? Finner bare runde ringer i LED på 110mm på ebay. Jeg må jo ha åpning øverst - som en C. Har ikke lyst på sånne med mange farger..

Skrevet

gjorde det

http://www.ebay.com/itm/300913211751?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649

Slike?

Disse er med dioder tett i tett på en plate, men de er jo 131mm og ikke 110mm? Hva går og ikke?

Har du bilde av hvordan resultatet ble på din?

Var vel noen lignende ringer som det ja

Gjorde det slik som dette:

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1729593-Diy-depo-e39-led-angeleye-upgrade!!!

De platene var såpass fleksible at jeg fikk presset de inn og limt de fast uten problem. Veldig fornøyd med lyset, samme farge som 6k xenon.

Bilde har jeg ikke tilgjengelig nå, men vises veldig godt i dagslys.

Skrevet

Vel nå har jeg alt klipt og limt og styra på, så disse vil ikke være "clip-on" for min del lenger. Hadde bestilt disse om jeg hadde visst at vanlige ringer vil knekke. Takk for link! Sikkert nyttig for flere som leser tråden og lurer :)

Blir nok til at jeg bestiller meg vanlige med plate av dioder på. Blir litt rimeligere også.

Skrevet

Pærene som står i depo-ae kan du ta ut av sokkelen. Husker ikke navnet på sokkelen til pæra, men det bør vel ikke være så alt for vanskelig å finne ut av. Så kan du eBaye LED-pærer til samme sokkel. Dette har jeg ikke gjort, men det er kanskje den billigeste løsningen til oppgradering av disse lyktene. 

Har gått på samme smellen som andre her og kjøpt CCFL-ringer fra ebay som ikke passet og deretter knust de. Kjøpte så noen LED-ringer som har blitt nevnt her, men hvitfargen var ganske langt unna hvit. Noen av diodene hadde blåskjær i seg, andre lyste rødt. På avstand så det bra ut, men på nært hold så det ikke bra ut. Har mine tvil til at det hadde gått igjennom EU-kontroll. 

Alternativt kan du innse først som sist at det ikke er verdt bryet og kjøpe hella. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...