Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var ikke bilen startet igjen, før et nytt problem har oppstått.

Kjørte til jobb idag. hvem gang jeg kjørte over ujevn vei lyser ABS-lampe, Antispinn og EML. Og bilen mister litt kraft.

Stoppet på en bensinstasjon og tok ut oljepinnen. Da kom det en suselyd. Sterkere suselyd når jeg tar av oljepåfyllingslokket. Sterk indikasjon på veivhusventilasjon med andre ord. Jeg vurderer å driste meg på å fikse dette selv, men det er litt uklart hvilke deler jeg faktisk må bestille for å gjøre dette. Tenker å bytte slanger etc i slengen, ikke bare selve ventilasjonen.

Noen som har en handleliste over det mest nødvendige?

Skrevet
  Mariuse34 skrev:
Da var ikke bilen startet igjen, før et nytt problem har oppstått.

Kjørte til jobb idag. hvem gang jeg kjørte over ujevn vei lyser ABS-lampe, Antispinn og EML. Og bilen mister litt kraft.

Stoppet på en bensinstasjon og tok ut oljepinnen. Da kom det en suselyd. Sterkere suselyd når jeg tar av oljepåfyllingslokket. Sterk indikasjon på veivhusventilasjon med andre ord. Jeg vurderer å driste meg på å fikse dette selv, men det er litt uklart hvilke deler jeg faktisk må bestille for å gjøre dette. Tenker å bytte slanger etc i slengen, ikke bare selve ventilasjonen.

Noen som har en handleliste over det mest nødvendige?

Dette er min E39 2000 model:

viewtopic.php?f=1&t=187956

Skrevet

Beklager at jeg er tunglært her, men kan noen liste opp spesifikke deler. jeg orker ikke stå med hodet i motorrommet kl 21 og merke at noe mangler som ikke kan skaffes på en late night run til biltema :P

Skrevet

Du skal ha en surklelyd når du drar ut peilepinnen. Det du skal høre etter er en plystrelyd når du tar av oljepåfyllingslokket...

Det var beskjeden jeg fikk av BMW da jeg trodde ventilen var gåen på x5'n.

Skrevet
  Mariuse34 skrev:
Det er en rimelig ubehaglige suge/plystrelyd begge steder faktisk. den var ikke der før for å si det sånn!

Da er det nok en bra indikasjon ja :)

Her er delene du trenger:

r1wsd553v0k19o2f6x58.jpg

Og her er delenummer m/pris:

vaj713xneqf6p6vhlrhu.jpg

Skrevet

godt å høre flere som skal gi seg ut på dette prosjektet.. på min m52 får jeg hylelyd når jeg åpner oljelokket og føler jeg mangler kraft i bilen.. spes i bakker.. vet heller ikke om den er byttet før og nå rullet 175 000 så skal den få det..:) gruer meg til å sette igang med tanke på at selv de som kan det sier det er en drittjobb.. men gleder meg til å klare det...:)

har studert linken til oleo her fra youtube.. med den burde selv julius greie det med god tid..:) jeg har faktisk også bestilt det verktøyet han bruker som han kaller thight reach wrench.. denne er riktig nok mest verdifull hvis man ikke demonterer innsuget for å komme til..

jeg fikk tilbud fra gs på 1700,- ink moms på deler.. dette var 'cold climate' versjonen som de anbefaler brukt i norge.. du kan spare noe på kjøp på ebay men desto mer jobb og venting og i det hele tatt hvis noe er feil osv..

Tror det er viktig å bytte pakningen på spjellhuset også:

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /17388.gif

håper du oppdaterer med erfaringer hvis du gjør det før meg...:) lykke til

Skrevet

Ta av slangen fra toppdekselet og blend den med ett eller annent. Sleng på en passende slange på toppdekselet og føre den innimellom her og der og ut bak ved girkassa. Problem solved 4ever.

Billiig varianten for oss som kun skal bruke opp bilen og driter i om det lukter litt olje på gode varme dager.

Skrevet
  Ballder skrev:
Ta av slangen fra toppdekselet og blend den med ett eller annent. Sleng på en passende slange på toppdekselet og føre den innimellom her og der og ut bak ved girkassa. Problem solved 4ever.

Billiig varianten for oss som kun skal bruke opp bilen og driter i om det lukter litt olje på gode varme dager.

miljøsvin er man da.... [-X

den riktige løsningen er heller ikke så dyr når man gjør det selv...:)

Skrevet
  gullsakar skrev:
  Ballder skrev:

Et tema jeg IKKE prioriterer i tillegg til alle påtvungne "miljø" avgifter jeg ellers må betale...

Sitat

Det lille jeg sparte av kroner der dekker opp for miljøavgiften for spylervæskeforbruket mitt så langt.

Dessuten står bilen mer eller mindre forlatt i ett hjørne på tomta her, så det blir ikke så ille totalt sett. :D

Skrevet
  gullsakar skrev:
  Ballder skrev:

Det er den riktige måten spør du meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...