Gå til innhold

Rollo påkrevd ifm omregistrering til personbil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Nå har min BMW vært i Norge 10 år siden den ble importert så nå skal baksetene inn og bilen skal omregistreres til stasjonsvogn.

Jeg har da kjøpt inn håndtak i taket og nakkestøtter (det fulgte ikke med bilen).

Men så mente en kamerat at jeg kanskje kunne få problemer med å omregistrere bilen uten rollo (som jeg heller ikke har) hvis jeg møtte en "vrang" kontrollør? Siden denne ikke er fastmontert mener jeg at dette ikke bør være et krav ifm omregistrering men kun evnt hvis jeg blir stoppet med full last uten å ha sikret last forsvarlig med f.eks nettingen på rolloen?

Noen som har noen formening/kunnskap om dette?

Skrevet

Jo, det var det jeg mener også.

Tror jeg bare prøver å omregistrere først uten, orker ikke vente lenger på flere deler for å "få inn" baksetene :)

Skrevet

Eg var og godkjente min bil ifrå varebil til personbil for 2 uker siden ca. Det einaste han sjekka var setebeltene framme og bak, og so tok han litt bilder av bilen! Hadde kun 2 nakkeputer. Er uttak til 3 so mangla den i midten. Men nakkestøttene kjente han ikkje på eingong. Vil tru at dette skal gå greit for deg og :) Lykke til!

Skrevet

Bare tut å kjør ned å godkjenn.

Godkjente akkurat samme bilen ifjord.

Hadde ikkje rollo på det tidspunktet.

Funksjonstestet beltene, tok en 5-7 bilder og det var det. 5min brukte de på dette.

Brukte 30min kun på papirarbeid etterpå då, eller kanskje han bare skulle pine meg.

Dette var på Bergen trafikkstasjon, og ikkje de enkleste å ha med å gjøre :)

Skrevet

Dem sjekker chassis nr, og at beltene fungerer og er skrudd fast, tar par bilder og vips går den på hvite skilt. Jeg har aldri hørt om rolloproblem.

Skrevet

Tar mak 10 min det der og er proforma. De sjekker funksjonen på selene mhp låsemekanisme og snellen og kanskje at seteryggen låser. Så tar de hvistnok nå bilder. Jeg ble plaget i over 8 timer da jeg skulle godkjenne min pga ett svin av en kontrollør på Billingstad. Viste bilen til en kompis uken etter sdamme sted og da var alt fiks ferdig på ti min med skiltbytte.

Rollo er ekstrautstyr for sikkring av last.

P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...