joachim sørlie Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 jeg sitter her med stor frusturasjon akkurat nå, ny innkjøpt bil for under en mnd siden, ikke kjørt den nesten da bilen ikke har skilt enda.. det er en e34 B10 Alpina det er snakk om her.. akkurat lagt om til vinterdekk i dag, skulle ut og prøve den etter det. kjørte sånn rundt 3 km, syntes liksom ikke bilen var like frisk som normalt den pleier. snudde og skulle kjøre hjem. tenkte ikkenoe mer over det. så jeg klarte og spinne ut første giret, putta den i 2 og dro ut det.. putta den i 3 og da var det null futt igjen. og åpna vinudet og da hørtes det ut som den gikk på 4 bare, stoppa jo med engang, gikk ut og da går den alt annet en rent, og nytter ikke og gasse såklart, da skjer det nesten ingenting.. tøfer forsiktig hjemover, 500m bare.. åpner panseret hjemme, legger meg ned under bilen for og sjekke om kanskje kablene på de nye lambdana kunne ha smelta, legger meg ned som sagt og ser at hele katalysatoren er helt rød glødene, den på høyre siden.. ER DET DET SOM ER FEIL? alt det her passer sylt dårlig da bilen MÅ brukes i morgen.. fint om noen kunne svart kjapt, da er det noen engler! får nervesammenbrudd her nå..
John90 Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 Er vel eit kjent problem at kattene tetter seg på disse! Er verdt og sjekke ivertfall siden du seie den er rødglødene.. Har den tetta seg totalt vil bilen gå dårligere og! Lykke til!
joachim sørlie Skrevet Desember 14, 2011 Forfatter Skrevet Desember 14, 2011 den gikk som en bøtte med møkk rett og slett.. var null drag, skjedde null og niks.. men hvis det er kjent, så er det helt sikkert det da.. ny pris var jo bare 12 lapper på GS så.. går vell ikke igjenom etterkontroll på EU heller uten de?
John90 Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 Har vært borti dette problemet sjølv. Gjekk berre dårligere og dårligere til slutt kom eg nesten ingen vei. Slo berre ut innmaten i den og då gjekk den fint etterpå Kjem ann på det. Er ikkje alle som måler dette. Men til den prisen kan du jo etter nokon brukte? Slå ut innmaten i den sånn at bilen kan brukest i mellomtiden ivertfall
Azeton Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 dra ut innmaten og sveis igjen. Lyden blir litt rar. men da ser det ut som har katt så bruker du litt E85 på eu
joachim sørlie Skrevet Desember 14, 2011 Forfatter Skrevet Desember 14, 2011 nekter og ha katt der uten innmat, det låter ikke bra.. får høre med noen som kan ta EU først, og høre hva de sier.. men må jeg så må jeg..
S.Hafsmo Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 Har lest om M60er her på forumet som har røket pga tett katt. Håper ikke det har skjedd her. Ellers har jo selskaper som f.eks Magnaflow billigere high-flow katter. Lurer på slike til min 540i, da jeg misstenker tette katter der og. er ikke noe futt.
joachim sørlie Skrevet Desember 14, 2011 Forfatter Skrevet Desember 14, 2011 nå beit jeg nesten av meg tommelen her når jeg leste at noen motoren har skjært seg pga det.. håper da for gudskyld ikke det har skjedd meg, sikkert ikke lett og få tak i ny motor.. er det sånn at man må ha katter? eller går det fint uten og?
John90 Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 http://www.mobile24.no/autos/details/15 ... pina-Sitze Dette er vel samme motor som din? må være mulig og få den nedi i worst case scenario! Får jaggu håpe det er kun katten din som er gått!
joachim sørlie Skrevet Desember 14, 2011 Forfatter Skrevet Desember 14, 2011 nå kan ikke jeg tysk da.. men håper for all del at det ikke er motoren som har knela helt, da ja.. var det alpina motor eller vanelig m60?
John90 Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 Dette såg ut som ein alpina utgave! samme intereør som i din so vil tru motoren er lik ja. www.mobile24.no kan behjelpe deg med frakt og svarer på litt spørsmål angående import osv. Ganske grei side Begynnt og demontere eksos no då?
joachim sørlie Skrevet Desember 14, 2011 Forfatter Skrevet Desember 14, 2011 nei, har ikke noe sted og stå, og det skjedde på vei hjem.. så må se litt etterhvert.. men, ærlig talt.. det har vært ganske mye tull med bilen her, jeg har kjørt 60,4 mil med den etter jeg handla den i bergen og kjørte hjem, det vil si at den kun har kjørt noen få KM etter jeg fikk den hjem, så bare baller det på seg.. nesten så jeg vurderer og ringe gamle eier og spørre hva som skjer, det er jo helt på jordet..
Brian Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 Samme skjedde med meg, min gløda som bare juling. Skjedde like brått hos meg også, dro ut et gir og plutselig dro den dårligere enn en fiesta 1.1. Kan kanskje være verdt å sjekke eksospakningene også, jeg blåste 4 pakninger da trykket måtte gå en vei i det den tetta seg. Kapp av hele dritten og sveis inn rør, og spør om noen kan gi faen i avgass på en eu kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå