Gå til innhold

E61: Vindusviskeren bak død (E61 El-kabling problem)**Løst**

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

Nå som det er sørpe og drit på veiene er det greit å se hva som skjer bak også. Fant nå plutselig ut at vindusviskeren bak er død. Sjekket sikkringen og denne var da kaputt.

Så jeg byttet ut 20A sikkringen med en ny en, startet bilen og tok vippen inn for å starte vindusviskere, lysa dimma i ett sek etterfulgt av en liten "puff".

Sjekket sikkringen igjen og denne var da også kaputt. Skal innrømme at jeg ikke bruker viskeren bak ofte, sist jeg brukte denne er nå en stund siden.

Har dere noen forslag til hva som kan være galt ? Noen som har opplevd dette med sin E61 ?

Takker på forhånd

Skrevet

forresten, skal viskeren være veldig hard eller skal denne gli lett. Prøvde å flytte på armen når glassluka var oppe og da var den rimelig hard. Er dette normalt ? Holder denne igjen noe som fører til at viskermotoren overbelastes ?

Skrevet

Har hørt rykter om brudd i ledningene fra taket og inn til bakluka.

Hvis det er kortsluttning der vil det kunne forklare problemet.

På min E61 er det lett å bevege viskerarmen bak når vinduet et åpent.

Tregheter i gjennomføringen gjennom ruten kan føre til overbelastning som igjen gjør at sikringen ryker.

Skrevet

Nei det er ikke normalt at den skal være hard når du har glasset oppe, dvs at gjennomføringa er korrodert. Har smurt opp mange slike på E39, men ikke E60. Bare å skru det fra hverandre å pusse rent og fette opp, vær forsiktig med glasset ettersom du nok må dunke litt for å få ting fra hverandre.

Skrevet

supert! Det var det jeg tenkte meg.

Har allerede hatt repp av ledningsnettet i hengslene og dette var noe forbanna herk. Så regner med at jeg bare må smøre opp faenskapet.

Brukte du standard fett ? Veit at spray smøring ikke er det beste mtp holdbarhet.

Takker på forhånd

Skrevet

FAEN I HELVETE /(¤)#¤/#&/¤#

Ledningsbrudd bak, faen jeg er lei av elektronikk problemene E61 har.

Først demonterte jeg alt og smurte alt fint med fett etc. Glei som bare det, så satte jeg i en ny sikring og poff sa det igjen.

Fikk dratt opp gaten, og fiksa dette midlertidig. Men jeg må vurdere å sjekke prisene i sverige for en komplett swap av hele lediningsnettet bak. Dette er frustrerende, og verste av alt. Jeg står og gruer meg for neste el problem på bilen for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...