Gå til innhold

garanti på verkstedjobb og deler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang garanti er da egentlig på verkstedjobb og deler?

Sakens kjerne:Fremre støtdempere og fjærer vart skiftet og no har eina fjæra knukket etter 35 000 km men er litt over 3 år sia dei vart skifta av meca verksted.

Eg har kanskje ikkje noke å fara med men dette skjedde på så uheldigt tidspunkt at eg vart så forbanna drittsur at eg har lyst å ta hevn!!!

måtte ha berging og leigebil sia fjøra låg og knaga på bremseslangen og laga noken stygge lyder.Eg og laga mange stygge lyder da dette skjedde!!

Skrevet

Gjelder ikke reklamasjonsretten her på 5 år ?

Produkt som støtdempere SKAL vare mer enn 3 år og med kun 35 000 km, syntes jeg det lukter feilvare.

De på verkstedet har vel sikkert bilen din regga i systemet sitt og hvor langt den hadde gått. Du kan jo bare ta kontakt med dem og forklare problemet. Mulig de bytter ut dempern din på garanti, men at du kanskje må betale for verkstedstimene.

Skrevet

Verkstadeigaren syns at da var merkeligt at fjæra skulle knekka etter 35 000 km men bilen står no 8 mil unna verkstedet som gjorde jobben,skal ha ein prat med han når eg får igjen bilen.Kjenner han såpassa godt at han veit at eg ikkje kjører hardt.

Skrevet

Jeg er formann og kunderådgiver på et merkeverksted (ikke BMW).

Vi praktiserer 2 år (hvis ikke mer) garanti på deler og 1 års reklamasjonsrett for arbeidet.

Håndverkertjenesteloven sikrer deg som forbruker mot feilaktig utført arbeid.

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldle ... %20%2b%20HÅNDVERKERTJENESTER*&

Men denne gjelder nok ikke her da det trolig er varen som er årsaken til problemet.

Fra mitt ståsted ville jeg løst dette med en hyggelig pris.

Du bør nok heller spille "gjøre kunden fornøyd" kortet enn å true med rettslige krav.

Lykke til!

Skrevet

har brukt sama bilverkstedet i 25 år så eg er no fornøyd med dei,vil ikkje bruka rettsleg krav men detta vart eg så sur for da skapte så mykje problemer da eg kom rett fra syden ein sein kveld og sku på jobb dagen etter.

Skrevet

Da har du vært en trofast kunde.

Si det som det er, du er skuffa og dette lagde mye bryderi.

Om de vil beholde deg må de virkelig stille opp med lavpris denne gangen..

Min anbefaling, som hvertfall virker på meg nesten hver gang...

Skrevet

skal henta bilen på mandag og skal ta med dei gamle støtdemparane til meca verkstedet.

Dei som sette på nye dempara sa at dei gamle støtdemparane såg ut som sykkelpumper!! underdimensjonerte kanskje! dei anbefalte meg å klaga.

Skrevet

da var bilen komen heim igjen,da viste seg at fjøra var knekt og at støtdemparen var defekt.

Så da blir ein tur til mr Meca i morgon.

Skrevet

då hadde me fått ei ordning på da,meca tok ikkje noke ansvar dei seier da er 3 års garanti.

men fekk ein avtale med han som driv verkstaden så eg får verkstedtjenester får ein sum som eg har akseptert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...