touring Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Hvor lang garanti er da egentlig på verkstedjobb og deler? Sakens kjerne:Fremre støtdempere og fjærer vart skiftet og no har eina fjæra knukket etter 35 000 km men er litt over 3 år sia dei vart skifta av meca verksted. Eg har kanskje ikkje noke å fara med men dette skjedde på så uheldigt tidspunkt at eg vart så forbanna drittsur at eg har lyst å ta hevn!!! måtte ha berging og leigebil sia fjøra låg og knaga på bremseslangen og laga noken stygge lyder.Eg og laga mange stygge lyder da dette skjedde!!
OrjanBmw Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 verksted kan bare si at du har f.eks. kjørt for agressivt over fartsdumper o.l. og etter 3 år har du INGEN sjangs.
gica Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Gjelder ikke reklamasjonsretten her på 5 år ? Produkt som støtdempere SKAL vare mer enn 3 år og med kun 35 000 km, syntes jeg det lukter feilvare. De på verkstedet har vel sikkert bilen din regga i systemet sitt og hvor langt den hadde gått. Du kan jo bare ta kontakt med dem og forklare problemet. Mulig de bytter ut dempern din på garanti, men at du kanskje må betale for verkstedstimene.
touring Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Skrevet Desember 15, 2011 Verkstadeigaren syns at da var merkeligt at fjæra skulle knekka etter 35 000 km men bilen står no 8 mil unna verkstedet som gjorde jobben,skal ha ein prat med han når eg får igjen bilen.Kjenner han såpassa godt at han veit at eg ikkje kjører hardt.
Johnsen86 Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Defekt svinglager i fjærbeinstopp forårsaker ofte knekte fjærer...
argi520dat Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Jeg er formann og kunderådgiver på et merkeverksted (ikke BMW). Vi praktiserer 2 år (hvis ikke mer) garanti på deler og 1 års reklamasjonsrett for arbeidet. Håndverkertjenesteloven sikrer deg som forbruker mot feilaktig utført arbeid. http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldle ... %20%2b%20HÅNDVERKERTJENESTER*& Men denne gjelder nok ikke her da det trolig er varen som er årsaken til problemet. Fra mitt ståsted ville jeg løst dette med en hyggelig pris. Du bør nok heller spille "gjøre kunden fornøyd" kortet enn å true med rettslige krav. Lykke til!
Stonescream Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Jeg fikk beskjed når jeg forhørte meg ang skifte av radiator at meca gir 2 års garanti på deler og tror det var like lenge på arbeid. Det var i hvert fall ikke noe 5 års her.
touring Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Skrevet Desember 15, 2011 har brukt sama bilverkstedet i 25 år så eg er no fornøyd med dei,vil ikkje bruka rettsleg krav men detta vart eg så sur for da skapte så mykje problemer da eg kom rett fra syden ein sein kveld og sku på jobb dagen etter.
argi520dat Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Da har du vært en trofast kunde. Si det som det er, du er skuffa og dette lagde mye bryderi. Om de vil beholde deg må de virkelig stille opp med lavpris denne gangen.. Min anbefaling, som hvertfall virker på meg nesten hver gang...
touring Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Skrevet Desember 17, 2011 skal henta bilen på mandag og skal ta med dei gamle støtdemparane til meca verkstedet. Dei som sette på nye dempara sa at dei gamle støtdemparane såg ut som sykkelpumper!! underdimensjonerte kanskje! dei anbefalte meg å klaga.
touring Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Skrevet Desember 19, 2011 da var bilen komen heim igjen,da viste seg at fjøra var knekt og at støtdemparen var defekt. Så da blir ein tur til mr Meca i morgon.
Aroid Skrevet Desember 19, 2011 Skrevet Desember 19, 2011 Sei ingenting meir. Det er 5års garanti. http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2003/1067521502.16 Du skal får dekket delene men ikke jobben. Den må du selv betalt for.
touring Skrevet Desember 23, 2011 Forfatter Skrevet Desember 23, 2011 då hadde me fått ei ordning på da,meca tok ikkje noke ansvar dei seier da er 3 års garanti. men fekk ein avtale med han som driv verkstaden så eg får verkstedtjenester får ein sum som eg har akseptert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå