Gå til innhold

Mystisk feilkode 520d, E60 2007

Vilkkke123
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Alle Sammen!

Fikk kjørt diagonse på bilen min idag, for det er et lite "spøkelse" i bilen min. Denne bilen er importert inn fra Tyskland

Feilkode er som følger:

Multifunksjon (sentral karosseri-KBM(Karosserigrunnmodul))

DTC Beskrivelse

A46A - Onknow fault code.

Har noen ide på hva dette kan være? Mekanikeren måtte sende feilkoden til teknisk support, han hadde aldri sett denne før. Men det kan jo hende noen av dere vet hva det kan være, slik at jeg får bestilt deler, og dratt på juleferie!

Hilsen en fersk BMW eier, lettere frustret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar, ja jeg har litt forskjellige feilkoder:

- Increased battry discharged

- Sier også at moteren er for varm, men har kjent på kjølevannet og det er ikke mere ca 60 grader

- Øvre del av bakruten har spretter også opp av og til.

- Hadde en henger på forige helg som det viste seg at det var jordingsfeil i, vet ikke om dette har påvirket elektronikken i bilen eller hva.

- Fikk også tunet opp bilen min hos GS i Trondheim for en tid tilbake.

Roar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en liten kommentar, her jeg bor har vi ikke bmw verksted i nærheten, så jeg bruker vår lokale mekaniker. Han har selv bmw, og er kjent med merket. Hvilket program han har brukt er jeg usikker på, men han sendte inn feilkoden til et teknisk forum/støtte. Foreløpig har de ikke klart og finne ut av feilkoden. Kan jeg sendte denne feilkoden til BMW, og isåfall hvor?

Roar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar, ja jeg har litt forskjellige feilkoder:

- Increased battry discharged

- Sier også at moteren er for varm, men har kjent på kjølevannet og det er ikke mere ca 60 grader

- Øvre del av bakruten har spretter også opp av og til.

- Hadde en henger på forige helg som det viste seg at det var jordingsfeil i, vet ikke om dette har påvirket elektronikken i bilen eller hva.

- Fikk også tunet opp bilen min hos GS i Trondheim for en tid tilbake.

Roar.

Når motoren din er drift varm er den bare 60grader da?

Med bakruta din kan ha med dårlig lading, dårlig batteri, Defekt micro bryter eller at det har vært byttet batteri å ikke innprogrammert ny batteri.

Har du tilleggsvarmer i din bil?

Når feilkoden blir slettet. Hvem av dem kommer tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg sjekket bare tempen nå jeg fikk alarm for høy motortemp, stakk fingeren nedi ekspansjontanken, og ved rent tipping tror jeg den var rundt 60 grader, så da er det vel neppe kjølevannspumpa. Sjekket også lading idag, den var på 14,7V. Men sjekket ikke rett på batteriene. Prøve og kikke raskt etter dem i bagasjerommet, men ingen lykke.

Jeg har ikke tileggsvarmer i bilen min. Men idag ville ikke bilen gløde heller, var minus 5, prøvde og sette på booster, men gøldingen kom ikke på igjen.

Har ikke sjekket om jeg har fått flere feilkoder idag, men kjørte bilen hardt idag, for å se om jeg fikk rød alarm på motortemp, men alt var ok idag. Så det ser ut som ting kommer og går på bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14,7v? Max er 14,5v skal var. Vist du har det så få programmert inn batteriet ditt. Oss noen som har data systemt til det.

Jeg regner med du du har start og stopp knapp?

Vist du sett inn nøkkelen å kun trykk på start knappen uten å trykk inn bremspadelen kommer glødelampen på da når motoren er kald?

Er bilen din tungstartet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal få dobbelsjekket ladingen. Men får å få programert batteriet, hvor kan jeg gjøre det? Jeg bor i Korgen, så nærmeste BMW forhandler er enten Bodø, eller Steinkjær.

Har start stopp knapp, så jeg kan sjekke om det du har nevnt. Men skal gødelampen lyse og, når motoren er varm?

Bilen er veldig tungstartet når det er minusgrader, spesielt nå som glødingen er borte.

Tusen takk for all hjelp hitil, er ikke så enkelt å stikke innom BMW her jeg bor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar: Har ligget og tenkt litt inatt, hvis glødepluggene ikke fungerer, motoren går på "kok" uten å være på kok, og klimaanlegget mitt går for fullt på kall motor i auto modus, da må det vel være en temp sensor en plass det må være noe galt med?

Men er det å anbefale å kjøre med den feilen på langkjøring? Skal tur/retur Korgen/Oslo.

God jul til alle i forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist motor temp til hjernen er defekt eller viser feil så får du ikke glød og det stemmer veldig bra at den kan var defekt siden auto modusen din ville blåse for fult med en gang.

Gjør ikke noe skader. Bare du vil få effekt tap og vanskelig for å start når det er minus grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alle!

Etter en kort diagnose fra Automester på Mo i Rana, ble jeg ikke klokere....de fant ikke ut av det, jeg prøvde og ta råd fra forumet av at jeg kunne kjøre trygt ned til oslo, langtur, det gikk dårlig, vi kjørte ca 10 mil, så fikk jeg så mange feilkoder på høy temp at jeg ikke tok sjansen lengre....De på Automester så at temp senor på min års modell hadde produksjonsfeil, så mange ble byttet ut, jeg vet ikke lengre, det eneste er at de ville ha bilen min på et lengre verkstedopphold, noe som jeg helst ikke har lyst til, fordi jeg har alle mekaniske mulighetne tilgjenglig selv, men når det kommer til alt elektrisk, da må jeg høre med dere...Håpert dere kan hjelpe meg, for akkuratt nå har jeg lyst til å bytte bil, uten can-bus og jadi-jadi.....

Hvem kan hjelpe meg? Rett feil søkningsprogram, what ever!

Hilsen en første gangs eier BMW som har lyst å gi opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvor er temp føler til bilen min? Har drevet og kikket på de strekene på turtallsnåla, men de beveger seg ikke. Er det andre steder man kan dette?

Jeg får først en høy temp feilmelding, så går den over på rød høy temp melding, og da stopper motoren. Dette skjedde et par ganger på turen ned i jula, så jeg endte opp med leiebil. Dere på forumet kan få alt infoen dere trenger om bilen hvis dere vil, bare send meg en mail, setter veldig stor pris på all hjelp, liker denne bilen veldig godt, så jeg håper jeg kan få "spøkelse" ut av bilen min veldig fort!

Takker for svar, setter pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...