BMWE39turbo Skrevet Desember 16, 2011 Share Skrevet Desember 16, 2011 Planer om å få sota rutene på min E39 sedan snart, men har lite peiling på dette, so blir å sende inn til eit firma, men lurer på et par ting kanskje noken her inne kunne svart på. Skal kun sote bakruta + bakre sideruter, vil holde det lovlig. Kor mykje KAN eg sote, og kor mykje bør eg sote for at det skal bli pent? Ca kor mykje koster dette? noken som veit priser på dette sånn ca? Alle tips taes imot med stor takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo1991 Skrevet Desember 16, 2011 Share Skrevet Desember 16, 2011 Jeg mener selv at det ikke er pent med soting bare på bakvinduene og ikke framrutene. På gamle M5 en min sota jeg hele veien og den bilen ble kjørt i Oslo, hadde aldri noen problemer med politiet. Ble også stoppet av dem på vei inn på Gatebil i september..... de sa ingen ting. En ting du kan gjøre for at de ikke så lett skal se at du har sotet hele veien er at du kan ta en litt lysere toning på siderutene foran enn det du har bak... går man for det som du tenker blir det veldig stor konstrast, hvertfall også da du har sølvgrå bil, legger f.eks ikke like lett merke til det hvis det hadde vært en sort bil. Men det er nå min mening... PS: Du har foresten en veldig pen e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2011 Er redd for å bli stoppa ja.. Men kanskje 20% på bakrutene og 50% fremme, men la frontruta vere "orginal" Kanskje det kan bli pent? Takker for det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Kristian Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Jeg har sotet alle rutene på min bil. 35%. Noe som ikke er veldig mørkt Tenkte da at ingen ville bry seg om det. Jeg ble stoppa..måtte på visning.. Kommer veldig ann på hvem du møter på, tror jeg. Tok selvfølgelig ikke av solfilmen på ruta. Bare byttelånte siderutene foran med en kamerat så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansove Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Frontruten ville jeg ikke sotet Men klart penest om du soter siderutene dine fremme også. Men kanskje litt lysere ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Ja får sjå litt på det men noken som veit ca kva det koster å sote siderutene bak + bakruta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 3500,- hvis jeg ikke husker feil her i fjorden for 5 ruter (to sideruter, to små trekantvinduer og bakrute) og 5000,- for 7 ruter.. Koster 300 for ferdig skjært solfilm fra ebay Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Hei. Jeg er meget glad i solfilm på bil og mener det gjør mye med bilen. Kan si at 50 er bitte litt sot, 35 er helt greit. 20 er mørkt. 0.5 er ikke gjennomsiktig, brukes på firmabiler og er et helvete å krympe. Om du skal sote rutene så får du gå for 35 om du er usikker. Jeg har kjørt 20 på min gammal bil og har blitt stoppet/kjørt forbi politiet uten å ha fått tilsnakk. Flaks med andre ord. Det ser helt for jævlig ut med solfilm kun på bakruta og sidebak ruter. Så skal du sote så sot hele veien. Ink de forran. Det ser penest ut. For gudsskyld ikke sot frontruta!!! Og skal du gi bort jobben, sjekk at gutta som gjør det tar ut rutene. Da blir det best resultat. Det koster ekstra, men er værdt det. Sørg også at de går over med "fil" på kanten av ruta, så ikke noe "stikker" ut. Hør også ang garanti på filmen. Om du har råd så kjøper du et sett med ruter forran, så bytter du de når du skal på EU. Evnt låner av noen andre. Er ingen vits å "dra" av filmen for å så legge det på igjen. Om du skal gjøre jobben hjemme, og vil ha en god finnish, lykke til Husk, rommet må være støvfritt. Jeg pesonlig hatt satt bort jobben til noen proffer. Etter å ha lagt på solfim ikke ta opp/ned ruter på ukes tid. Det opplyser de som har lagt film for deg regner jeg med. PS. Har du satt det bort til proffe, betalt god del penger osv så sjekk etter støv i vinduene. Husk, det er lov å klage Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Mikael-B, var ingen upris det der egentlig, håper det er noke samme prisene her. Blir gitt bort til proffer, dette er noke eg IKKJE skal prøve sjølv. Er usikker så tenker 35 på bakrutene.. Har ikkje lyst å bli stoppa og bilen skal på eu-godkjenning i juni så greit å ha det lovlig evt 50 på fremre siderutene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Hmmm... Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått for 35 rund. Evnt 35 rundt og 20 på selve bakruta. Klart 50 forran gir mindre sjans å bli stoppa, men på EU så er 50 forsatt ulovlig! Men det er opp til deg. Be gutta vise deg 50/35/20 film på rutene, så ser du hvor mørkt det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2011 Da går eg heller for 35 på bakre siderutene + 50 på bakruta evt 35.. For bilen skal på godkjenning i juni og eg har lite lyst å begynne med vinduskift og greier da.. Kjører heller lovlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 ta en tur innom tråden min, den har 25% gjennomsikt på bakrute+sideruter bak. og 35% gjennomsikte på sideruter fremme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2011 Pen bil du har, akkurat slik eg kunne tenkt rutene mine også! Meen, Skal kjøre lovlig, gidder ikkje å bli stoppa i tillegg til eu-godkjenning i juni, og eg får lappen i april, så blir det ikkje mange mnd-ene før eg må skifte ruter.. Så blir enten 35 eller 25 på alt bak, og etter eu-godkjenning kan eg vurdere å hive på 35% fremme også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 Lurer på om noken har bilder av åssen det blir med KUN bakresideruter + bakruta sota? Har snakka med noken som gjer det i førde og skal sannsynligvis sette ned bilen i slutten av januar.. Men har lyst å sjå korleis det blir med kun bakresideruter og bakruta sota då eg skal ha det lovlig, spesielt siden bilen skal på eu-godkjenningen i juni. 5600 kommer dette på, stiv pris synes eg personlig, men blir hvertfall gjort skikkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Kontra alle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå