Gå til innhold

ABS-sensor lever sitt eget liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg byttet nylig ABS-sensor på høyre side forran for ca 20 dager siden på min 523IA. Bilen har egentlig utført seg helt strålende frem til for to dager siden. Jeg sto stille på en parkeringsplass og plutselig kom det noen rare lyder fra høyre side forran, og så samtidig at ABS lampe og ASC begynnte å lyse. Tok av motoren, ventet litt og satt på igjen og det lyste fortsatt. Lyset forsvant igjen senere, og antispinn og ABS fungerte helt til i morges. Etter å ha kjørt 10 meter begynnte det å lyse. Hadde et stort håp om at det skulle fungere når jeg var ferdig på jobb, men den gang ei.

Noen synspunkt på dette? Er diagnose eneste utvei? Det er rimeligt irriterende når jeg nylig byttet dette, og det ikke fungerer som det skal.

Skrevet

Byttet du til original eller uoriginal sensor?

Uoriginale sensorer på E39 er dårlig deal, kan godt hende du har fått en gåen sensor også. Event. om du må sjekke mer av ABS systemet. (F. eks. kontrollmodul, ledninger for irr osv.)

Hva var symptomene før du byttet sensor?

Skrevet

Egentlig har den oppført seg helt normalt, med unntak av usaklige lyder når jeg sto stille. Det kom fra høyre side fremme. Det skal sies og at jeg var ute å kjørte og akkurat i det jeg traff et kumlokk, og en fæl lyd fra høyre bremse forran. Stoppet opp og tok av og på hjulet, og alt var ok igjen. Hørtes ut som en stein som var mellom skive og klosser.

Kan dette bare være dårlig kontakt på ABS-sensor? Eller er det fortsatt diagnose som gjelder ? :)

Bilen fungerer forøvrig ypperligt utenom akkurat dette. Men synes det er merkelig at det kommer og går litt. Hadde en lang kjøretur igår, og da fungerte det, mens imorges når jeg kjørte til jobb sluttet den å fungere etter ca 10 min. And it still doesn't work!

Skrevet

Jeg skiftet nylig en av sensorene, og da fungerte CC selvom. Får stikke innom Jæger å be de ta en skikkelig gjennomgang på bremsesystemet. Må være på stell nå. Slitsom abs og antispinn nå når det slaps og helvete ute.

Skrevet

Nå har alt fungert fint siden igår kveld, og det fungerer fortsatt med unntak av at det begynnte å lyse igjen i 10-20 minutter, før det slo seg av. Hadde panseret åpent litt periode og det kom noen merkelige lyder fra ABS-pumpen. Denne ble byttet for ca 30.000 km siden. Kan det være denne som fucker opp systemet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...