Gå til innhold

Damp fra eksosen, e46

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEi alle sammen. Lenge siden ble plaget av store mengder av damp ut ifra eksosen. Når det er kaldt så ser det ut som en dritt gammel bil. Har sjekket om det var bensin, men det var kun damp, siden det lukter ikke bensin i det hele tatt. Bilen er relativ ung, 7 år bare, og i sammenlignelse med lik bil av samme årsmodell( vennen sin) lager den tre ganger så mye damp. Er ganske lei av dette, ligner på en gammel japser, noen har tips om hva det kan være? Er det mulig at det er vann i bensintanken, i så fall skal jeg tilsette noen midler for å få det vekk?

Som jeg har skjønt så er det vel ikke eksoslekkasje, men hva da?

Håper noen kan gi meg et svar på dette :)

Takk på forhånd! :D

Skrevet

Det er ikke vann i bensintanken som gjør dette.

Det er helt normalt at det danner seg damp av eksosen ved lav temperatur.

Det at det ser ut som det er forskjell fra bil til bil er bare at det har dannet seg fukt i selve eksosanlegget.

Dette avtar ved mye kjøring av varm bil. Helst litt pådrag også.

Alternativet er gåen topp/pakning, men det ville du merke på andre vis også. Slik som at varmapparat streiker, motoren går varm, vann i oljen (denn blir grå).

Skrevet
Det er ikke vann i bensintanken som gjør dette.

Det er helt normalt at det danner seg damp av eksosen ved lav temperatur.

Det at det ser ut som det er forskjell fra bil til bil er bare at det har dannet seg fukt i selve eksosanlegget.

Dette avtar ved mye kjøring av varm bil. Helst litt pådrag også.

Alternativet er gåen topp/pakning, men det ville du merke på andre vis også. Slik som at varmapparat streiker, motoren går varm, vann i oljen (denn blir grå).

Heh dette høres meget bra :lol:

Som sagt så var det bare damp som holdt på å skremme meg.

Takk for svaret [-o<

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...