kimmen1990 Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Har fått skrudd løs dynamoen nå. Det gikk fint Tenkte jeg skulle skifte reimen også, den ser gammel ut... Det er jo to reimer nede i motoren. En som går på dynamoen, og en som går på vannpumpen. Fant ut at jeg må ta av den "vannpumpereimen" for å få av "dynamoreimen" Lurer om det er noen som vet om det er vanskelig og ta av "vannpumpereimen", eller om det er et sånt enkelt opplegg for og ta den av, slik det var med "Dynamoreimen" ??? Ser de har reimer på GS bildeler, men skjønner ikke helt hva reim som er hvem... Noen som vet ? _________________ Kimmen1990
OrjanBmw Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 det du snakker om er sikkert en AC reim, airconditionreim altså, for de bilene som ble levert med AC. den skal være ganske lett å ta av, tror strammeren på disse er hydralisk. hvilken reim du trenger kan du bare skrive inn regnr på gs bildeler så får du den du skal ha, kanskje det er alternativ varer, men dette er stort sett det samme. hvis du er usikker så ringer du GS og så hjelper de deg med å lage en ordre.
kimmen1990 Skrevet Desember 18, 2011 Forfatter Skrevet Desember 18, 2011 Ja, men det er to reimer!!! Fant ut det med reimene Den innerste reimen har jeg fått av. Lurer på hvordan jeg skal få av den ytterste reimen ?
mudbug Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Ja, men det er to reimer!!! Fant ut det med reimene Den innerste reimen har jeg fått av. Lurer på hvordan jeg skal få av den ytterste reimen ? mener du den lille reimen?? http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/35/36
mudbug Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Det er helsikker at du har en mekanisk strammehjul fig. nr 2. Bruk 16 mm pipe (husker ikke helt), vri med klokka for å ta av reima.
kimmen1990 Skrevet Desember 18, 2011 Forfatter Skrevet Desember 18, 2011 Ja mener den lille ytterste reima. Den store innerste fikk jeg av. Den satt blant annet på dynamoen som jeg holder på og skifte. Brukte Torxnøkkel, og vridde den med pilen som var på strammehjulet. (Reimen slakket seg). Jeg har ikke studert det så veldig nøye, men da er det sikkert et strammehjul på den ytterste "lille reimen" også. Da jeg må ta av den "lille", for at jeg skal få bytte den innerste "store reimen" Kan like godt bytte reimene når jeg er i gang, for de så ganske slitt ut!!!
oleo Skrevet Desember 19, 2011 Skrevet Desember 19, 2011 Hvorfor har du startet en ny tråd om akkurat samme topic?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå