oeyvind Skrevet Desember 19, 2011 Skrevet Desember 19, 2011 Jeg får levert en F11 om noen uker, og trenger noen vinterdekk til bilen. Har i utgangspunktet tenkt på piggfrie på 17-tommers felger uten run-flat. Har selvsagt lest igjennom det som er av tester av dekk på nettet, men lurer på om det er noen dekk som passer spesielt bra til F11. Testene blir vel utført med helt andre biler......
John Kr Skrevet Desember 19, 2011 Skrevet Desember 19, 2011 Hei Fikk (i følge leverandør) de beste dekkene på markedet, Nokian Hakka 7 med pigg, er egentlig fornøyd. De har lav rullemotstand og bråker lite, men jeg vil nok anta at piggfri er mer komfortable, alt dette beror på hvor du kjører og bor. Jeg bor ved kysten av midt-norge og det medfører mye is med vann og da er piggfri dekk farlig. Jeg er fornøyd med min som sitter på 17" originale BMW felg. Har forøvrig en F11 2012 modell levert den 11.11.2011 kl.11.11.
oeyvind Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Skrevet Desember 19, 2011 GS har vel flere sett.. Goldman Sachs? Eller?
ChristerM Skrevet Desember 20, 2011 Skrevet Desember 20, 2011 Jeg kjører på Continental ContiViking 5 og er stor fornøyd med disse, selvom snøen ikke har kommet for fullt her i Bergen. Vi er to stk i familien som kjører på disse dekkene nå.
Evenol Skrevet Desember 20, 2011 Skrevet Desember 20, 2011 GS har vel flere sett.. Goldman Sachs? Eller? GS: http://www.gsbildeler.no
John Kr Skrevet Desember 21, 2011 Skrevet Desember 21, 2011 GS har vel flere sett.. Goldman Sachs? Eller? GS: http://www.gsbildeler.no Trådstarter spurte om det var noen dekkalternativer som passer bra, deres innlegg ga jo ikke noe go svar til vedkommende.
bcrazy Skrevet Desember 21, 2011 Skrevet Desember 21, 2011 Conti Viking Contact 5. Har også inntrykk av at Continental beholder sine egenskaper lenger. Har Continentalt 3 på en volvo v50 og disse er vesentlig bedre enn michenlin x-ice (begge produsert ca samtidig) som jeg testet på min e39, før jeg kjøpte Contact 5, og er nå storfornøyd.
John Kr Skrevet Desember 21, 2011 Skrevet Desember 21, 2011 Trur nok Conntinental er kanskje det beste valget, hører flere er fornøyd me dem. Jeg fikk prøvd mine NOKIAN Hakka 7 (pigg) i går på blankisen med henger, kom ikke opp en bakke og jeg begynte å skli bakover. Fikk mirakeløst koblet fra hengeren i en fart slik at jeg hindret hengeren i å sakse seg. Detter er en boggi henger og de er ikke lett å manøvre for hånd, men jeg kom uskadet fra det. Poenget med å nevne dette var at jeg ikke ble imponert over is-egenskapene til dekkene.
Heimstad Skrevet Desember 21, 2011 Skrevet Desember 21, 2011 Trur nok Conntinental er kanskje det beste valget, hører flere er fornøyd me dem. Jeg fikk prøvd mine NOKIAN Hakka 7 (pigg) i går på blankisen med henger, kom ikke opp en bakke og jeg begynte å skli bakover. Fikk mirakeløst koblet fra hengeren i en fart slik at jeg hindret hengeren i å sakse seg. Detter er en boggi henger og de er ikke lett å manøvre for hånd, men jeg kom uskadet fra det. Poenget med å nevne dette var at jeg ikke ble imponert over is-egenskapene til dekkene. Dette er neppe dekkene sin feil, uten å utdype det noe mer. Har selv hakka7, og er knallfornøyd med disse. Bor i en av Tromsøs bratteste bakker, og har sjelden problemer med å komme meg opp. Har selvfølgelig vært på seiletur jeg og, men det setter jeg på kontoen for overmot og dumskap
John Kr Skrevet Desember 21, 2011 Skrevet Desember 21, 2011 Trur nok Conntinental er kanskje det beste valget, hører flere er fornøyd me dem. Jeg fikk prøvd mine NOKIAN Hakka 7 (pigg) i går på blankisen med henger, kom ikke opp en bakke og jeg begynte å skli bakover. Fikk mirakeløst koblet fra hengeren i en fart slik at jeg hindret hengeren i å sakse seg. Detter er en boggi henger og de er ikke lett å manøvre for hånd, men jeg kom uskadet fra det. Poenget med å nevne dette var at jeg ikke ble imponert over is-egenskapene til dekkene. Dette er neppe dekkene sin feil, uten å utdype det noe mer. Har selv hakka7, og er knallfornøyd med disse. Bor i en av Tromsøs bratteste bakker, og har sjelden problemer med å komme meg opp. Har selvfølgelig vært på seiletur jeg og, men det setter jeg på kontoen for overmot og dumskap Enig med deg, kanskje er det slik at har jeg hatt andre dekk så har det gått galt. For å si det slik, jeg prøver ikke igjen og tar dette på tabbekvoten, kom heldigvis ut av dette med hellet i behold. Ukjent bil og glatt føre er ikke morsomt. Ellers så fungerer F11 bra, er fornøyd så langt.
Evenol Skrevet Desember 21, 2011 Skrevet Desember 21, 2011 Goldman Sachs? Eller? GS: http://www.gsbildeler.no Trådstarter spurte om det var noen dekkalternativer som passer bra, deres innlegg ga jo ikke noe go svar til vedkommende. Han lurte på hva GS var? Som Ellingsen skriver så har GS ferdige pakker på vinterdekk. Var det så dårlig svar da?........
MrBroFlow Skrevet Desember 21, 2011 Skrevet Desember 21, 2011 Flere av de f11 jeg har sett/klargjort har blitt levert med som oftest Michelin X-ICE 2 på 17" eller Nokian Hakapelitta R på 18". Begge er vell veldig bra alternativer, men Michelin X-ICE 2 var best i test i flere tester i år grunnet de var mere støysvake enn Hakapelitta R dekkene. Jeg hadde gått for Michelin dekkene.
F10 Skrevet Desember 22, 2011 Skrevet Desember 22, 2011 For drøyt 1 år siden valgte jeg Michelin X-ice 2 etter at jeg først hadde bestemt meg for Conti, men etter ny sjekk av tester ble dette revurdert. Har 17" originale på sommerhjulene, men det var ingen andre enn BMW i fjor høst som kunne skaffe 17". Valgte 18" med radielle eiker (finere enn de originale) og 245 da dette etterhvert ble alternativet. Komfortmessig på bar asfalt er det omtrent som de originale runflat dekkene. Jeg har ikke merket noe spesielt negativt med dekkene og har kommet fram dit jeg skal og stoppet der det har vært nødvendig. De har noe mindre støy på grov asfalt enn runflat dekkene. Prismessig kostet denne dekkpakken halvparten av hva BMW skulle ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå