John Kr Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Hvordan får jeg aktivert Internett i min F11, har en Samsung Galaxy II telefon og den er koblet opp på "blåtann" og alt fungerer ift telefon. Da jeg går inn på Internett så står det - kontakt BMW. Jeg har selvfølgelig lest instruksjonsboken og der er det svært enkelt forklart, men det står ikke at jeg skal kontakte BMW. Kontaktet verksted pr telefon i dag, men de manglet kunnskap. Kanskje noen her inne har noen gode triks, tenker her på innstilling av telefon og oppsett i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar P Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 En media-adaptor (delenummer xxx-392) for plugin av min iPhone 4 gjør susen i min F10. Så du må nok ha en dock/cradle/media-adaptor tror jeg. Har du det? Eller fins de i det hele tatt for din telefon? I så fall docker du den, og voila. Via blåtann tror jeg neppe (eller har iallefall ikke hørt) at det fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Ett eller annet sted kan man gå inn på BMW Tjenester, og Sjekk status eller aller helst "oppdater tjenester". Da laster den ned noe greier via telefon også funker det plutselig. Pleier ihvertfall å gjøre det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Her var det mye bra svar, selgeren snakket også om Iphone og docking, men han mente også at det burde gå med en Samsung Galaxy II (det finnes docking til denne også), men han var ikke sikker. Nedlasting av software kan kanskje også hjelpe, har ikke vært inne på BMW tjenester. Alt av telefonsystem virker som det skal. Har prøvd telefonen med USB kabelen tilkoblet bilen uten hell, har også aktivert 3G systemet i telefonen. Det ender vell opp med at jeg må kjøpe meg en iPhone , har da en unnskyldning hjemme. Skal sjekke litt mer på oppgradering i morgen... Denne dockingen til iPhone 4 er den koblet til bilen via USB pluggen i armlenrommet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 den går via usb pluggen ja.. har riktignok ikke prøvd med samsung, men har aldri trengt docking noen gang med det jeg har prøvd eneste du vel trenger docking til er BMW apps Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar P Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Denne dockingen til iPhone 4 er den koblet til bilen via USB pluggen i armlenrommet? Nei, det jeg snakker om er krybba til plugin-funksjonen. Det er ikke via USB-pluggen, men en egen krybbe helt til venstre i armlenerommet. Bildene er fra min bil; Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Hmm.. skal i utgangspunktet ikke gå å bruke disse samtidig.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2011 Hmm.. skal i utgangspunktet ikke gå å bruke disse samtidig.... Hmmm... hva mener du? Samsung og iPhone samtidlig? Jeg vil nok prøve på få min mobil Samsung Galaxy II til å fungere helt til det motsatte er bevist. Nå er vell ikke denne Internett tjenesten noe stor sak, men når man først har det så er det greit at det virker og at man kan bruke dette systemet. Jeg kan jo bare be BMW om å "fikse", men jeg tenkte jeg kunne prøve selv først (med hjelp fra dere da). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Nei, jeg mente at adapter og USB skal i utgangspunktet ikke være mulig å bruke samtidig, men mulig det er anderledes når man har apps.. synes det var litt rart, men er jo topp om det funker med en enhet i snapin og en enhet rett i usb pluggen. Men uansett så skal ikke det har noe å si for din internettoppkobling, da det skal kunne gå med tlf i lomma Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2011 Ok, da oppfatter jeg at du sier til slutt at det er mulig å få dette systemet til å fungere via "blåtann" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 JA, det skal gå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar P Skrevet Desember 21, 2011 Share Skrevet Desember 21, 2011 Det er rett som Silverboy sier, det går via blåtann. Ser det her nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Desember 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2011 Hei, har dessverre ikke fått tid til å prøve ennp, skal sjekke ut dette så raskt som rå er. Resultat kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Desember 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2011 Nei, dette fikk jeg ikke til å fungere. Når jeg går inn på Internett så får jeg melding om å gå inn på www.bmw.com.bluetooth. Det har jeg gjort og der fant jeg ut at min telefon Samsung Galaxy SII er kompatibel med bilen, så det ligger ikke der. Telefonen (handsfree) via bluetooth virker som det skal. Prøvde å gå inn på software update (system settings), her fikk jeg melding om å sette inn USB drive, jeg koblet ikke telefonen til bilen via USB, kanskje jeg burde gjort det? Fant ut at jeg hadde software versjon (trur det var det) xxx.xxx.031 både for telefon og multimedia. Litt rådløs kan man si... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Desember 21, 2011 Share Skrevet Desember 21, 2011 Du så at det ikke ligger noen oppdateringer på hjemmesiden? For i så fall skal denne lastes inn i bilen via USB i handskerommet. Norsk bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå