Gå til innhold

Hvordan får jeg aktivert Internett i min F11 --- Løst

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jada, du har internett på utstyrslista di.

Har sjekket nå og det ligger en software oppdatering til bilen din på

http://www.bmw.com/com/en/owners/naviga ... te_vin.jsp

Tast inn 7 siste i chassis (send meg PM om du ikke har det tilgjengelig)

Og da får du opp en oppdatering på 6.6mb.. ut i fra skrivet er ikke internett spesifisert direkte etter hva jeg kan se, men mistenker at det er her det ligger uansett.. :)

Takker, så fikk jeg gjort det å... :) Da har jeg software verson 003.005.004.

Men, fant jeg noe ut av internett, nei. Så egentlig ikke noe forskjell på oppsett eller meny.

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Menu -> Telephone -> høyreskyv og velg "Transferring data via Bluetooth device".

Tok etpar bilder av skjermen, men får ikke lastet de opp her og nå. Senere ved behov.

Når jeg høyreskyver etter valgt Telephone så får jeg ikke opp "Transferring data via Bluetooth device". Får noen valg som ikke har noe med dette og gjøre + to alterativer - Bluetooth og Bluetooth info, ikke noe valg om data. Har forsøkt å gå videre på de sistnevnte alternativene men ingen muligheter til å huke av noe data.

:?

Ja, jeg har internett pakken i bilen, ivertfall iht kontrakt.

Du må høyreskyve flere ganger, helt til du kommer helt til enden. Men det prøvde du vel.

Saken er kanskje at bilen som default er satt til ikke å godta data via blåtann, da det jo kan medføre kostnader (telefonileverandøren din).

Skrevet

Fant nå en bil det ikke virket på. Når man går på connective driver og trykker på internett kom det at dette dataoverføring må settes på. Når dette var gjort vi høyreskyving så kom det opp under Internett at dette ikke går i mitt land. Trykket så på status for tjenester, tilgjengelige tjenester og denne viste at ingen tjenester tilgjengelig. Valgte så oppdatere tjenester og telefonen ble da ett modem og data overføres, etter litt er oppdatering fullført og Internett funker.. Legger med noen bilder :)

55a5f4c9-5423-2dec.jpg

55a5f4c9-5443-da53.jpg

55a5f4c9-5458-ce65.jpg

55a5f4c9-546c-b54a.jpg

55a5f4c9-5484-1da9.jpg

55a5f4c9-5494-d554.jpg

55a5f4c9-54a6-b499.jpg

55a5f4c9-54b8-9297.jpg

Skrevet

Flott :) fikset seg for meg etter din oppskrift, tusen takk, det tar bare litt tid før den oppdaterer seg, nesten så man tror det ikke "funker" men det gjør det, bare være litt tålmodig , hjalp også og aktivere delt internett på min Iphone :) kan nå surfe i bilen :))

Skrevet

Da har jeg gått gjennom dette, føler litt dom da…

Status er som følger, da ift dine bilder. Jeg har ikke menyen ConnectedDrive, men BMW Services. Jeg kommer meg litt videre frem til ditt bilde nr 4 (Options), her har du 5 linjer med tekst, jeg har kun linjene Splitscreen og Settings av Control Display, resten mangler jeg og dermed kommer jeg ikke lengre i prosessen.

Pefi

Hvor stod du i menyen når du ventet på oppdatering?

Skrevet

Hei, har vel samme meny som deg og når jeg går inn på Bmw service og velger internett så kommer det frem at dette ikke er tilgjengelig i Norge gikk så til oppdater BMW tjenester og etter vært... gjesp.. lenge.. at oppdateringen er vellykket og så til tilgjengelige oppdateringer, da lå internett der, men tror mulig du må aktivere telefonen din så den blir et modem ?? plutselig virket det bare :)

Skrevet

Har Navi Pro m/bluetooth, internett, snap-in til iPhone osv. men er interessert i å få installert BMW Apps for å få filmer fra iPhone(Funker ikke i fart med bildet, men det skal lyden gjøre). Dette er jo bare software på combox´en(idrive sin data?) i utgangspunktet som er sperret eller trenger å installeres for en tusenlapp, men gjør BMW dette i etterkant? (Fikk forøvrig til webradio gjennom BMW sin iPhone Connected Drive app i dag uten BMW Apps-menyen)

Eventuelt hadde det vært kult å fått iphone-skjermen opp på idrive´en med en ekstern usb tilkobling? :applause:

Noen som har gjort seg noen tanker rundt dette, ser det er masse i USA (alekshop.com bla.). Er nysgjerrig og digger gadgets :mrgreen:

Skrevet
jeg har kun linjene Splitscreen og Settings av Control Display, resten mangler jeg og dermed kommer jeg ikke lengre

Du har selvfølgelig trykket høyre høyre høyre her? Hvis du trykker på tlf - Blåtann - "Samsung xxx" så skal du se noen symboler etter som er opplyst. En tone, en tlf og jordklode (?). Lyser ikke denne er ikke data aktivert, dra så høyre høyre høyre når du står med markøren over din tlf. (alternativt trykk på controlleren, men mener det kun velger enheten).

Funker det ikke da så prøv å restarte tlf din. Hjelper ikke det så avinnstallerer du tlf og installerer på nytt, funker ikke det så prøv med en iphøn.

Skrevet

Stemmer, når jeg valgte Internett så kom det kun frem mørkeblå tekst med melding om å sette opp bluetooth. Jeg kom meg aldri frem til Oppdatter BMW tjenester.

Jeg begynner tru på at problemet ligger i telefonen. Prøvde å aktivere telefonen som modem, men det fant vi/jeg heller ikke noe ut av. Må søke litt på nette på dette før jeg går vider.

Synes at det vi har vært i gjennom har vært noe vanskelig...

Skrevet
jeg har kun linjene Splitscreen og Settings av Control Display, resten mangler jeg og dermed kommer jeg ikke lengre

Du har selvfølgelig trykket høyre høyre høyre her? Hvis du trykker på tlf - Blåtann - "Samsung xxx" så skal du se noen symboler etter som er opplyst. En tone, en tlf og jordklode (?). Lyser ikke denne er ikke data aktivert, dra så høyre høyre høyre når du står med markøren over din tlf. (alternativt trykk på controlleren, men mener det kun velger enheten).

Funker det ikke da så prøv å restarte tlf din. Hjelper ikke det så avinnstallerer du tlf og installerer på nytt, funker ikke det så prøv med en iphøn.

Mener jeg har gjort det meste av det du skriver bort sett å restarte telefonen, det kan jeg prøve. Har også avinstaller og installert telefonen på nytt. Iphon har jeg ikke ... :-)

Skrevet

Tror ikke restart på tlf hjelper men.. Noen har en iPhone.

Har du fått til å få musikk fra tlf via Blåtann da? For uansett skal du kunne komme til meny for å skru av og på funksjoner for Blåtann hvis den tillater noe mer enn telefoni.

Skrevet
Tror ikke restart på tlf hjelper men.. Noen har en iPhone.

Har du fått til å få musikk fra tlf via Blåtann da? For uansett skal du kunne komme til meny for å skru av og på funksjoner for Blåtann hvis den tillater noe mer enn telefoni.

Har ikke prøvd å spille musikk fra telefonen, men jeg har kjørt musikk fra en USB memory stick.

Har ikke tilgang til en iPhone, kanskje jeg kan prøve dette i morgen med en HTC.

Skrevet
USB stick blir noe helt annet. Har du symbol av en musikk-note bak navnet på telefonen din i telefonmenyen?

Ja mener jeg har det, telefonrør og note lyser hvitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...