Gå til innhold

m20b25 sviver på 5 syl, hjelp? FIKSET


Anbefalte innlegg

Skrevet

kommer ikke bensin inn i forbrenningskamret når vipperarmen er knekt heller så det er sagt:) For ventilen åpner ikke og slipper noe inn:) men skal nå ikke være så forferdelig å skifte vippearm da, er vel flere som har klart å lure ut vippeakselen mens motor har stått i bil.

Skrevet

Okei :) Virker jo rimelig stress selv om du ikke må ut med motor for min del. :

"Ut med radiatoren, av med registerreimen, tannhjulet på kamakselen og de andre tingene som naturligvis må bort for å komme til der. Av med toppdekselet, fjern låsesplintene rundt vippearmene på den vippearmakselen du skal dra ut. Still kamakselen slik at den løfteren som skal byttes er løs (det er ikke nødvendig å løsne de vippearmene som ikke skal byttes.)

I fronten av toppen ligger det en "splint" og låser begge vippearmakslene sammen. Denne løftes enkelt ut. Fjern så gummiproppene i hver ende av akselen som skal ut. Bruk en liten fastnøkkel i bakkant (mot torpedoveggen) til å skyve mot vippearmakselen samtidig som du bruker en 6'er umbraconøkkel i fremsiden av staget til å "vrikke" frem og tilbake. Staget glir enkelt ut uten å måtte bruke sleggefett

"

Skrevet

det tar ca 2-3 dager i garasjen (om du har det) med økter på 3-4 timer :)

jeg tok av toppen da jeg gjor det, men da skulle jeg bytte ventiltetninger også da.

Jeg vil si at det ikke er så veldig mye ekstra arbeid å ta av toppen, da kan du jo sjekke hvordan stempler og sylindre ser ut også :) Men det negative er jo at man kansje trenger nye strekkbolter, og at toppen må planes? jeg plante ikke toppen, og jeg brukte gamle bolter.. byttet 1 vippearm, alle ventiltetninger og tok på ny toppakning :) bilen fungerer knall! Hvordan register skal stå, hvordan du tar av viften i forkant av radiator osv, finner du guider eller tråder om her på bimmers eller google :) ta deg god tid og lykke til! Kan også sende en pm om du lurer på noe :)

Mvh Daniel

Skrevet
det tar ca 2-3 dager i garasjen (om du har det) med økter på 3-4 timer :)

jeg tok av toppen da jeg gjor det, men da skulle jeg bytte ventiltetninger også da.

Jeg vil si at det ikke er så veldig mye ekstra arbeid å ta av toppen, da kan du jo sjekke hvordan stempler og sylindre ser ut også :) Men det negative er jo at man kansje trenger nye strekkbolter, og at toppen må planes? jeg plante ikke toppen, og jeg brukte gamle bolter.. byttet 1 vippearm, alle ventiltetninger og tok på ny toppakning :) bilen fungerer knall! Hvordan register skal stå, hvordan du tar av viften i forkant av radiator osv, finner du guider eller tråder om her på bimmers eller google :) ta deg god tid og lykke til! Kan også sende en pm om du lurer på noe :)

Mvh Daniel

gjorde det på 6 timer på jobben men da som sagt høyere opp her ta ut radiatorn osv, men ikke nødvendig og ta ut hele registerreima osv je gjorde det med vifta og alt på bare å passe på at ikke registerreima fløtter seg nere på veiva =) ta en plast tang som låser over reima med kamhjulet i så det ikke går noen vei ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...