die4e| Skrevet Desember 27, 2011 Forfatter Skrevet Desember 27, 2011 tror ikke den mangler bensin viss den er tørr, fordi da mangler 5/6 av mine plugger bensin
die4e| Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Skrevet Desember 28, 2011 Problemet er funnet, blir vel et helvete å bytte etter hva jeg har hørt? Knekt vippearm..
Bmwrob Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Skulle til å si knekte vippearmer.. Ser flere her oppe har nevnt det, men så bra du fant ut av det da
Melkvik Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 kommer ikke bensin inn i forbrenningskamret når vipperarmen er knekt heller så det er sagt:) For ventilen åpner ikke og slipper noe inn:) men skal nå ikke være så forferdelig å skifte vippearm da, er vel flere som har klart å lure ut vippeakselen mens motor har stått i bil.
die4e| Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Skrevet Desember 28, 2011 Okei Virker jo rimelig stress selv om du ikke må ut med motor for min del. : "Ut med radiatoren, av med registerreimen, tannhjulet på kamakselen og de andre tingene som naturligvis må bort for å komme til der. Av med toppdekselet, fjern låsesplintene rundt vippearmene på den vippearmakselen du skal dra ut. Still kamakselen slik at den løfteren som skal byttes er løs (det er ikke nødvendig å løsne de vippearmene som ikke skal byttes.) I fronten av toppen ligger det en "splint" og låser begge vippearmakslene sammen. Denne løftes enkelt ut. Fjern så gummiproppene i hver ende av akselen som skal ut. Bruk en liten fastnøkkel i bakkant (mot torpedoveggen) til å skyve mot vippearmakselen samtidig som du bruker en 6'er umbraconøkkel i fremsiden av staget til å "vrikke" frem og tilbake. Staget glir enkelt ut uten å måtte bruke sleggefett "
Daniel l Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 det tar ca 2-3 dager i garasjen (om du har det) med økter på 3-4 timer jeg tok av toppen da jeg gjor det, men da skulle jeg bytte ventiltetninger også da. Jeg vil si at det ikke er så veldig mye ekstra arbeid å ta av toppen, da kan du jo sjekke hvordan stempler og sylindre ser ut også Men det negative er jo at man kansje trenger nye strekkbolter, og at toppen må planes? jeg plante ikke toppen, og jeg brukte gamle bolter.. byttet 1 vippearm, alle ventiltetninger og tok på ny toppakning bilen fungerer knall! Hvordan register skal stå, hvordan du tar av viften i forkant av radiator osv, finner du guider eller tråder om her på bimmers eller google ta deg god tid og lykke til! Kan også sende en pm om du lurer på noe Mvh Daniel
die4e| Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Skrevet Januar 4, 2012 Da var bilen fikset og sviver som en 6er igjen.. Deilig Tusen takk for hjelp folkens!
Vikingen Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 det tar ca 2-3 dager i garasjen (om du har det) med økter på 3-4 timer jeg tok av toppen da jeg gjor det, men da skulle jeg bytte ventiltetninger også da. Jeg vil si at det ikke er så veldig mye ekstra arbeid å ta av toppen, da kan du jo sjekke hvordan stempler og sylindre ser ut også Men det negative er jo at man kansje trenger nye strekkbolter, og at toppen må planes? jeg plante ikke toppen, og jeg brukte gamle bolter.. byttet 1 vippearm, alle ventiltetninger og tok på ny toppakning bilen fungerer knall! Hvordan register skal stå, hvordan du tar av viften i forkant av radiator osv, finner du guider eller tråder om her på bimmers eller google ta deg god tid og lykke til! Kan også sende en pm om du lurer på noe Mvh Daniel gjorde det på 6 timer på jobben men da som sagt høyere opp her ta ut radiatorn osv, men ikke nødvendig og ta ut hele registerreima osv je gjorde det med vifta og alt på bare å passe på at ikke registerreima fløtter seg nere på veiva =) ta en plast tang som låser over reima med kamhjulet i så det ikke går noen vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå