Gå til innhold

Imolarot 320d Touring. Ny eksos side 9 :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da kan jeg endelig "såve godt om natten" som det stod på leverandøren sin side. :)

Har endelig fått fjærnet swirl flapsene på innsugsmanifoilen og blokket dem.

Fremdeles en del koks og drit i innsuget.

IMAG0092.jpg

IMAG0094.jpg

Skrevet

Sitter å drømmer litt om dagen... Har funnet ett firma som leverer større turbo som med rett mapping kan gi opp til 220-240hk :P

Har også funnet ett firma som selger større intercooler som passer i den orginale plassen.

Så med større turbo, større intercooler, downpipe uten kat (utført) og rett mapping så burde det være mulig å nå 240 hk... Og DET hadde vart rått :D

Skrevet
Sitter å drømmer litt om dagen... Har funnet ett firma som leverer større turbo som med rett mapping kan gi opp til 220-240hk :P

Har også funnet ett firma som selger større intercooler som passer i den orginale plassen.

Så med større turbo, større intercooler, downpipe uten kat (utført) og rett mapping så burde det være mulig å nå 240 hk... Og DET hadde vart rått :D

Men då er spørsmålet hva koster herlighetene :-P:lol:

Skrevet

Hva med å bare handle en E61 535d, så slipper du å mekke deg frem til hestene. Og da er sjangsen større for at du har tid til å legge en kveld i Retrogarasjen som vi snakket om for et par uker siden... Enkelt? Win-win for begge parter, hehe...

Skrevet

tipper vakum-klokka di er defekt.. men når du alikevell må demontere innsuget for å fikse det, så hadde jeg heller montert blokkere :) sikkert billigere også ;)

Skrevet
Hva med å bare handle en E61 535d, så slipper du å mekke deg frem til hestene. Og da er sjangsen større for at du har tid til å legge en kveld i Retrogarasjen som vi snakket om for et par uker siden... Enkelt? Win-win for begge parter, hehe...

ehh har du sett på prisene for en gammel 535 e61 kontra en 320d.. rimelig dyre di siste 120hestene Pedi

Når det er sagt så har eg veldig lyst på E61 selv :lol:

Skrevet
Sitter å drømmer litt om dagen... Har funnet ett firma som leverer større turbo som med rett mapping kan gi opp til 220-240hk :P

Har også funnet ett firma som selger større intercooler som passer i den orginale plassen.

Så med større turbo, større intercooler, downpipe uten kat (utført) og rett mapping så burde det være mulig å nå 240 hk... Og DET hadde vart rått :D

Men då er spørsmålet hva koster herlighetene :-P:lol:

Turbo: http://www.turbodynamics.co.uk/shop/md5 ... -3037.html

Intercooler: http://www.ca-automotive.co.uk/single_p ... 9OA==.html

Skrevet

takktakk :)

ja, frister å bytte til den turboen når/hvis jeg må bytte turboen en gang :)

intercooleren får bli en bonus ved en senere anledning :P

Skrevet

Skulle kjøre på bane på lørdag, så tengte jeg skulle vaske bilen på fredagskveld så den så litt ok ut..

Vaska bilen ca 22:30 og kjørte den inn i garasjen for å tørke den. Endte opp med full rubbings og voks :) var ferdig klokka 04:45 :P hehe. Vurderte å døgne siden jeg ikke var trøtt i det heletatt, men sovna 2 timer på benken og ble vekket av 2 åringen med en kos og kyss på kinnet klokka 08:20 ca :)

Ble ikke helt fornøyd med rubbinga, men lakken var så sinnsyk hard at jeg så fort at jeg ikke hadde tid til å få alt bort den natta. Så det ble en forholdsvis "rask" rubbing.

Panser før rubbing:

IMAG0214.jpg

Etter rubbing. Som sagt, ikke fornøyd. (uten voks):

IMAG0215.jpg

Fanger foran før. Denne var spesielt matt/tørr i lakken:

IMAG0217.jpg

Etter:

IMAG0218.jpg

Sideskjørtet. Fremdeles en del steinsprut, men en del blankere da:

IMAG0223.jpg

Bakfanger før. Ikke noe særlig speilbilde akoratt:

IMAG0219.jpg

Bakfanger før, med blits:

IMAG0220.jpg

Bakfanger etter, litt bedre speilbilde :)

IMAG0222.jpg

Bakfanger etter, med blits:

IMAG0221.jpg

Bilde av bilen på lørdagsmorgen :) (Ja, jeg vet at bakdøra er feil farge)

Polering.jpg

Og så to bilder fra banekjøringa som er tatt av en Bjørn Tore (husker ikke nicket hans her og nå:)

Banekjøringa startet med våt bane. Dette var egentlig ganske morro :) fikk noen greie sladder. Men var like morro når banen ble tørr. Fikk noe raskere runder da, men ingen sladdings :/

Kjente etter hvert at bremsene begynte å fade og lukte svidd, så planen var å svinge inn i pit'en å ta en pause. Men da det dukket opp en e36 m3 touring (535terjen her på forumet) så klarte jeg ikke holde meg :P

Endte til slutt med motorlys og null gassrespons :( Heldigvis var det bare å stoppe bilen og starte den igjen. Men jeg tok hintet og gav meg mens leken var god ;)

IMG_9551.jpg

IMG_3744.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...