RoaldJ Skrevet Juli 4, 2012 Forfatter Skrevet Juli 4, 2012 Da kan jeg endelig "såve godt om natten" som det stod på leverandøren sin side. Har endelig fått fjærnet swirl flapsene på innsugsmanifoilen og blokket dem. Fremdeles en del koks og drit i innsuget.
RoaldJ Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Skrevet Juli 8, 2012 Sitter å drømmer litt om dagen... Har funnet ett firma som leverer større turbo som med rett mapping kan gi opp til 220-240hk Har også funnet ett firma som selger større intercooler som passer i den orginale plassen. Så med større turbo, større intercooler, downpipe uten kat (utført) og rett mapping så burde det være mulig å nå 240 hk... Og DET hadde vart rått
sv90 Skrevet Juli 10, 2012 Skrevet Juli 10, 2012 Sitter å drømmer litt om dagen... Har funnet ett firma som leverer større turbo som med rett mapping kan gi opp til 220-240hk Har også funnet ett firma som selger større intercooler som passer i den orginale plassen. Så med større turbo, større intercooler, downpipe uten kat (utført) og rett mapping så burde det være mulig å nå 240 hk... Og DET hadde vart rått Men då er spørsmålet hva koster herlighetene
Pedi Skrevet Juli 10, 2012 Skrevet Juli 10, 2012 Hva med å bare handle en E61 535d, så slipper du å mekke deg frem til hestene. Og da er sjangsen større for at du har tid til å legge en kveld i Retrogarasjen som vi snakket om for et par uker siden... Enkelt? Win-win for begge parter, hehe...
TomasShiny Skrevet Juli 11, 2012 Skrevet Juli 11, 2012 øøøy. hvor får jeg tak i de flaps erstartterne? for mine er pai.!
RoaldJ Skrevet Juli 11, 2012 Forfatter Skrevet Juli 11, 2012 vist dine er pai så bør du sette bilen fra deg og ikke bruke den før du har bytta dem ut.. kan fort ende med motorhavari! tror det var her jeg fikk dem fra.. var en bekjent som bestilte for meg..... http://www.pmwltd.co.uk/?tag=swirl-flaps
RoaldJ Skrevet Juli 15, 2012 Forfatter Skrevet Juli 15, 2012 tipper vakum-klokka di er defekt.. men når du alikevell må demontere innsuget for å fikse det, så hadde jeg heller montert blokkere sikkert billigere også
e30 tic Skrevet Juli 15, 2012 Skrevet Juli 15, 2012 Hva med å bare handle en E61 535d, så slipper du å mekke deg frem til hestene. Og da er sjangsen større for at du har tid til å legge en kveld i Retrogarasjen som vi snakket om for et par uker siden... Enkelt? Win-win for begge parter, hehe... ehh har du sett på prisene for en gammel 535 e61 kontra en 320d.. rimelig dyre di siste 120hestene Pedi Når det er sagt så har eg veldig lyst på E61 selv
RoaldJ Skrevet Juli 15, 2012 Forfatter Skrevet Juli 15, 2012 Sitter å drømmer litt om dagen... Har funnet ett firma som leverer større turbo som med rett mapping kan gi opp til 220-240hk Har også funnet ett firma som selger større intercooler som passer i den orginale plassen. Så med større turbo, større intercooler, downpipe uten kat (utført) og rett mapping så burde det være mulig å nå 240 hk... Og DET hadde vart rått Men då er spørsmålet hva koster herlighetene Turbo: http://www.turbodynamics.co.uk/shop/md5 ... -3037.html Intercooler: http://www.ca-automotive.co.uk/single_p ... 9OA==.html
BMWE39turbo Skrevet Juli 15, 2012 Skrevet Juli 15, 2012 Tøft! Skulle hatt lignende til min E39 520d hehe Pen bil forresten, liker fargen!
RoaldJ Skrevet Juli 16, 2012 Forfatter Skrevet Juli 16, 2012 takktakk ja, frister å bytte til den turboen når/hvis jeg må bytte turboen en gang intercooleren får bli en bonus ved en senere anledning
RoaldJ Skrevet Juli 22, 2012 Forfatter Skrevet Juli 22, 2012 Skulle kjøre på bane på lørdag, så tengte jeg skulle vaske bilen på fredagskveld så den så litt ok ut.. Vaska bilen ca 22:30 og kjørte den inn i garasjen for å tørke den. Endte opp med full rubbings og voks var ferdig klokka 04:45 hehe. Vurderte å døgne siden jeg ikke var trøtt i det heletatt, men sovna 2 timer på benken og ble vekket av 2 åringen med en kos og kyss på kinnet klokka 08:20 ca Ble ikke helt fornøyd med rubbinga, men lakken var så sinnsyk hard at jeg så fort at jeg ikke hadde tid til å få alt bort den natta. Så det ble en forholdsvis "rask" rubbing. Panser før rubbing: Etter rubbing. Som sagt, ikke fornøyd. (uten voks): Fanger foran før. Denne var spesielt matt/tørr i lakken: Etter: Sideskjørtet. Fremdeles en del steinsprut, men en del blankere da: Bakfanger før. Ikke noe særlig speilbilde akoratt: Bakfanger før, med blits: Bakfanger etter, litt bedre speilbilde Bakfanger etter, med blits: Bilde av bilen på lørdagsmorgen (Ja, jeg vet at bakdøra er feil farge) Og så to bilder fra banekjøringa som er tatt av en Bjørn Tore (husker ikke nicket hans her og nå Banekjøringa startet med våt bane. Dette var egentlig ganske morro fikk noen greie sladder. Men var like morro når banen ble tørr. Fikk noe raskere runder da, men ingen sladdings :/ Kjente etter hvert at bremsene begynte å fade og lukte svidd, så planen var å svinge inn i pit'en å ta en pause. Men da det dukket opp en e36 m3 touring (535terjen her på forumet) så klarte jeg ikke holde meg Endte til slutt med motorlys og null gassrespons Heldigvis var det bare å stoppe bilen og starte den igjen. Men jeg tok hintet og gav meg mens leken var god
RoaldJ Skrevet Juli 22, 2012 Forfatter Skrevet Juli 22, 2012 syns eg hørte rykter åm d ja.. men vett kje heilt katti... kåmme sikkert info på facebook.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå