Gå til innhold

Forskjell på faceliftlykter til E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har selvsagt lyst på orginale Hella faceliftlykter til min E39 som er pre-facelift uten xenon (prod. sept. 1999). Tenker nå på frontlykter først. Har et par spørsmål;

Hva er forskjellen på å kjøpe Hellalykter "uten xenon" og "med xenon"? Er det forskjell inni selve lampen, eller er det andre forskjeller? Vet at ikke ballaster, pærer osv følger med. Men nå som jeg ikke har xenon og kjøper Hella faceliftlykter uten xenon, hva kan gjøres for å montere xenon senere? Regner med at jeg må ha en pæreholder hvertfall. Eller burde jeg da kjøpe Hellalykter med xenon?

Lyktene jeg sammenligner er varenr.: www7960, www7977 og www7978 fra www.koed.no

Takk på forhånd :)

Skrevet

Kan kjøpe originale Hella facelift med xenon. Men da må du få tak i ballaster osv. hvis du ikke kjøper komplett pakke.

Det er forskjell på linsene til nærlys på lykter med og uten xenon.

Hvis du kjøper lykter uten xenon, så kan du kjøpe xenon-kit som er komplett med ballast og pære, fra f. eks vvme.com. Til H7 må du som sagt også kjøpe pæreholder beregnet til xenon, eller modifisere den du har fra før.

Skrevet
Kan kjøpe originale Hella facelift med xenon. Men da må du få tak i ballaster osv. hvis du ikke kjøper komplett pakke.

Det er forskjell på linsene til nærlys på lykter med og uten xenon.

Hvis du kjøper lykter uten xenon, så kan du kjøpe xenon-kit som er komplett med ballast og pære, fra f. eks vvme.com. Til H7 må du som sagt også kjøpe pæreholder beregnet til xenon, eller modifisere den du har fra før.

Takker for svar :)

Det var vel dette jeg regnet med at var forskjellen. Neste spørsmål er da om det går fint med xenonkit i faceliftlykter som er beregnet for halogen? Min har automatisk høydejustering på de orginale lyktene, og dette burde kunne flyttes over for at jeg ikke skal blende andre trafikkanter så mye?

Skrevet

Hvis du har preface halogen lykter, har du ikke automatisk høydejustering.

Det går fint med xenonkitet, lyshøyden justerer du først og fremst på to skruer på lyktene. Og ellers innefra bilen.

Skrevet

Det går fint med xenonkitet, lyshøyden justerer du først og fremst på to skruer på lyktene. Og ellers innefra bilen.

Kanskje jeg ikke har automatisk høydejustering, men når jeg starter bilen stiller lyktene seg riktig i forhold til vekt i bilen og terrenget. Den justerer også under kjøring. Dette tror jeg vil hjelpe mot blending av medtrafikkanter.

Takk for info :)

Skrevet

Kanskje jeg ikke har automatisk høydejustering, men når jeg starter bilen stiller lyktene seg riktig i forhold til vekt i bilen og terrenget. Den justerer også under kjøring. Dette tror jeg vil hjelpe mot blending av medtrafikkanter.

Da har du automatisk høydejustering og egentlig orginalt xenon hvis det justerer seg slik du sier,alle e39 uten xenon men med en knapp for høydejustering ved instrumentet justerer seg også opp og ned ved start,men dette er kun en selvtest av systemet,mange misforstår dette og tror det er auto høydejustering.(på orginal høydejustering så justerer det seg ikke under kjøring,kun ved tenning på)

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har du automatisk høydejustering og egentlig orginalt xenon hvis det justerer seg slik du sier,alle e39 uten xenon men med en knapp for høydejustering ved instrumentet justerer seg også opp og ned ved start,men dette er kun en selvtest av systemet,mange misforstår dette og tror det er auto høydejustering.(på orginal høydejustering så justerer det seg ikke under kjøring,kun ved tenning på)

Da har du nok helt rett, for jeg har som sagt halogen. Takk for oppklaring :)

Om jeg skal montere H7-xenonpærer i mine prefaceliftlykter, trenger jeg en slik pæresokkel, eller er det ved faceliftlykter? Både nær- og fjernlys: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E39-5-ser ... 338wt_1185

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...