diohrvik Skrevet Desember 27, 2011 Skrevet Desember 27, 2011 casen: Har en e30 facelift, 90 mod som det var satt i en preface m20b25, den fungerte bra, helt til den takka for seg. Satte så nedi en m20b25 fra e34 med tilhørende ledningsnett. Denne motoren viste jeg fjusket når forige eier hadde den. Fant ei styggveivsensor ledning så jeg bytta denne, fikk i lambdasensor, flytta over alt jeg viste fungerte fra preface motoren. Plugger, pluggledninger, blåe tempføler, coil, fordeler og rotor, lmm, og tomgangsregulator. Ble fremdeles ikke klok på fjuskinga. Bytta så om til preface ledningsnettet, sammen med dette kom oljetempgiver, og tps. Ble en god del bedre, men ikke bra. Bytta så fuelrail med btr og dyser fra motoren som fungerte. Fjuskinga: Til å begynne med var det små napp på delbelastning, ikke så veldig ille, bare slitsomt, fungerte ok på full gass. Men en kveld det var mye kjøring begynte den å tulle skikkelig på fullgass, kutta helt og døde nesten ut på gass - så vidt jeg kom meg i verkstedet. Tukla og fikkla litt, fant ikke ut noe fornuftig, så dro hjem ( da var den plutselig "vanlig"). Var sånn litt av og på med å fjuske fælt. Er forøvrig på blå vanntemp føler nr 3, denne VET jeg fungerte fra der den kom fra. Deretter bytta jeg el net osv. og nå napper den forsiktig på delbelastning, ikke fult så mye som før, men vil jo fremdeles finne ut av det. Mulig jeg har glemt å fortelle om noe jeg har tukla med, men er bare å spørre, takker så mye om noen har noen gode tips og råd å komme med. Bilen skal forøvrig selges. Edit: ser ikke ut til at det er termostatt i den, vet det ikke er noe særlig, og skal gjøre noe med det når jeg får tid. kan heller ikke se at det skal ha noe å bety
KKise Skrevet Desember 27, 2011 Skrevet Desember 27, 2011 Nå som du har preface lendingsnett har du vel ikke vanlig 20 pins diagnosekontakt heller da ?
diohrvik Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Skrevet Desember 28, 2011 Husker ikke antall pinner, men har lilletypen diagnosekontakt, altså preface, vet ikke helt om den funker som den skal. Får ikke til å resete service funksjonen hvertfall, det gjorde jeg ikke med preface motoren heller.
E30-328 Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Vanntemp føler til hjernen kan lage slike problmer, du her vel en skjøt (rund plugg?) under innsuget, denne kan det være dårlig kontakt i!
diohrvik Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Skrevet Desember 28, 2011 Ja, vet den kan lage tull, men el nettet "skal" være bra, og har ikke sett noe skjøt på vann temp føleren, og mener jeg skulle ha vist av denne. Men skal alltids sjekke. Takker for innspill:)
hao Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Var en gang utsatt for noe det samme. Der viste det seg at en ny tennplugg var gåen og derfor var bilen like jævlig som før. Napp av en pluggledning i gangen da? Lokaliser og skift plugg og ledning
diohrvik Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Skrevet Desember 28, 2011 Det er skjøt på facelift! Jeg vet det, og som forklart over har jeg facelift motor med preface el nett:) Anngående plugger og plugg ledninger skal de være i orden, men kan alltids dobbelsjekke:)
torko Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 hva med gasspjeldregulator... jeg hadde et liknenden problem på min facelift motor jeg dytta i 320n, da hadde jeg dette problemet, byttet denne etter å ha prøvd alt som deg. vips så var det godt igjen.
diohrvik Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Skrevet Desember 28, 2011 hva med gasspjeldregulator...jeg hadde et liknenden problem på min facelift motor jeg dytta i 320n, da hadde jeg dette problemet, byttet denne etter å ha prøvd alt som deg. vips så var det godt igjen. Du tenker da på den sensoren som sitter under gasspjeldet ja? Den fulgte preface elnettet, som da altså sto på forige motor som fungerte uten fjusking. Kan ikke forstå at den plutselig skal være gåen når jeg flytter den over..
torko Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 ser den-.. nei da veit jeg nesten ikke..:S du sier du har lamda. hva med disse.. er de hele og greie... noe sommulig ikke henger med på et vis rundt den saken? eller hva med pumpa. mulig denne kødder, hvis ikke pumpereleet. denne kan også tulle.
diohrvik Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 Er ikke lambda på preface nettet, var mens jeg hadde facelift jeg ordna den, men skal egentlig fungere uten. Jo kunne vært pumpa, men den sto jo i bilen å var bra på andre motoren, så rart om den ska begynne å kødde helt plutselig når jeg bytter motor
hanskr Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 om du skal få noko fornuftig ut av hjelpa som andre her inne gir så må du skjekke alt som blir sakt, enkelt å greit - er ikkej hjelp i å "tru" att ting er i orden fordi de var de osv. Ting går sund eller slutter å virke heilt uten videre ... Mål plygger å ledninger, ohm følarar å mål bensin trykk, mengd, retur osv så kan du sei att dei er i orden
hao Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 om du skal få noko fornuftig ut av hjelpa som andre her inne gir så må du skjekke alt som blir sakt, enkelt å greit - er ikkej hjelp i å "tru" att ting er i orden fordi de var de osv. Ting går sund eller slutter å virke heilt uten videre ... Mål plygger å ledninger, ohm følarar å mål bensin trykk, mengd, retur osv så kan du sei att dei er i orden +1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå