BMWE39turbo Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Har cadence x1 trur eg den heiter til min E39, alt fungert forsåvidt smertefritt til igår. Da subben sluttet å spille. Den spiller kanskje 5-10 sekund kvart 5 minutt, "protect" lampa på forsterkeren lyser også. Har sjekka brudd på signallkabelen og sjekket sikringer og ledninger, men finner ikkje årsaken. Kan forsterkeren vere ødelagt? Kan heller ikkje reise ned der eg kjøpte anlegget før til nyttår da dei holder stengt i jula, så hadde håpt noken her har ein peikepinn på kva som er gale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Korleis har du sjekket ledninger?? Vanlige feil er dårlig jording, for låg impedans, ledninger som er avisolerte og borti kvarande eller jord osv. Eg vil ha litt meir info om kva slags forsterker og sub du har og korleis du har koblet dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Desember 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2011 sjekka ledninger i form for brudd og at dem er skikkelig i både spiller forsterker og sub. Jordinga er gjort vedsien av bakrelykt, pussa vekk litt lakk der og festa i en av muttrene der. Kan sikkert skaffe bilder om det trengs. Ledningene er lagt ved sjåførsiden. Kan sikkert skaffe bilder av åssen det gjort men må opp med litt deksel og slikt da. Har ikkje tid til å gi en god forklaring eller bilde nå men kan hende eg får tid imorgen. http://iceaudio.no/?func=varer&vnr=11538 Her er forsterkeren og sub. Edit: var forresten en kamerat som kopla, eg var med som ekstrahjelp da eg aldri hadde gjort det før og er heilt uinterissert i alt som er tilnærma elektro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 28, 2011 Share Skrevet Desember 28, 2011 Sjekk spenningen på forsterkeren når den er på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2011 tar meg tid til dette imårra tidlig, eller idag blir det vel.. Kan prøve sjekke spenningen då ja, tenkte eg sku sjekke jordinga og. Men kan komme tilbake med update når eg har fått prøvd å sjekka , og takker så meget for hjelpen sålangt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1379 Skrevet Desember 28, 2011 Share Skrevet Desember 28, 2011 ta - fra forsterker rett på - batteri, ettersom batteri er bak målt spenningsfall? kan være spenningen blir for lav og forsterker går i protect, hvor mange ohm laster du forsterkeren? skjer det uansett volum? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2011 Skjer uansett volum, batteriet er visstnok relativt nytt også. Men har ikkje målt noke så helst, skal gjere det så snart eg har fått litt søvn først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyo3k Skrevet Desember 28, 2011 Share Skrevet Desember 28, 2011 Hvis forsterkern går i protect er det mest vanlige at plus og minus på utgangene kommer i kontakt med hverandre en eller annen plass. Eller at subben er sprengt. Mål med ett multimeter om du har rett motstand(ohm) fra subben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2011 Forsterkeren får hvertfall nok strøm, 11.88volt målt fra forsterker og samme målingen på batteriet, så da er vel jordinga og forsterkeren grei? Protect lampa lyser maks 1 sekund når man skrur av eller på tenninga, ellers fin. Men power lyset lyser aldri.. Har også målt 2.8 ohm fra subben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 28, 2011 Share Skrevet Desember 28, 2011 11,88v er ganske lågt! Når batteriet er på 12v, har det berre 25% kapasitet. Måler du 11,75v over batteriet er det tomt/flatt. Kvifor målte du ikkje med motoren igang? Eg rekner med at du målte både pluss og minusen på forsterkeren. Du skal jo måle når bilen er igang og når forsterkeren virker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2011 Å, beklager, visste eg ikkje.. Målte kun med tenninga på så får ta en ny måling imorgen, han som monterte anlegget kjem også ein tur imorgen for å ta en titt, så kanskje han finn ut noke, han kan en god del meir enn meg ang. dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå