tobbz Skrevet Desember 27, 2011 Skrevet Desember 27, 2011 Hey folkens,trenger hjelp!!!Har hatt min "nye" 97 520i i 1 mnd nå har BARE hatt problemer..trodde det bare var radiatoren da den dryppet litt når motoren var varm,skiftet radiator og den ble forsatt varm,(ikke helt opp på rødt da jeg stoppet motoren før den tid,men det lekker kjøleveske fra topplokket på den nye radiatoren...overtrykksventilen..Det blir åpenbart for stor trykk på systemet...!hva kan det komme av?termostaten var fin og vannpumpa sirkulerer fint ifølge menkonomen...er det toppen???kjølevesken ser klar og fin ut..og systemet er luftet to ganger. Moderatoredit(Kjennern): Endret tittel og flyttet til teknisk. For fremtiden bør du være litt mer spesifikk i tittelen for å få hjelp.
FredrikE24 Skrevet Desember 27, 2011 Skrevet Desember 27, 2011 Om du åpner oljepåfylling, blåser det opp her?
Fliid Skrevet Desember 27, 2011 Skrevet Desember 27, 2011 Om det skal være for høyt trykk, så start motoren når den er kald med radiator lokket avskrudd. Se så ned i tanken, bobler det grusomt og fosser over, da har du eksos i kjølevannet. Defekt toppakning i bunn å grunn, men kanskje værre og. Trykktesting vil si deg mer. Ser du sier det er luftet, men tja, folk har kommet til Bimmers med gåen topp før og det har da vist seg og være luft i systemet. Gåen topp er veldig vanlig antakelse, merkelig nok.
tobbz Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 Tok en hc måling med litt defust svar men mekanikeren på mekonomen kom frem til at det var hc i kjølevannet,men det bobler ikke eller lukter olje\bensin...topppaking?
tobbz Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 Alt ser normal ut i oljepåfyllings lokket...Tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå