henfjel Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Hei! Nå har det seg slik at på julaften tok bilen vår kvelden midt i byen og vi fant etter hvert ut at den ikke fikk strøm noe vi sporet til utslitte børster på dynamoen. Dere kan jo tenke dere til hvor mye som var igjen av dem etter 280000 km.. Og nå til problemet! Bilen starter fint og lader batteriet (vi har testet) men bilen går nesten ikke. I takt med tikkingen fra ventilene kan man høre en slags dunking. Når jeg trykker inn gassen kveles bilen. Ettersom jeg er relativt ny på dette vet jeg ikke hva det kan være men håper noen her kan hjelpe meg finne ut hva det er. Se video under for lyden http://youtu.be/ExUA3gMMQEw Noen som har en anelse om hva det kan være? Tenningssensoren (den lille plastikkringen som sitter rund en av ledningene som går fra coilen til sylinder 6 er brukket av, men det har ikke vært noe problem før. Kan det ha noe med saken å gjøre? Kanskje den ikke tenner på alle sylinderene? Pappa tenkte også at siden bilen har fått for lite strøm lenge siden dynamoen har vært dårlig så kan oljetrykket ha blitt for lavt og noe gått i stykker. Dårlig toppakning? Aner egentlig ikke så all hjelp blir satt pris på!
Ballder Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Oljetrykk og lite strøm teorien er bare og forkaste ihvertfall. Har ingen ting med hverandre og gjøre over hodet. For meg så høres det ut som en ventil som ikke er helt med. Kan det være en knekt ventil løfter (vippe arm) eller rimelig god klaring mellom en løfter og ventil. Det snodige er jo at det for meg høres ut som om dette problemet kom etter at bilen stoppet. Anyway.. Sjekk for gnist på alle plugger, eventuelt sjekke kompresjon. Er ikke den helt store jobben og plukke av toppdeksel for en visuell sjekk på M20 motorene heller da.
henfjel Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Skrevet Januar 18, 2012 Fant nå til slutt ut at det var en tennplugg som var våt, og ikke tente så det er ordnet nå! Da er det vel bare å gyve løs på dynamolageret, som høres ut som det snart kreperer.. Og selvfølgelig bakbremsene, håndbrekket, sentrallåsen, hardykoblingene, traversforinger og eksosen som må byttes/fikses Spørs om det ikke blir en liten inspeksjon av vippearmer også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå